Chega a hora do SMS gratis

O auxe das aplicacións de mensaxería para móbiles baseadas en internet provocou un descenso no tráfico de mensaxes de texto tradicionais e propiciou que os operadores regalen o SMS: algunhas compañías o fan con cotas mensuais e outras, como Movistar a partir de mañá, sen límites.

Telefónica ofrecerá aos clientes que contraten unha tarifa de datos de Movistar a posibilidade de enviar gratis todas as mensaxes de texto (SMS) que desexen, promoción que manterá para os usuarios actuais que se poñan en contacto co operador para solicitala.

Vodafone regala desde hai medio ano 350 SMS gratis aos clientes con tarifas a partir de 40 euros mensuais, mentres que o consumo medio por usuario é de 60 mensaxes ao mes, segundo o operador.

Pola súa banda, Orange tamén regala mensaxes cada mes: 500 para os consumidores con contrato Delfín 79, 300 para os de Panda 20 e 150 para os de Ardilla 15, mentres que incorpora 50 SMS semanais á súa oferta de Delfín Prepago.

Mentres os operadores pretenden gañar clientes con estas iniciativas, o SMS ten unha oportunidade para salvarse da desaparición, logo de anos de descensos no tráfico de mensaxes curtas.

Segundo os datos da Comisión do Mercado das Telecomunicacións (CMT), os clientes españois levan 4 anos consecutivos reducindo o seu envío de mensaxes: dos 13.426 millóns de SMS en 2006 pasouse a 8.921 millóns o ano pasado, o 33,55 % menos.

As compañías de telefonía levan 3 anos obtendo menos ingresos do SMS: de 1.743 millóns de euros en 2007, os operadores pasaron a facturar 1.260 millóns o ano pasado, o 27,71 % menos, a pesar de que mantiveron o ingreso medio por mensaxe por encima dos 14 céntimos desde entón.

As cifras constatan a decadencia dunha parte esencial da vida das persoas: antes de fin de ano, o SMS cumprirán 19 anos de leal servizo ao usuario, case dúas décadas de redes colapsadas en noitevella por millóns de mensaxes de feliz "ano novo".

Precisamente, "Bo nadal" ("Merry Christmas") foi a primeira mensaxe de texto (SMS, siglas de Short "Message Service") que se enviou na historia; o responsable foi Neil Papworth, quen remitiu os seus bos desexos desde o seu computador ao móbil Orbitel 901 de Richard Jarvis o 3 de decembro de 1992.

Para que a breve felicitación chegase a Jarvis, o SMS viaxou polas redes británicas de telefonía móbil GSM de Vodafone.

No entanto, non foi ata 1993 cando se empezou a comercializar en Finlandia o servizo para usalo de persoa a persoa. O único fabricante cuxos teléfonos permitían ese ano o envío de SMS era o tamén finlandés Nokia.

Desde entón, as mensaxes curtas e o afán dos clientes por pagar menos propiciaron incluso a creación dunha linguaxe paralela, repleto de abreviaturas case crípticas e faltas de ortografía para aforrar espazo.

Con todo, a chegada dos teléfonos intelixentes ou "smartphones" favoreceu o desenvolvemento de aplicacións de mensaxería instantánea que utilizan as redes móbiles de datos para transmitir as comunicacións.

Agora, o usuario pode enviar texto, fotos, mensaxes faladas e vídeos a través de aplicacións como WhatsApp e con programas de redes sociais como Google + e Facebook, así como cos servizos propios para dispositivos BlackBerry, Apple ou Samsung.

Todo sen pagar nin un céntimo; mellor devandito, todo incluído na tarifa de datos do móbil.

Ben sexa con SMS ou con servizos de mensaxería transmitidos por redes de datos, o futuro parece estar escrito con palabras gratuítas.

Comentarios