Poio

Un sentido único con precedentes

Aínda que a medida só aplicaríase no caso de que a Xunta construíse o viario do Vao, o Goberno local insiste en que a eliminación dun carril de circulación neste tramo da PO-308 sería beneficioso e recorda que as veces que houbo que aplicalo temporalmente funcionou
En febrero de 2017 fue necesario suprimir el carril en dirección a Sanxenxo para acometer el derribo de un inmueble en ruinas. RAFA FARIÑA (ARCHIVO)
photo_camera En febreiro de 2017 foi necesario suprimir o carril en dirección a Sanxenxo para acometer a derriba dun inmoble en ruínas. RAFA FARIÑA (ARQUIVO)

"Na actualidade a Avenida dá Barca é un lugar de tránsito de vehículos, pero, aplicar ou sentido único, podería ser un destino ideal para vivir". Esta é unha das argumentacións que manexa o Goberno local de Poio á hora de defender a idea de suprimir un carril de circulación na rúa que une Andurique coa ponte que dá acceso a Pontevedra. Trátase dunha medida que a día de hoxe non é máis que unha declaración de intencións a medio ou longo prazo, pero que o tripartito admite abertamente que estaría disposto a acometer.

Iso si, para iso debe cumprirse un requisito indispensable: que a Xunta de Galicia retome o proxecto de construción da estrada do Vao, entre a saída cara a Vilagarcía e Campañó. Só con esta infraestrutura operativa sería viable facer realidade esta pretensión.

Aínda que o dobre sentido nesta avenida do núcleo de San Salvador leva moito tempo consolidada, existen algúns predecentes (temporais, iso si) no que ao sentido único refírese. O máis recente produciuse en febreiro de 2017. Os traballos de demolición dun edificio en ruínas, situado á altura dos números 19 e 21, obrigaron ao Concello a establecer un dispositivo de seguridade especial, que requiría do corte do carril dereito en dirección a Sanxenxo.

Aínda que esta medida só prolongouse durante uns días, a Administración municipal quedou satisfeita co resultado. A Policía Local constata que o tráfico foi fluído. Menos apracibles resultaron as obras da rede de augas que acometeu Acuaes entre finais de 2013 e principios de 2014. A Barca foi unha das zonas afectadas. A pesar dos atascos, a impresión xeral foi que o exame se superou con nota.

O Goberno local enumera diferentes razóns á hora de defender o sentido único definitivo na avenida. "Habería unha mellora dá calidade de vida para vos veciños", explica o Concello, que tamén entende que a ampliación de espazos para viandantes redundaría de forma positiva na actividade dos numerosos comercios e negocios de hostalería que se poden atopar ao longo desta rúa. Ademais, apostaríase por dar vida a zonas seguras "para peóns e crianzas, dado que poderiamos crear espazos de esparcemento moito máis seguros". A contaminación acústica é outro tema que preocupa ao tripartito, que recorda que a día de hoxe a Avenida dá Barca é unha das saídas principais cara ás Rías Baixas. "Acabaríase co ruído e a densidade de vehículos descendería notablemente", salientan os seus integrantes.

Para rematar, tamén está a cuestión da mobilidade. Un maior número de espazos para viandantes axudaría a consolidar un núcleo urbano que se podería conectar a pé coa capital de provincia, a través da ponte da Barca. En todo caso, o proxecto de momento non deixa de ser unha mera posibilidade que se recolle no Plan de Mobilidade aprobado recentemente.

á pesar de que a medida dista aínda de facerse realidade, xa saíron voces críticas. O Partido Popular oponse rotundamente a esta opción, do mesmo xeito que a Asociación Veciñal de San Salvador, cuxa directiva anunciou esta semana a súa intención de emprender mobilizacións de protesta. De momento, a data destas manifestacións é unha incógnita. O sentido único na Avenida dá Barca continuará dando que falar.

Comentarios