A Ave por Cerdedo, a obra máis difícil

Tras a apertura da liña de Alta Velocidade que une Pontevedra con Madrid en tres horas e cincuenta e seis minutos, queda pendente o último tramo para evitar o rodeo ata Santiago. Os 20 minutos de aforro supoñen traballos que inclúen 41 quilómetros de túneles para protexer e salvar os espazos naturais da zona
Trabajos de Ave en un gran túnel, muy similares a los que se deberán afrontar para enlazar la vía de Alta Velocidad en Carballiño con el Eje Atlántico al Norte de la ciudad de Pontevedra. DP
photo_camera Traballos de Ave nun gran túnel, moi similares aos que se deberán afrontar para enlazar a vía de Alta Velocidade en Carballiño co Eixo Atlántico ao Norte da cidade de Pontevedra. DP

Madrid en tres horas e trinta e seis minutos. Ese é o obxectivo final da gran obra subterránea que prepara o Ministerio de Fomento para enlazar a vía de Alta Velocidade que une Ourense con Santiago, á altura do Carballiño, coa cidade de Pontevedra, de forma directa.

O trazado, que desembocará dez quilómetros ao Norte da Boa Vila, á altura de Barro, discorrerá nun 76 por cento baixo terra, a través de túneles de moi laboriosa execución, e sobrevoando os montes de de a provincia de Pontevedra noutro dez por cento, a través de viadutos.

Os datos máis actualizados aos que tivo acceso este xornal desvelan que o plan consiste en construír a 'variante de Cerdedo', de 53,7 quilómetros de lonxitude, como primeiro paso para a futura conexión xa non só coa cidade do Lérez e, de forma indirecta, con Vigo, senón tamén con O Porto, cuxos habitantes viaxarían a Madrid nunhas catro horas e media.

undefined

"O compromiso deste Goberno permitiu que, en xullo de 2019, Adif adxudicase a realización do estudo e seguimento hidrogeológico preceptivo para a declaración de impacto ambiental da variante de Cerdedo".

Fontes da Subdelegación en Pontevedra explican que este proxecto, do que xa se ofreceron as primeiras conclusións provisionais, foi adxudicado no seu momento < Unión Temporal de Empresas (UTE) Eptisa Servizos de Enxeñería e Sondaxes Peñarroya, por un importe de 1,3 millóns de euros. Espérase que o informe definitivo estea concluído dentro de seis meses, en xullo de 2022.

As primeiras noticias coñecidas achega do citado estudo apuntan, en primeiro lugar, que a obra polo trazado elixido é "viable". Con todo, tamén pon sobre a mesa os distintos obstáculos que deben superarse para executar o proxecto.

O estudo de impacto ambiental está case listo e conclúe que o trazado previsto é viable a pesar dos numerosos obstáculos

"Aínda que hai numerosos puntos de auga na zona de influencia do trazado, a afectación non sería relevante, e pódese paliar con medidas correctoras e compensatorias", explican os especialistas.

En total, foron contabilizadas 504 masas de auga subterránea, as máis numerosas nas áreas do túnel de Barro e o do Irixo, con máis de 150 puntos hídricos detectados en cada unha delas.

De todos os traballos que se van a levar a cabo nos próximos anos, o máis destacado é a construción dun gran túnel que rozará os 20 quilómetros de lonxitude, pasando a converterse nun dos máis longos de Europa, e que unirá a zona do Carballiño con Cerdedo, atravesando a serra de O Candán.

O obxectivo principal dos túneles é minimizar o impacto ambiental e, unidos aos viadutos, permitir o paso libre da abundante fauna salvaxe que habita no interior da provincia de Pontevedra e os seus límites coa de Ourense.

Desde Vigo, ademais de engadir presión para a construción máis pronto que tarde da variante, propoñen unha segunda alternativa, cunha vía que transcorrería ao Sur da provincia, cerca do Miño. Con todo, o Ministerio de Fomento aposta pola difícil variante por Cerdedo.

Comentarios