O tramo do km 12 ao 15 da PO-331 está entre os 5 máis perigosos de España

Un estudo sinala que as vías secundarias son as que teñen unha maior mortalidade e espera unha subida de falecementos na estrada tras o desconfinamiento
El vehículo accidentado en Marín. POLICÍA LOCAL
photo_camera O vehículo accidentado. POLICÍA LOCAL

Un estudioelaborado pola Fundación Liña Directa en colaboración con Centro Zaragoza sitúa á PO-331 a unha das cinco estradas convencionais con maior siniestralidada de España.

O estudo Estradas convencionais: o buraco negro da seguridade viaria  sinala que na última década estas vías foron o escenario de 7 de cada 10 falecementos en accidentes ocorridos en vías interurbanas, cun total de 10.500 mortos, multiplicando por 3 o número de falecidos das autoestradas e autovías.

En relación ao índice de letalidad das vías interurbanas, as estradas convencionais multiplican por 1,5 veces a letalidad fronte ás autovías e autoestradas (2,8 falecidos por cada 100 vítimas, fronte a 1,8), aínda tendo en conta que as estradas convencionais teñen limitada a velocidade a 90 km/h como máximo. O número de feridos graves tamén é máis elevado en estradas secundarias e representa un 72% do total rexistrado en vías interurbanas.  

Ante a actual situación de progresivo desconfinamiento e a volta aos niveis habituais de mobilidade, a Fundación Liña Directa, en colaboración con Centro Zaragoza, estimou que os mortos nas estradas secundarias en España volverán supor un 75% dos falecidos das vías interurbana.

No entanto, o dato positivo que trae o Covid-19 é que o número de falecidos no conxunto do ano verase reducido nun 27%, con case 600 mortos fronte aos 800 do ano anterior nestas estradas.

Accidentes moi violentos con infraccións graves

Os accidentes nas estradas convencionais son dunha violencia extrema. A saída de vía, sobre todo nas rectas, é o accidente máis repetido nas estradas secundarias (35%), e xeran unha alta mortalidade, cun 37% dos mortos. Por frecuencia, séguenlle os sinistros por colisión frontal e frontolateral (23,5%), que xeran un 28% dos falecidos, aínda que no caso da colisión frontal ten unha taxa de letalidad 2 veces superior ás saídas de vía. Entre os factores concorrentes atópanse as distraccións, a velocidade inadecuada, o cansazo e o consumo de alcol drogas

A presenza ou non de beiravía neste tipo de vías ten tamén unha importante incidencia: un 78% de falecidos en estradas convencionais produciuse en vías sen beiravía ou con dimensións inferiores a 1,5 metros.

En canto ao momento do accidente, os meses de xuño a setembro son os que maior sinistralidade rexistran: un 40% das mortes nestas vías ten lugar no verán. Non é de estrañar, xa que logo, que o nexo común dos puntos negros máis perigosos das estradas convencionais sexa a súa proximidade á costa

O puntos negros principais en estradas convencionais 

Por Comunidades Autónomas, en termos absolutos, Cataluña ocupa o primeiro posto en cifra de falecidos en carreta convencional (17%), seguida de Andalucía (13%). Galicia sitúase como a cuarta CCAA con máis falecidos neste tipo de vías (10%). En contraposición, Euskadi (0,7%) e Cantabria (1%) son as rexións con menos mortes nas súas estradas secundarias. 

En canto ao Top 5 en perigo e concentración de accidentes nas estradas convencionais en 2018, identificados en función da intensidade media diaria de tráfico e o índice de sinistralidade, constitúeno o tramo do km 5 ao 8 dos CV-821, en Alacante; o tramo do km 1 ao 4 dos CV-670, en Valencia; o tramo do km 2 a 5 da GR-3304, en Granada; o tramo do km 12 ao 15 da PO-331, de Pontevedra; e ata cinco puntos negros repartidos pola N-634, entre Guipúzcoa e Biscaia

Comentarios