Sargadelos brilla con Eva Cárdenas

A empresa cervense vive unha etapa de crecemento, marcada pola apertura dunha tenda en Madrid e proxectos de expansión en México, aos que contribúe a exejecutiva de Inditex
Eva Cárdenas en una imagen de archivo. DP
photo_camera Eva Cárdenas nunha imaxe de arquivo. DP

Sargadelos, a icónica firma de cerámica galega, volve brillar con luz propia. Tras unha década difícil para o sector, que lle obrigou a loitar pola súa supervivencia, a empresa asentada en Cervo e O Castro (Sada) gaña proxección e mercado.

"Vivimos unha etapa doce", recoñeceu o seu propietario, Segismundo García, en declaracións ao suplemento A Outra Crónica do diario O Mundo. Este bo momento chega da man e Eva Cárdenas, exdirectiva de Inditex e parella do presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, que se incorporou como asesora externa para pilotar a expansión nacional e internacional sargadelense hai pouco máis dun ano.

Reducir o éxito actual de Sargadelos á presenza de Cárdenas sería incorrer no simplismo. O proxecto creado por Antonio Raimundo Ibáñez a principios do século XIX, a imitación da porcelana de Bristol, ten unha longa historia.

Foi recuperado por Isaac Díaz Pardo e Luís Seoane nos anos sesenta, para converterse nun símbolo da tradición artística galega. Ambos revolucionaron a industria ao apostar polo deseño, o carácter diferencial e a aerografía. Esta pasta porcelánica, decorada en azul cobalto, situouse entre as punteiras de España e labrouse certo prestixio no estranxeiro. Chegou a ter unha tenda en Milán.

RENACEMENTO. Sargadelos non foi inmune á crise, que provocou a desaparición doutras cerámicas históricas. Entrou en concurso de acredores en 2014, do que saíu en 2016 cunha débeda de cinco millóns de euros para regresar á senda dos beneficios dous anos despois.

Segismundo García, dono do 92% das accións, logrou conducir á empresa a unha etapa de crecemento estable, marcada pola incansable procura de deseñadores e talentos que propiciasen o despegamento. Un destas fichaxes foi Agatha Ruíz da Prada, que deseñou unha vaixela para a firma en 2017.

O empresario de orixe pontenovés e fincado en Ribadeo mantén unha antiga amizade coa Eva Cárdenas, foi directora de Zara Home desde a súa creación en 2003 ata 2018, onde xogou un papel importante no desenvolvemento internacional desta marca coa apertura de novos mercados. "é unha executiva como un templo, moi traballadora", afirma García, que non dubidou en incorporala ao proxecto.

A pesar da pandemia, Sargadelos iniciou unha nova vida en 2020. Evitou os números vermellos, a pesar das restricións comerciais que carrexou o coronavirus e aos Ertes temporais por causas de forza maior, e fichou a Cárdenas en decembro.

A chegada da executiva coincidiu cun período de renovación do padroado da compañía e Segismundo García negociou en outubro a incorporación da Xunta para divulgar a cultura industrial da firma e o seu defensa dos valores da cultura galega. Coa contratación de Cárdenas, o conselleiro de Educacion, Román Rodríguez, e o director xeral de Políticas Culturais, Anxo Lorenzo, renunciaron aos seus postos de patróns para evitar que a oposición fixese un uso torticero" desta circunstancia.

APERTURA DE PRESTIXIO. A colaboración da exejecutiva de Inditex con Sargadelos ten un dos seus fitos na apertura dunha tenda de 200 metros cadrados nun histórico edificio da rúa Lagasca de Madrid, deseñada pola prestixiosa interiorista Isabel López-Quesada, que xa traballou con Cárdenas en Zara Home e agora colabora co proxecto sargadelense.

Nesta etapa tamén achegou o seu talento o británico David Chipperfield, das figuras máis recoñecidas da arquitectura contemporánea. Chipperfield, que desde hai tres décadas ten unha segunda residencia en Corrubedo, deseñou o conxunto Rede, unha vaixela de cores inspirada nas redes de pesca.

A marca galega non só céntrase na ampliación do mercado nacional. Con Eva Cárdenas como responsable de proxección internacional avanza no seu lanzamento en México, onde crece da man da cadea Palacio de Ferro. Alí vende novas liñas de vaixelas, cristalería e mantelería. Unha peza dedicada a Frida Khalo, que se comercializará en exclusiva nese país, reforzará este desembarco.

Máis aló destas iniciativas, a clave desta revitalización é que Segismundo García e Eva Cárdenas coinciden á hora de xerar estratexias e sinerxías para que Sargadelos recupere o fulgor do pasado.

Difusión: un notable aumento da presenza mediática
A recuperación do prestixio de Sargadelos é un feito se nos atemos ao notable incremento da súa presenza mediática. A recente reportaxe do Mundo é unha máis entre as constantes noticias que aparecen sobre os proxectos desta empresa en xornais e revistas de tirada nacional e internacional, xa sexa en papel ou en versión dixital. Unha delas é ‘Vogue', que dedicou varios artigos aos diferenciados deseños de Sargadelos. Tamén algunhas publicacións sobre economía fanse eco dos seus proxectos. 

Redes sociais


Non faltan tampouco alusións á cerámica de Sargadelos por parte de personaxes famosos. Unha das máis recentes é a de James Rhodes, pianista británico fincado en España e entusiasta da cultura galega, que expresou a súa alegría na súa conta de nbsp;Twitter&ao recibir "ou agasallo máis fermoso" por parte duns amigos: unha vaixela de Sargadelos.

¿Plaxio de Dolce&Gabbana?

O mundo do deseño non esta exento das denuncias de plaxio, como a que interpuxo Sargadelos contra a marca de moda Dolce&Gabbana polo que considera unha «copia escandalosa» dos seus emblemáticos deseños xeométricos en pezas da súa colección masculina da compañía italiana para a primavera-verán de 2021.

Comentarios