Pontevedra, Arcade e Vilaboa, ante o reto de lograr que a Vía Verde pase de Chapela

Vigo, cos terreos desafectados e o financiamento, está camiño de materializar os primeiro tramos, que ocupará 3,6 quilómetros

Una de las infografías del proyecto de Senda Verde de Vigo. DP
photo_camera Unha das infografías do proxecto de Senda Verde de Vigo. DP

A Vía Verde nos tramos en desuso do ferrocarril é unha realidade ao alcance da man no tramo Sur do eixo Vigo-Pontevedra. O avance que viviu este proxecto en Redondela e en Vigo nos últimos meses permitirá que uns cinco quilómetros de percorrido estean materializados en 2019, mentres que os tres concellos que acumulan a maior parte do percorrido seguen esperando poder sacar este plan da ruela sen saída no que quedou tras a última demanda dos municipios, denegada por Fomento ao considerar que a vía podería ser utilizable neste tramo.

O BNG presentou este venres unha demanda no Parlamento galego coa que se pretende que a Xunta medie no impulso da reconversión da senda peonil e ciclista mediante a creación dunha Mesa pola Vía Verde.

O deputado Luís Bará aposta por enmarcar esta petición nunha "estratexia global do Goberno Galego a prol dá mobilidade sustentábel", que ten tarefas pendentes como o estudo das alternativas técnicas para dar continuidade ao percorrido nos puntos do ferrocarril onde non hai vía férrea en desuso, como pode ser o tramo desde Chapela a Arcade ou o que une Figueirido e Pontevedra. O plan pasa por analizar se convén crear unha infraestrutura administrativa para a xestión dunha vía que percorre cinco concellos e que conta con dotacións singulares como a ponte de ferro, nas que existe certa complexidade de mantemento ou de adaptación aos fins da Vía Verde.

Luís Bará presentou unha iniciativa para que a Xunta ampare aos cinco concellos nunha Mesa pola Vía Verde

A proposta do deputado por Pontevedra pon o foco no papel que poderá ter a Xunta de Galicia na negociación coa Administración, despois de que a petición dos tres plenos dos concellos afectados no ano 2017 recibise a negativa de Adif argumentando que a vía podería ser necesaria no tramo entre Arcade e Figueirido. "Ese tramo leva máis de seis anos en desuso e presenta unha imaxe de completo abandono", recalca o BNG.

En Vilaboa, sen coñecer os detalles da proposta nacionalista, o alcalde, Luís Poceiro (PSDEG), indica que o apoio da Corporación á Vía segue sendo unánime e recorda que "con sete quilómetros de percorrido", o seu Concello está máis que interesado neste plan. "Seguimos a disposición dúas outros concellos e en especial dous colectivos, como Pedaladas, dous que sae esta demanda social, que é de vital interese para ou noso concello".

Luís Poceiro ten claro que o cambio de Goberno central e a aposta pola sustentabilidade a través do Ministerio de Transición Ecolóxica poden significar un golpe de temón na singradura deste proxecto, pero afirma que "a cuestión é que somos concellos pequenos e non cónstame que, ata ou momento, tiveramos ningunha oportunidade de reunirnos con Fomento e expoñer as nosas prioridades".

¿Pode un cambio político reactivar un plan que foi descartado por motivos técnicos? O alcalde de Soutomaior, Agustín Reguera, dubídao. "Non sei se ou cambio de Goberno axudará neste caso, cando Adif respondeu tan contundente ou ano pasado, pero se é así felicitarei a quen ou consiga".

Vilaboa, con sete quilómetros de trazado, contempla con preocupación o estado de abandono da vía

Pola súa veciñanza con Redondela e Vigo, o rexedor de Soutomaior é máis consciente do avance que o plan deu na zona Sur e destaca a importancia de poder conseguir a súa continuidade. "Para nós, a pesar de que temos pouco máis de medio quilómetro de ponche de ferro neste trazado, sería vital", relata.

Reguera sostén que o seu municipio "non tería problema co financiamento dá rehabilitación do tramo, ou, cando menos, non parece que ese poida ser ou freo, xa que son plans que se poden acoller a moitas liñas de colaboración", mentres que Poceiro móstrase máis cauto nesa liña. "As nosas arcas non poden comprometerse tanto, pero está claro que ou primeiro é conseguir falar dá desafectación por parte de Renfe, e despois analizariamos ou resto poñendo todo dá nosa parte para sacalo adiante".

A proposta do deputado por Pontevedra pasa por deixar en mans da Xunta parte dos freos vinculados precisamente coas limitacións dos concellos. Así, unha Mesa pola Vía Verde podería articular a redacción dos proxectos máis delicados ou a negociación co Ministerio para lograr a cesión ou buscar vías de financiamento.

1,4 MILLóNS. á marxe do cambio de Goberno ou da acumulación de anos sen usar o tramo afectado, o que máis pode axudar ao desenvolvemento da Vía Verde é o paso dado por Vigo e Redondela nos últimos meses.

O Concello olívico ten literalmente en marcha a habilitación do seu tramo reconvertido. A Xunta de Goberno viguesa aprobou a consignación orzamentaria para o proxecto, que superou xa a fase de redacción. Se en abril a noticia era a firma da cesión dos terreos con Adif (por un prezo simbólico de aluguer de 3.000 euros ao ano), no verán o Concello olívico ultimou a redacción do proxecto para algo máis de 3,6 quilómetros desde Urzáiz ata Teis (no límite con Redondela) cun plan inspirado na "High Line" do barrio de Chelsea, en New York. Este proxecto urbano terá carril bici duns tres metros de pavimento tintado e paseos peonís de dous, con firme de arxila. Nalgúns puntos conservaranse as vías para recordar aos usuarios a procedencia dos terreos, mentres que noutros se instalará mobiliario urbano e crearanse espazos como miradoiros ou apeadeiros. O proxecto terá un custo estimado de 1.439.900 euros e un prazo de execución de seis meses que, dado o avanzado das catas e traballos realizados previamente, fai pensar que no verán de 2019 completarase a obra.

Redondela será o seguinte municipio en rehabilitar a vía. En xuño asinouse a cesión nun acto ao que acudiu o alcalde, Javier Bas, que quere que os 1,6 quilómetros e a vella estación poidan desenvolverse tamén en 2019.
 

Comentarios