O covid redescubre o pequeno comercio: "A xente volveu facer a compra aquí"

As tendas de barrio aumentaron as vendas entre un 10% e un 35%
En Casa Xustáns, Arlinda Lorenzo cuenta con todos los productos y marcas inimaginables. GONZALO GARCÍA
photo_camera En casa Xustáns, Arlinda Lorenzo conta con todos os produtos e marcas inimaxinables. GONZALO GARCÍA

Fixo falta unha pandemia para redescubrir as tendas de barrio, as de toda a vida. Desde o confinamento de marzo, os veciños e veciñas dos pequenos concellos da comarca de Pontevedra comezaron a facer máis vida nas súas zonas, e coñeceron as posibilidades reais que ofrecen os pequenos servizos. As tendas de barrio, ultramarinos e pequenos supermercados foron os máis beneficiados, afianzando a unha clientela que antes se dirixía aos grandes centros comerciais para facer as súas compras, e que agora non dubida en encher o carro para toda a semana no comercio de proximidade próximo ás estradas principais dos municipios, unha tendencia que se intensificou, sobre todo entre a mocidade.

Este é o caso de Casa Xustáns, unha tenda de barrio situada no número 35 da estrada principal, no municipio de Ponte Caldelas. Tras o mostrador, Arlinda Lorenzo, a súa propietaria, que leva toda a vida ao pé do canón, despacha e empaqueta utensilios de todo tipo, desde produtos de lencería, calcetíns, pantuflas ou medias, colocados coidadosamente nun gran andel dentro das súas respectivas caixas, ata ferramentas de ferraxería e puntas e, por suposto, tamén está a xoia da coroa: un completo ultramarinos con todos e cada un dos produtos e marcas imaxinables, bebidas, froita, verduras e incluso embutidos e conxelados. "Somos coma un centro comercial en pequeno, temos todos vos produtos básicos", asegura a propietaria. O primeiro confinamento, a situación da pandemia nos grandes núcleos poboacionais e os posteriores peches perimetrais permitiron que, aqueles que antes "compraban nos grandes centros", agora se abonasen a Casa Xustáns para facer a compra da semana. "A xente volveu facer a compra aquí, coma nas tendas de antes", asegura Lorenzo quen, por mor de afianzar á clientela do pobo, puido subir as vendas entre un 10% e un 15%. "A xente do pobo animouse máis a vir porque colleu medo a ir aos grandes centros. Algúns aínda van de cando en vez, pero notar que fan compras máis grandes aquí". 

O vilaboés Supermercado Atlántico pasou de ser un establecemento de paso a encherse de carros de compra

JÓVENES. O pequeno comercio supuxo todo un descubrimento, esencialmente para a mocidade, que agora valorou positivamente esta opción de compras dentro do seu municipio. Así o explica Patricia Nogueira, socia ao 50% de Supermercado Atlántico, situado na estrada de Vilaboa, que pasou de ser un pequeno supermercado "de paso" a afianzar clientela que "agora fai compras de carro para toda a semana", asegura.

Desde o confinamento, o local viu aumentar as súas vendas un 50% que, segundo Nogueira, agora estabilizáronse no 35%. "Os que antes paraban a comprar catro cousas de paso entre Vigo e Pontevedra agora collen carro e fan unha compra grande. Dende o confinamento afianzamos uns 30 clientes habituais máis, sobre todo xente de quí, de Vilaboa, pero no mes de marzo incluso viñan dende Chapela. Cruzaban a ponche para facer a compra porque Vigo estaba saturado", asegura.

E, entre a clientela que máis afianzou Supermercado Atlántico, destacan os mozos. "Houbo moita xente nova que nos descubriu por mor de verse na necesidade de mercar no municipio. Sobre todo os que son de Vilaboa. Agora veñen habitualmente a facer compras grandes, cando antes só paraban se lles cadraba de paso, porque as compras da semana facíanas nos grandes centros. Cando nos vían dende fóra pensaban que eramos un super de paso, pero agora descubriron que temos produtos coma calquera supermercado e aos mesmos prezos", explica.

O local, que leva 17 anos en funcionamento, e tan só cinco baixo a nova xerencia, tras a xubilación do antigo propietario, vive agora unha das súas mellores épocas nos últimos tempos. "A nós beneficiounos moito isto, o peche notouse nas vendas", asegura. 

Comentarios