A provincia só suma 62 localizacións de recarga para vehículos eléctricos

A pesar do progresivo incremento nas vendas de coches enchufables, a rede de puntos de alimentación é aínda escasa nos municipios pontevedreses e, dos que hai, máis da metade son de uso privado ou de negocios particulares
Los coches eléctricos e híbridos enchufables abundan cada vez más en las carreteras de la provincia. DP
photo_camera Os coches eléctricos e híbridos enchufables abundan cada vez máis nas estradas da provincia. DP

Cada vez resulta máis frecuente ver circulando polas estradas automóbiles eléctricos e híbridos, unha realidade á que o sistema de recarga para este tipo de vehículos vaise adaptando aínda moi lentamente, polo menos no que respecta á provincia de Pontevedra.

No conxunto dos 61 concellos que integran este territorio, o número de localizacións para enchufar coches electrificados non chega a 65, de acordo cos datos que manexa Electromaps (provedor de servizos de mobilidade eléctrica que desde 2009 axuda aos condutores a atopar os puntos de recarga dispoñibles, tanto os gratuítos como os de pago, e cuxa aplicación utilizan o 95% dos usuarios).

Ademais de haber poucos enchufes para coches na provincia, a maioría concéntrase nas principais cidades (Pontevedra e Vigo) e, particularmente, na metade Sur, mentres que as localidades do Norte están aínda moito máis desatendidas.

Para maior dificultade, das 62 localizacións de recarga existentes en terras pontevedresas (segundo o informe recollido o pasado 22 de xaneiro), unhas 36 son de propietarios particulares ou se sitúan en negocios que restrinxen a súa utilización aos seus clientes. En concreto, once son privadas, dez están en hoteis, dous en restaurantes, oito en concesionarios, catro en tendas e unha nun cámping.

A maior parte das 'electrolineras' concéntranse en Vigo e Pontevedra, aínda que moitas non son públicas

á marxe desas, para un uso máis público contabilízanse soamente catro localizacións en superficie, dúas en gasolineiras, 14 en parkings e seis en centros comerciais.

No caso concreto da capital do Lérez e os seus arredores, existe un servizo destas características no Parking Central (situado xunto á sede da Audiencia Provincial) que dispón de tres enchufes; outro emprazado nunha tenda nas proximidades da avenida de Bos Aires, cinco en concesionarios de venda de coches (a maioría situados nas marxes da estrada N-550 que une Pontevedra e Vigo), un nunha estación de servizo do municipio de Poio e outro particular dun usuario. Tamén segundo Electromaps, na provincia non hai aínda localizacións deste tipo reservadas para taxis e tampouco hai no aeroporto de Peinador, como si sucede noutras cidades con terminais aéreas.

por baixo da media. Todos estes datos non fan máis que demostrar que este territorio segue estando por detrás doutras provincias de España en canto a servizos para vehículos eléctricos e híbridos enchufables e que a súa implantación avanza a paso lento (en febreiro de 2018 en toda a provincia había 35 puntos habilitados para ese fin e en dous anos a cifra, xa de seu escasa, apenas se duplicou).

Na capital do Lérez, o Parking Central, situado xunto á Audiencia, conta con tres enchufes

Segundo o provedor Electromaps, no conxunto do Estado español hai distribuídas 5.139 localizacións para enchufar automóbiles destas características cun total de 13.659 conectores, aínda que as grandes capitais como Madrid e Barcelona concentran unha boa parte dese repertorio. Pola contra, Pontevedra e as demais provincias galegas aínda continúan na parte baixa do ranking de 'electrolineras', unha realidade que afecta negativamente a quen teñen un automóbil enchufable e a aqueles que están a pensar en comprar un.

plan moves. Precisamente, para corrixir esa carencia, a Xunta comezou a xestionar en xuño do ano pasado un plan estatal de subvencións (o Programa de Incentivos de Mobilidade Eficiente e Sostible 'Moves', impulsado polo Goberno central). Este inclúe axudas directas para a implantación de infraestruturas para enchufar coches electrificados (que poden chegar aos 100.000 euros) e tamén para promover a compra deste tipo de vehículos ou os propulsados a gas e renovar así o parque móbil co obxectivo de facelo cada vez máis respectuoso co medio ambiente, entre outras liñas.

Dos 45 millóns de euros aprobados polo Estado para todo o territorio español, a Galicia correspondíanlle 2,61 millóns para repartir en forma de axudas, polo que sen dúbida este programa empuxou a incrementar o número de 'electrolineras' na comunidade autónoma.

Un dos solicitantes que si fixo pública a obtención dunha partida do Plan Moves foi o Concello de Cuntis

De feito, a previsión da Administración galega era triplicar a cifra existente antes de activarse o programa, aínda que, preguntada respecto diso, a Consellería de Industria non facilitou o dato de cúantas solicitudes xestionáronse na provincia de Pontevedra.

Un dos solicitantes que si fixo pública a obtención dunha partida do Plan Moves foi o Concello de Cuntis, que o pasado 13 de xaneiro anunciaba a próxima instalación do seu primeiro punto público de recarga para vehículos eléctricos no municipio, concretamente, nas inmediacións da Casa Consistorial. O Concello cuntiense precisou que acometerá o proxecto grazas a unha achega de máis de 12.000 euros do citado programa, o que lle permitirá colocar un dispositivo de recarga con dúas prazas de estacionamento, unha obra que o Goberno local espera ter lista o próximo mes de marzo.

A escaseza deste tipo de servizos no territorio provincial é unha das razóns que fai que os usuarios pidan que máis concellos sigan o exemplo de Cuntis.

Comentarios