Costa priorizará a situación do nó da A-57 na súa primeira cita con Fomento

O alcalde quere que se suavice a intervención que suporá a construción de tres rotondas e varios enlaces no Toural

El tramo de la N-550 en el que se construirá el macroenlace de tres rotondas con la A-57. RAFA FARIÑA
photo_camera El tramo de la N-550 en el que se construirá el macroenlace de tres rotondas con la A-57. RAFA FARIÑA

O alcalde de Vilaboa, Francisco Costa, proponse tratar prioritariamente a situación das obras da A-57 ao seu paso polo municipio na súa primeira reunión de toma de contacto con responsables do Ministerio de Fomento.

Costa anunciou que "estamos pendentes de fixar unha data, despois de varios contactos informais coa subdelegada do Goberno, Maica Larriba" e prevé que esa cita se poida manter xa neste mes, se existe compatibilidade de axendas cos responsables do ministerio.

Ao estar Vilaboa atravesada pola liña de ferrocarril e dúas estradas nacionais, a situación da A-57 non é, nin moito menos, o único tema pendente na axenda do alcalde, que xa adiantou que, "outros asuntos a tratar serán a situación do plan para a subestación do AVE en Bértola, e a Vía Verde".

Francisco Costa, alcalde de Vilaboa, quere citarse con responsables do ministerio

A A-57 é unha prioridade para o Goberno local vilaboés polo ritmo ao que avanzan as obras, e, sobre todo, pola situación de descontento e preocupación que xera o proxecto de enlace entre esta vía de alta capacidade, a N-550 e a autoestrada AP-9. Este punto de conexión sitúase na entrada de O Toural, onde, á súa vez conflúen xa a N-550 e a N-554 e o viario que une a rede nacional coa AP-9. O complexo deseño que permitirá combinar todas as vías neste punto requirirá, tal e como recordou o alcalde de Vilaboa, a construción de tres rotondas no punto, en diferentes niveis e cunha considerable cantidade de entradas e saídas que reducirá o tráfico local a vías de servizo.

"A principal consecuencia é que quedará unha situación moi complicada para vos peóns, para vos ciclistas e para todo ou noso tráfico local e vos residentes", recalcou o alcalde, que pretende que "antes de que se inicie a execución nesta zona poidamos artellar medidas de corrección para atacar este problema. Tratar de conseguir multiplicar a mobilidade peonil, que haxa pasos para que vos que circulan a pé ou en bicicleta poidan ir seguros por esta zona, e tamén que haxa solucións para vos vehículos agrícolas".

Costa fíxase como meta explicar esta situación aos responsables de Estradas do Ministerio de Fomento, antes de que a obra sexa irreversible "e nos vexamos coa terceira navallada non territorio, que se pode converter nun problema impresionante".

O alcalde de Vilaboa tamén quere pór sobre a mesa as cuestións relativas á afección do mesmo proxecto nas parroquias de Bértola e Figueirido, por onde xa están avanzados os traballos de desmonte e constitución do corredor. "Neste caso tratar de cuestións relativas ás augas, porque está por definir que vai pasar coas augas pluviais que se recollan en todo ou viaria e prever vos problemas que se poden causar no caso de que haxa enchentas ou escorrentías". Ademais, nesta zona, o Concello debe velar polo estado dos viarios que serven de acceso á maquinaria pesada que traballa na zona e que se van deteriorando co paso do tempo. O alcalde recorda que se trata de que a empresa construtora se vaia facedo cargo dous danos, pero ata que rematen as obras non pódese esixir a reposición".

As parroquias de Bértola e Figueirido, claves na negociación co ministerio

O rexedor si reuniuse xa con representantes da empresa San, cos que pretende realizar unha visita sobre o terreo a todos os puntos conflitivos deste tramo da autovía e ter unha idea clara da situación antes de sentar a falar con responsables de Fomento.

Comentarios