A A-55 en Mos, unha das estradas cos tramos máis perigosos de España

Un informe da AEA conclúe que o tramo de estrada convencional máis perigoso de España está no km 245 da N-2, na provincia de Zaragoza
La A-55 a su paso por Mos. GOOGLE MAPS
photo_camera A A-55 ao seu paso por Mos. GOOGLE MAPS

O tramo de estrada convencional máis perigoso de España está no km 245 da N-2, na provincia de Zaragoza, cun índice de perigo (IPM) de 6.523,2, unha cifra que supera en 686 veces a media nacional. 

No entanto, o km 12 da A-55, situado á altura de Mos, en Pontevedra, sitúase como o tramo que contabiliza máis accidentes (108) e vítimas (194) da Rede de Estradas do Estado, aínda que este tramo non aparece entre os 500 máis perigosos porque mellorou o seu índice de perigo respecto de períodos anteriores. 

Estes son os resultados dun informe de Automobilistas Europeos Asociados (AEA), que analiza o perigo da Rede de Estradas do Estado no quinquenio 2015-2019, a partir dos últimos datos dispoñibles do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana. 

O informe destaca tamén o km 0 da autovía A77a, en Alacante, con 100 accidentes e 128 vítimas, así como o situado no km 17 da autovía T-11, en Tarragona, con 95 accidentes e 155 vítimas. 

Con respecto ás autoestradas de peaxe, AEA destaca no seu informe que se trata das infraestruturas máis seguras para circular, aínda que no período analizado 2015-2019 aínda se localizaron 100 tramos de autoestradas con índices de perigo catro veces superior á media nacional (5,9), nos que se rexistraron 641 accidentes e 1.046 vítimas, a maioría deles de carácter leve (988), fronte aos 1.064 accidentes e 1.576 vítimas contabilizados nos 50 tramos de autoestradas que se analizaron no informe anterior. 

O km 20 da AP-41, na provincia de Toledo, é o tramo de autoestrada de peaxe que ten o maior índice de perigo (242,2), superando 43 veces o índice nacional medio. 

Con todo, o tramo que máis accidentes e vítimas contabilizou no quinquenio analizado é o tramo situado no km 146 da AP-7, en Barcelona, con 95 accidentes e 161 vítimas, a maioría feridos leves (159), que segue ostentando a marca nacional.

Baixa o índice de accidentes con vítimas por quilómetro

O informe destaca que no quinquenio analizado (2015-2019) o Índice de Perigo Medio (IPM) da Rede de Estradas do Estado ha diminuído un 3% respecto ao quinquenio anterior (9,5 fronte a 9,8). 

Con todo, detectáronse máis tramos que superan en máis de dez veces ese índice, pasando de 180 a 500, nos contabilizáronse 1.685 accidentes e 2.523 vítimas, a maioría deles feridos leves. 

Na selección dos tramos máis perigosos de España, AEA tivo en conta os tramos dun quilómetro de estradas da Rede do Estado (RCE) cun Índice de Perigo Medio nos cinco últimos anos igual ou superior a 100. é dicir, tramos de estrada que polo menos tivesen un índice de perigo dez veces superior ao da media nacional (o IP medio nas estradas en 2019 foi do 9,5).

A rede de estradas de alta capacidade máis ampla da UE

Doutra banda, segundo recolle o informe de AEA, España conta na actualidade cunha rede de 165.624 quilómetros de estradas, dos cales 26.403 quilómetros están xestionados pola Administración Central (soportando máis do 53% do tráfico total do país); 71.313 quilómetros dependen das Comunidades Autónomas (co 42% do tráfico) e 67.908 das Deputacións e Cabildos (co 5%). 

Ademais, existen outros preto de 490.000 quilómetros de estradas interurbanas xestionadas polos Concellos e outros organismos, aos que hai que engadir un armazón de viarios e servidumes que dan servizo aos 8.000 quilómetros de costa e os 130.000 quilómetros de ribeiras fluviais. 

Da totalidade da rede, 17.228 quilómetros son vías de gran capacidade (autoestradas de peaxe, libres e autovías e vías de dobre calzada), sendo España o país que dispón dunha maior lonxitude deste tipo de vías de toda a UE, seguido por Alemaña, con preto de 13.000 quilómetros. 

Comentarios