Poio aposta por impulsar o transporte público a través do Plan de Mobilidade

▶ O Concello podería investir ata 180.000 euros para tratar de reforzar as liñas de servizo existentes hoxe en día
 
Xulio Barreiro (izquierda) y Gregorio Agís presentaron el plan el jueves, junto a Silvia Díaz. DAVID FREIRE
photo_camera Xulio Barreiro (esquerda) e Gregorio Agís presentaron o plan o xoves, xunto a Silvia Díaz. DAVID FREIRE

O Concello de Poio, en colaboración con diferentes agrupacións, colectivos e veciños, quere pór en marcha unha folla de ruta que sirva para mellorar a mobilidade sostible no municipio. Para iso, expón unha serie de actuacións a desenvolver ao longo da próxima década, para ampliar zonas de aparcadoiro, introducir novos espazos para viandantes e ciclistas ou mellorar o transporte público. Estas son algunhas das liñas mestras do Plan de Mobilidade Sostible, un documento no que o Goberno local leva varios meses traballando e que será aprobado no próximo Pleno.

O edil de Urbanismo, Gregorio Agís; o responsable de Economía e Facenda, Xulio Barreiro, e a concelleira de Participación Veciñal, Silvia Díaz, deron a coñecer o xoves os detalles do informe, que fai referencia a 89 actuacións, para cuxo desenvolvemento serán necesarios uns 13 millóns de euros aproximadamente. Un dos aspectos nos que incide este plan é na importancia de dar un impulso á rede de transporte público. Tanto é así, que o Concello estaría disposto a asumir os custos necesarios, fixados nuns 180.000 euros aproximadamente, para lograr "un servizo axeitado". "As liñas actuais son moi deficientes. É unha vergoña que nas Rías Baixas, o corazón do turismo de Galicia, estea nesta situación", lamenta Gregorio Agís, que recoñece que, para levar a cabo esta mellora, o Concello deberá de ir da man da Xunta de Galicia, que é a responsable do deseño das liñas de bus. En todo caso, o tripartito móstrase convencido de que "hai marxe suficiente para aumentar o número de frecuencias, incluso con outras vilas veciñas como Sanxenxo ou O Grove", tal e como engadiu Xulio Barreiro.

Potenciar o transporte público serviría non só para dar resposta á demanda dos usuarios, senón tamén para tratar de reducir o uso do vehículo particular. Deste xeito, desconxestionaríase a PO-308 e reduciríase drasticamente a pegada de carbono, que é unha das metas principais do Plan de Mobilidade. Así o entende a concelleira de Participación Veciñal, que destaca que "queremos poñer o foco nas persoas garantindo a súa seguridade viaria, recuperando espazos públicos e respectando ao máximo ou medio ambiente".

Gregorio Agís: As liñas actuais son moi deficientes. É unha vergoña que nas Rías Baixas, o corazón do turismo de Galicia, estea nesta situación

MESA DE TRABALLO. Os dirixentes municipais anunciaron que xa solicitaron unha reunión coa Consellería de Infraestruturas para abordar esta cuestión e outras relacionadas co documento, como o impulso de viarios alternativos á PO-308. Ademais, a Mesa dá Mobilidade reunirase mensualmente para analizar os pasos a seguir. A primeira convocatoria quedou fixada para o próximo 3 de setembro.

Outras das medidas que o plan quere implantar ao longo dos próximos anos consisten na dotación de Camiños Escolares nos centros educativos de Poio e a ampliación de espazos para aparcar. Neste apartado, o documento distingue entre zonas destinadas especificamente para a celebración de eventos e outras prazas de cáracter disuasorio, tal e como explicaron os concelleiros do tripartito.

Comentarios