Kaldarte volve encher as rúas de Caldas con obras artísticas irreverentes e reivindicativas

Pancartas, bólas de lixo e alfombras "submarinas" contribúen a difundir a mensaxe crítica ►A organización busca nesta edición "achegar a arte ao seo social" e tomar posición

Paseo inaugural de Kaldarte GONZALO GARCÍA
photo_camera Paseo inaugural de Kaldarte. GONZALO GARCÍA

A nova edición de Kaldarte xa cobre as rúas de Caldas con obras de arte efémero que, baixo o irónico título de De#Posicións, buscan "que a localidade se converta en colector de obxectos artísticos e perdurables". Para iso non se dubidou en recorrer á reivindicación a través da cultura. Así o expresou onte o comisario da exposición, Juan José Fortes Alegría, durante o paseo inaugural co que se deron a coñecer ao público as propostas dos artistas este ano.

Ao acto acudiu gran parte da corporación municipal, encabezada polo alcalde Juan Manuel Rey e a concelleira de Cultura, María López Buceta. Tamén todos os artistas que participaron no proxecto. O máis prolífico deles, sen dúbida, o asturiano Juan Díaz-Faes. é o artífice de varias das obras que, tal e como el declarou, xurdiron tras o seu requisito de vivir "o pobo para desenvolver unha obra ad-hoc ". É dicir, crear algo específico para o municipio que acolle esta innovadora iniciativa desde 1998.

Como resultado diso, ocorréronselle propostas tan irreverentes como meter unha alfombra no lavadoiro da rúa Carlos García Bayón para "facer sentir máis cómodos aos seus usuarios", retratar aos caldenses a través de 200 figuras xeométricas expostas na rúa Porto do Río, ou tunear un dos vehículos municipais con coloridas cunchas (en referencia ao Camiño de Santiago) e situalo xunto ás soadas palmeiras da vila.

Precisamente neste último emprazamento os visitantes atoparanse tamén cunha gran bóla chea de residuos que leva rodando varios días e que agora se acha encadeada a un das árbores. As súas creadoras son Grupo Covas e a través dela buscan concienciar á sociedade da necesidade de protexer o medio ambiente e, ao mesmo tempo, facer unha crítica velada cara ao Concello pola falta de papeleiras nas rúas do municipio.

Outro proxecto participativo é o da italiana Mónica Mura, quen tras retratar ás mulleres caldenses e darlles voz a través do hashtag #EllasCuentanCaldas, situou unha urna xunto á igrexa de Santo Tomás para que todas aquelas que o desexen narren o seu testemuño persoal desde unha óptica feminina.

Igualmente destacables son as obras de Marcos Cobelo (unha reinterpretación crítica da bandeira europea nos muros da Praza de Abastos) ou Juan Pérez Agirregoikoa. A este último débense as catro pancartas que cobren a rúa Real invitando aos seus viandantes a asistir a ficticias conferencias de catro políticos neoliberais: Milton Friedman, Nicolas Sarkozy, José María Aznar e Thomas Hobbes. Unha desas propostas que xeran polémica.

Todas estas pezas buscan formar parte da cotidianidad da vila e contribuír a asentar nos seus habitantes un espírito crítico cara ao mundo. Pero, mentres iso chega, Joaquín Xara e a islandesa Björt Rúnnardóttir ofreceron onte á noite un recital no río Bermaña cheo de simbolismo. A corrente levou os seus versos, pero o seu espírito segue ao contraxeito.

Comentarios