Amazon fortalece a súa posición no entretemento ao comprar a histórica Metro-Goldwyn-Mayer

O xigante tecnolóxico faise por 6,9 millóns co estudo do icónico león de Hollywood, cun vasto catálogo de 4.000 películas e 17.000 series de televisión
El icónico león de la Metro-Goldwyn-Mayer. EP
photo_camera O icónico león do Metro-Goldwyn-Mayer. EP

Logo de varios días de especulacións, Amazon confirmou este mércores a compra do histórico estudo de cine Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) por 8.450 millóns de dólares —uns 6,9 millóns de euros—, unha das súas apostas máis ambiciosas e coa que busca fortalecerse nun sector do entretemento cada vez máis concentrado. 

Previa aprobación dos reguladores, Amazon acordou adquirir a compañía do icónico león de Hollywood, cuxo vasto catálogo de 4.000 películas e 17.000 series de televisión "complementa" a súa división de Amazon Studios, centrada ata agora en contidos para a pequena pantalla, segundo informou nun comunicado.

Trátase da segunda maior transacción da historia do xigante do comercio electrónico e chega apenas unha semana despois de coñecerse a fusión de WarnerMedia —propiedade de AT&T— e Discovery, que dará lugar a un potencial novo rival para as outras líderes do streaming, Netflix e Disney, e a unha "guerra" de contidos, segundo os expertos.

Amazon "axudará a preservar o legado e catálogo de películas" de MGM, fogar de clásicos da época dourada como O que o vento levou ou O mago de Oz, pero sobre todo das franquías do espía James Bond, que algúns analistas sinalan como un dos activos de maior peso para que fraguase a operación. 

MGM levaba varios meses buscando comprador e supostamente conversou con Apple e Netflix

A tecnolóxica fundada por Jeff Bezos faise tamén con éxitos televisivos recentes que se ofreceron en plataformas de streaming, como O conto da criada, Fargo e Vikings, que incorporará á súa propia oferta de entretemento. E acolle baixo a súa á as próximas producións do estudo, entre elas unha nova entrega da saga Bond, No Time to Die; o biopic con reparto estelar de House of Gucci, sobre o deseñador italiano, e unha película que está a ser dirixida por Paul Thomas Anderson.

MGM, que levaba varios meses buscando comprador e supostamente conversou con Apple e Netflix, é propiedade de varios fondos de investimento que a sacaron da bancarrota hai máis dunha década e no exercicio 2020 tivo uns beneficios de 34 millóns de dólares a partir de 1.500 millóns en ingresos.

"A través desta adquisición, Amazon empoderaría a MGM a continuar facendo o que mellor saben: contar grandes historias", sostivo a gran firma tecnolóxica, que só o ano pasado investiu 11.000 millóns de dólares en contidos de cine, televisión e música.

O seu servizo Prime Vídeo, incluído na subscrición de Amazon Prime, foi utilizado por uns 175 millóns de clientes en 2020, o que a sitúa como competidora fronte a Netflix, con 208 millóns de clientes, e Disney+, que avanza a gran velocidade e supera os 100 millóns.

O presidente da xunta directiva de MGM, Kevin Ulrich, destacou nese sentido a "incrible transformación" do estudo, que recadou colectivamente 180 premios Oscar e un cento de Emmys, e agradeceu aos traballadores o seu esforzo para poder alcanzar este día "histórico". "A oportunidade de aliñar a longa historia de MGM con Amazon é unha combinación inspiradora", declarou.

"Estou moi orgulloso de que o León de MGM, que evocou durante moito tempo a época dourada de Hollywood, continúe a súa exitosa historia e de que a idea nacida da creación dos Artistas Unidos perdure como os fundadores pensaron orixinalmente, dirixida polo talento e a súa visión", agregou.

¿James Bond en Amazon? 
Se Disney está a plantar cara a Netflix grazas a series de Marvel e Star Wars, Amazon adquiriu todo un arsenal de personaxes e franquías coa compra de Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), pola que James Bond, a Pantera Rosa e Rocky agora serán parte do seu catálogo.

"O valor financeiro real tras este acordo é o tesouro escondido de propiedade intelectual no gran catálogo que planeamos reimaxinar e desenvolver xunto co talentoso equipo de MGM", destacou Mike Hopkins, o vicepresidente sénior de Prime Vídeo e Amazon Studios.

¿Series de A panteira rosa, Rocky ou Thelma & Louise?
"Reimaxinar" a propiedade intelectual supón rodar novas series sobre A panteira rosa, escribir un guion inspirado no personaxe de Rocky ou outro proxecto que recree a vida de Thelma & Louise na súa adolescencia. Amazon podería facer todo iso e non soa tan desatinado despois de que Disney presente unha decena de series baseadas en Star Wars, Marvel e Pixar. Ou de que HBO teña ata cinco proxectos derivados de Xogo de tronos nos seus plans.

Esa declaración de Hopkins desvela a verdadeira intención do acordo: Amazon, que desde 2011 ofrece un servizo de televisión, non conseguira unha posición predominante en Hollywood. Destacou con fenómenos da comedia, como Fleabag e A marabillosa Mrs. Maisel, pero o resto dos seus formatos conformáronse cun segundo plano. 

Moito futuro pero nada de clásicos
Pero hai outro motivo polo que Amazon pon por diante o que está por facer, en lugar do que adquiriu. Nin O mago de Oz, nin Cantando baixo a choiva nin O que o vento levou están incluídos na compra. En 1986 o estudo vendeu todos os seus clásicos a Warner Bros. Décadas despois, o streaming revolucionou o negocio e todos os clásicos do estudo poden verse en plataformas da competencia como HBO Max. Ese foi un dos motivos polos que a compañía do león foi perdendo o lustre nos últimos anos. Quedou fóra do negocio.

James Bond mantense nos cines
A pesar da mala serie e da débeda que acumulaba MGM, o Axente 007 seguía rescatando a compañía. Se se aproba a compra, James Bond será propiedade de Amazon, pero só en parte, xa que a familia Broccoli posúe a outra metade dos dereitos. Outro exemplo máis do complicado que é o mundo dos contratos na meca do cine.

Polo momento, os Broccoli deixaron claro nun comunicado que están comprometidos coas estreas na gran pantalla e que Sen tempo para morrer, a próxima película do Axente 007, estrearase en cines o 8 de outubro. Nada de Amazon para Bond, de momento.

Comentarios