"Pedíronme que neutralizara o acento galego, pero dálle unha cor moi bonita á serie"

Touriñán interpreta a Agorastocles en 'Justo antes de Cristo', a nova serie de Movistar + que se estrea este venres

Xosé A. Touriñán y Julián López. JAVIER LIZÓN (EFE)
photo_camera Xosé A. Touriñán e Julián López. JAVIER LIZÓN (EFE)

Como "unha serie sen referentes" definen os seus creadores, Pepón Montero e Juan Maidagán, Justo antes de Cristo, porque aínda que transcorre nun campamento romano do 31 a.C. é un "drama de risas" que se resiste ás comparacións con La vida de Brian e que de Gladiator só ten algún moble prestado.

Este venres estréase en Movistar+, plataforma que comprou a Montero e Maidagán (Camera café, Los del túnel) un proxecto que naceu en 2002, que ningunha cadea quixo e que se converteu en 12 episodios conclusivos de 25 minutos, cuxa primeira quenda de seis se poderá ver completa baixo demanda o 5 de abril e a segunda terá que esperar a 2020.

"É humor a partir de situacións cotiás", di a Efe Maidagán; máis concretamente, a partir da vida dun "neuras" na Roma antiga. Trátase de Manio Semponio (Julián López), un acomodado patricio que mata por erro a un senador e ao que conmutan a condena de pena de morte por servir á lexión en Tracia, onde intentará sen moito éxito emular as xestas militares do seu pai, O Magnífico.

Ten a sorte de contar coa sensatez e intelixencia do seu escravo Agorastocles, interpretado por un Xosé Touriñán ao que en principio lle pediron que "neutralizase" o seu acento galego e que finalmente o conservou porque "no imperio romano había xente de todos lados e dálle unha cor moi bonita á serie".

Para Julián López, que en breve se porá ás ordes de Carlos Terón para unha comedia, foi "un privilexio" participar en Justo antes de Cristo pola singularidade do proxecto, lonxe da épica coa que a ficción adoita tratar ao Imperio romano, pero con tanto "coidado" na súa ambientación, o vestiario, a barbería ou a maquillaxe como calquera das míticas.

Touriñán: "É un drama de risas porque conta cousas da vida cotiá; seguro que é como a cara B ou as bambalinas de Ben Hur"

Unha comedia que busca divertir grazas a que está "moi intelixentemente escrita", o que permite que "sexa divertido ver desde fóra a personaxes tan dramáticos e tráxicos", indica a Efe o protagonista.

"É un drama de risas porque conta cousas da vida cotiá; seguro que é como a cara B ou as bambalinas de Ben Hur", apostila Touriñán.

Porque sobre ese período esplendoroso de Roma hai moita ficción, pero "pouca comedia", recorda Maidagán, para quen o estilo da serie achégase máis MASH ou a Camera Café que A vida de Brian ou incluso Asterix, xa que "é humor a partir de situacións moi cotiás". "É única", gabia Pepón Montero. A Borja Cobeaga, que non adoita dirixir guións alleos e que actualmente traballa na súa próxima película -Intríngulis, unha comedia de suspense sobre un misterioso asasinato no madrileño barrio de Malasaña- atraeulle un guión "excepcionalmente bo" que se converteu nunha serie "realista, ben feita, moi marciana, orixinal e na que pasan moitas cousas: aventurillas, intrigas palaciegas...".

Touriñán, sobre a rodaxe: "Si, facía moito frío e moita humidade, pero somos romanos e valentes"

Recoñece que os tres meses de rodaxe, boa parte do cal transcorreu nun "bosque de Segovia a tres graos baixo cero", foi duro principalmente polo frío, pero tamén polo afán de reflectir como era a vida nun campamento da lexión romana, cabalos incluídos.

"Rodamos nunha cova que cheiraba a merda de murciélago, o sitio máis insalubre que pisei na miña vida, e mira que estiven en bares insalubres", recorda Cobeaga entre gargalladas. "Si, facía moito frío e moita humidade, pero somos romanos e valentes", engade Touriñán.

Porque son romanos na súa faceta máis humana, pero a actitude tipo Gladiator téñena, comenta. Tamén algún elemento de atrezo da longametraxe de Ridley Scott.

O que non ten igual é un campamento a cuxo cargo está o xeneral Cneo Valerio (César Sarachu), a quen nunca lle interesou o exército e que está ao coidado da súa filla Valeria (Cecilia Freire), unha experta na arte da manipulación.

Máis que a guerra impórtalle a festa ao militar Antonino (Eduardo Antuña), mentres que o seu compañeiro Gabinio (Manolo Só) goza tanto da batalla como do viño. "É unha sorte que Pepón e Juan desen como Movistar+ -asegura Julián López- porque grazas a isto viu a luz unha serie tan boa, especial e complexa".

Comentarios