Indignación no Club Mariño A Reiboa ao cobrarlle Portos a taxa X-5

Aplicar este imposto suporía 1.500 euros a maiores anualmente ao colectivo
El pantalán en donde están las embarcaciones tradicionales. C.M. A REIBOA
photo_camera O pantalán onde están as embarcacións tradicionais. C.M. A Reiboa
O Club Mariño A Reiboa iniciará de inmediato unha rolda de reunións con distintas formacións políticas de Poio para tratar de atallar unha situación recentemente sobrevinda que pode xerar un custo de máis de 1.500 euros anuais ao colectivo.

Tras iniciar un proceso para a renovación da concesión do seu pantalán –un conxunto de amarres para menos dunha decena de embarcacións tradicionais en Combarro–, a asociación recibiu unha factura correspondente a algo máis dun mes de uso dos amarres pola taxa X-5, un imposto que se calcula tendo en conta a lámina de auga ocupada e que o Club Mariño A Reiboa non pagara ata o momento, froito da súa condición de asociación que se dedica á conservación da cultura mariñeira tradicional e de reproducións de embarcacións históricas.

"Desde 2011 foinos concedido este pantalán de xeito específico para embarcacións tradicionais e tamén desde entón calculamos que temos un 90% de bonificación nas taxas, tendo en conta que a nosa finalidade é a de conservar e manter vivo ou patrimonio marítimo tradicional e que nese mantemento dás embarcacións e na recuperación doutras novas investimos vos nosos recursos", indica Xaquín Fabeiro, presidente do club, que recorda que ese status se renovou en 2014 e 2017 e atribúe aos últimos cambios na dirección de Portos de Galicia o posible erro.

O responsable do colectivo recorda que as embarcacións tradicionais teñen especial valor sobre a auga, fóra dos museos, ao ser un patrimonio "só funcionando, manténdose vivo, pode ser entendido en todo ou seu sentido". Deste xeito, recorda que existe un amplo consenso entre as tres formacións políticas con representación no Parlamento Galego en torno ao valor desta actividade. "Só así se entende que foran declaradas BIC (Ben de Interese Cultural) todas as técnicas de construción naval tradicional en madeira en Galicia. E fíxose así, pensando nas técnicas e non nos barcos para que lestes non sexan pezas intocables, senón que se poidan manter con materiais actuais e en uso, non mar. Logo, querer que lestes barcos pervivan, como poderemos facelo con semellantes cargas?", pregúntase.

Fabeiro recorda que estas embarcacións "teñen ou mesmo valor que elementos protexidos como poden ser vos hórreos en Combarro e a mesma necesidade de salvagarda" e apostila que, no caso do Clube Mariño a Reiboa, o mero feito de que estean amarradas no porto e en disposición de navegar e ofrecer actividades didácticas é un plus para o conxunto histórico. A asociación confía en facer valer os seus argumentos con axuda dos grupos municipais e anuncia que apelará contra o pago do X-5 mentres sexa posible.

Comentarios