El Área Sanitaria, "perplexa" por la polémica sobre los refuerzos de Poio

Critica el bloqueo de la ampliación de Anafáns y afirma que los pacientes de este centro "en ningún caso" deben trasladarse a Combarro
Instalaciones de Anafáns, cuya ampliación había demandado Poio. JAVIER CERVERA
photo_camera Centro de salud de Anafáns, en Poio. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

El Área Sanitaria de Pontevedra-O Salnés mostró este domingo su "perplexidade" por la polémica suscitada en Poio ante los cambios realizados en los centros de Atención Primaria del municipio. El Área destaca que el servicio ha sido reforzado con un equipo completo de médico y enfermero, lo que permitirá reducir los cupos de los ocho facultativos de Medicina Familiar y Comunitaria, que pasarán de tener adscritas 1.500 tarjetas sanitarias a 1.342 de media. "Calquera outra localidade celebraría estas incorporacións enmarcadas no Plan Galego de Atención Primaria 2019-2021, que melloran con dous novos profesionais a calidade asistencial que se prestaba ata o de agora a unha poboación de arredor dos 12.084 pacientes maiores de 15 anos", subrayan fuentes oficiales.

El Área recuerda que el Consistorio poiense ha rechazado la construcción de un nuevo centro de salud, que permitiría integrar los servicios de Anafáns, Raxó y Combarro y ofrecer nuevas prestaciones de farmacia, fisioterapia e un reforzo da unidade de tarde. Y añade que, "mentres non resolva as cuestións urbanísticas da súa exclusiva competencia para permitir ao Sergas executar a ampliación de Anafáns, aqueles usuarios que o desexen poden cambiar de cupo médico ben a Combarro, ben a Raxó ou ben a San Salvador".

El órgano gestor de los recursos sanitarios del área incide en que los problemas de espacio, "que debe resolver o Concello poiense", que las nuevas incorporaciones presten asistencia dos mañanas en Combarro y tres tardes en Anafáns. Y sobre este último centro, asegura que los pacientes de San Salvador "en ningún caso deben trasladarse a Combarro para dispoñer de Atención Primaria, podendo recibila en Anafáns".

Por último, el Área reitera "a total e firme dispoñibilidade da Administración Sanitaria Pública galega a potenciar a prestación sanitaria de Atención Primaria en Poio, no convencemento de que finalmente se chegará a unha solución que dea alternativa asistencial a este xa longo período de tempo".

POSTURA MUNICIPAL. El posicionamiento del Área da respuesta a la carta que remitió la semana pasada a la Consellería de Sanidade el alcalde de Poio, Luciano Sobral, solicitando explicacións sobre los cambios de consultorio médico que fueron notificados hace unas semanas a usuarios del municipio.

Según advirtió el nacionalista, en estas comunicaciones la Administración autonómica informó de estos cambios, que provocan que residentes en San Salvador, que hasta ahora eran atendidos en Anafáns, deben desplazarse ahora a Combarro, y viceversa. "Agora máis ca nunca, cando aínda nos atopamos en pleno estado de alarma, a saúde e as garantías sanitarias para a cidadanía cobran máis importancia ca nunca, por iso non acabamos de entender este cambio. É preciso que a Xunta de Galicia nos aclare os criterios nos que se basean estes cambios", explicó Sobral al enviar la misiva. Tal y como añadió, muchos vecinos carecen de medios para desplazarse, lo que da lugar a una situación que, en palabras del alcalde poiense, "parécenos preocupante".

Comentarios