As estacións afectadas polo peche de despachos de billetes volven vender billetes ata abril

Adif comprometeuse a seguir prestando este servizo de forma temporal â??
Estación de tren de Redondela. DP
photo_camera Estación de tren de Redondela. DP

As ao redor de 140 estacións de tren máis pequenas do país volven desde este mércores a ter servizo de venda presencial de billetes en despacho de billetes, aínda que só de forma provisional, ata o próximo 31 de marzo. Entre elas atópanse as oito galegas afectadas: Sarria, Burela, Viveiro, Guillarei, Redondela, O Carballiño, Ribadavia e Ortigueira.

Adif comprometeuse a seguir prestando este servizo de forma temporal ata esa data mentres Renfe se organiza para, no seu caso, asumilo, segundo detallaron fontes das empresas públicas. No entanto, Renfe xa avanzou a comezos de ano que a súa intención é facilitar a venda en despacho de billetes só naquelas estacións polas que pasen polo menos uns cen viaxeiros ao e teñan un "determinado volume de venda". 

Con este fin, a compañía ferroviaria anunciou a contratación dunha empresa que lle prestase este servizo que, no entanto, asegura que queda "en todo caso garantido" coa instalación de máquinas autoventa e o resto das súas canles de comercialización ('online' e telefónica), á que recentemente se sumou a venda en oficinas de Correos.  Polo momento, co compromiso de Adif de atender uns meses máis esta venda dáse unha solución temporal e provisional á situación xerada polo feito de que esta compañía ten por lei que deixar de dar este tipo de servizo a operadores de transporte.

COLABORACIÓN CON CONCELLOS. Na procura e definición da situación definitiva para estas estacións terase en conta aos concellos e deputacións que estean interesados en que se manteña este servizo "cos que se poden alcanzar acordos de colaboración", segundo apuntaron do seu lado en fontes do Ministerio de Transportes.  Polo momento, as 140 estacións nas que o 1 de xaneiro deixouse de vender billetes en despachos recuperan este servizo de forma temporal desde este mesmo mércores, anunciou o Ministerio que dirixe José Luís Ábalos. 

A situación que afrontan estas estacións ten a súa orixe nos inicios da liberalización ferroviaria en España en 2005 cando, coa separación en dúas empresas, Adif e Renfe, das funcións de construción e xestión das vías e estacións, e a explotación dos trens, respectivamente, a primeira delas mantivo a actividade e o persoal encargado de venda de billetes en estacións de tren. Esta anómala situación tratouse de liquidar en 2017, cando Adif acordou con Renfe o traspaso deste servizo e todo o persoal asociado. 

No entanto, quedou entón pendente a situación destas pequenas estacións que non teñen persoal específico de venda, nas que atenden os despachos de billetes traballadores de Adif que teñen outras funcións, fundamentalmente de circulación. 

Adif ten non obstante que deixar de dar este servizo dado que, segundo a lei e as directivas europeas, e ante a próxima liberalización do transporte de viaxeiros e entrada de competidores de Renfe, como compañía construtora e xestora das infraestruturas non pode realizar servizos para un destes operadores. 

Comentarios