A situación do tráfico na avenida da Barca, viaria clave no que á circulación nun dos núcleos urbanos de referencia de Poio refírese, converteuse nun novo foco de debate entre o Goberno local e a oposición. Mentres que o PP insiste na necesidade de que se manteña o dobre sentido no tramo comprendido entre a ponte e a rotonda que enlaza con Andurique, o Goberno local deixa aberta a posibilidade de que se aposte pola dirección única. Iso si, o tripartito deixa claro que esta medida só aplicarase no caso de que se poida habilitar unha estrada alternativa que absorba o tráfico pesado e de paso na Barca. Non será, xa que logo, algo que suceda a curto prazo.
O tripartito acusa ao PP, que defende o dobre sentido, de utilizar este tema como cortina de fume para tapar o mal estado da PO-308
Así o explicaron este luns os dirixentes poienses, que decidiron abordar este asunto tras o tenso debate plenario da semana pasada, no que unha moción popular, que solicitaba a BNG, PSOE e Avante que garantisen o dobre sentido nesta rúa, acabou sendo modificada polo tripartito para converterse nunha petición á Xunta para reactivar a construción do viario do Vao. Sobre o futuro do tráfico na avenida da Barca, o Goberno local ten claro que "para o desenvolvemento viario desta zona é necesario un estudo pormenorizado e específico sobre cal é a solución definitiva aos problemas de colapsos, inseguridade peonil e accesibilidade que alí se rexistran". O Concello matiza que, tanto o sentido único como outras alternativas, só poderán facerse realidade se se dá vida a un Plan B.
A Consellería de Infraestruturas deixaba claro que a obra só poderá ser executada se o Concello resolve o problema de chabolismo existente no poboado do Vao
Neste sentido, o tripartito recorda que o PXOM contempla unha conexión alternativa, o coñecido como Viario do Vao, que iría desde a PO-531 ata a PO-310, en Campañó. A Administración autonómica contemplou esta actuación no seu Plan de Mobilidade e Ordenación Viaria Estratéxica 2010-2015, aínda que nunca chegou executala. Hai uns días, a Consellería de Infraestruturas deixaba claro que a obra só poderá ser executada se o Concello resolve o problema de chabolismo existente no poboado do Vao.
Con respecto ao Plan de Mobilidade, o Goberno local recorda que este documento "define propostas e solucións de futuro para resolver problemáticas moi diversas", ademais de facilitar o acceso a axudas europeoas por valor de ata seis millóns de euros. Con respecto á actitude do PP, os dirixentes locais acusan á oposición de utilizar este tema como cortina de fume "para tratar de tapar o estado da PO-308 en Andurique, Porteliña e A Barca. A Xunta é a titular desta estrada e só ela pode abordar as melloras en seguridade tan demandadas". BNG, PSOE e Avante entenden que os populares de Poio son "cómprices" do "abandono e deixadez" do viario autonómico neste tramo.
A medida vén como resposta á decisión do tripartito de non apoiar o dobre sentido de circulación na Barca, tal e como suxería a proposta que figuraba na moción presentada polo grupo municipal do Partido Popular no Pleno ordinario do pasado mes de outubro.
O presidente da agrupación, Manuel Fontenla, asegura que "solicitamos reunións co Concello para que nos explicasen cal era a súa postura sobre este tema. Estamos indignados coa actitude do tripartito", asegurou. Ademais, Fontenla indicou que varios membros da asociación acudiron ao debate plenario, no que acusaron ao portavoz do BNG, Xulio Barreiro, de defender a dirección única tanto na travesía como na propia ponte da Barca.
"Demos ao Goberno municipal varias oportunidades para que falasen connosco, nos atendesen e recibisen, pero non fixo nada respecto diso. É por iso polo que chegou o momento de mobilizarnos", conclúe o máximo responsable da Asociación Veciñal. A data da primeira manifestación coñecerase en breve.