Adolfo Domínguez reinventa a súa estratexia online tras elevar as perdas en 2019

A pesar de incrementar as vendas ata os 115 millóns, os números vermellos alcanzaron os 8,3 millóns ao optar por non activar os créditos fiscais
Adolfo Domínguez, presidente y fundador de la compañía del mismo nombre. BRAIS LORENZO (EFE)
photo_camera Adolfo Domínguez. BRAIS LORENZO

Cunha rede de 390 tendas repartidas por 22 países, Adolfo Domínguez pechou 2019 cun incremento da facturación do 2,6%, ao alcanzar os 114,9 millóns de euros. Ademais, por segundo ano consecutivo, a firma de moda de autor ourensá conseguiu anotarse un resultado operativo (Ebitda) positivo, de 11,3 millóns, fronte aos 1,2 de 2018, un aumento derivado en gran medida da aplicación da nova normativa internacional que obriga a computar os alugueres como activos no balance en lugar de como un gasto operativo na conta de resultados.

Con todo, a téxtil non puido evitar as perdas, que pasaron de 50.000 euros de 2018 a 8,3 millóns ao retirar do seu balance os créditos fiscais, seguindo as recomendacións da Autoridade Europea do Mercado de Valores (Esma). Logo de once anos en números vermellos, a compañía incide en que, de imputar estes activos –que prevé computar no futuro–, practicamente alcanzaría o equilibrio.

Tras tomar a testemuña do seu pai na presidencia a finais de maio, Adriana Domínguez, e o director xeral, Antonio Puente, repasaron esta mañá as magnitudes do exercicio fiscal 2019 (marzo 2019-febreiro 2020) e os desafíos que carrexou o Covid-19. Nunha videoconferencia con participación de analistas e accionistas, a tamén conselleira delegada remarcou que "son uns resultados que custou moito conseguir" e anunciou o lanzamento dun proxecto de intelixencia artificial polo cal un persoal shopper da marca seleccionará e enviará a casa de cada cliente un paquete con cinco pezas adaptadas aos seus gustos e necesidades. Tras probalas con calma, pagará só os modelos cos que decida quedar. A iniciativa estrearase co público feminino para ampliarse logo aos homes.

Nun escenario no que o comercio online cobra un protagonismo crecente no sector da moda e "o tráfico a tenda" decae, a firma con sede en San Cibrao das Viñas importou de forma pioneira en Europa un sistema "de chave en man" que xa se aplica en Estados Unidos. Para lanzar o proxecto ADN, o grupo fichou a Aia, unha empresa tecnolóxica de Barcelona con clientes como a Axencia Espacial de Estados Unidos (Nasa) que durante un ano encargouse de cruzar unhas 5.000 referencias de produtos femininos co historial de compra de clientas para dilucidar o seu estilo persoal.

O ONLINE SUPÓN O 15% DAS VENDAS. En paralelo, a presidenta anunciou o próximo lanzamento da nova plataforma online con melloras na operativa en móbiles nunha conxuntura na que as vendas a través de internet supoñen "entre o 10 e o 15% da facturación total tras despuntar un 24,5% en termos interanuais, segundo precisou Ponte.

Este último puxo en valor o feito de que a facturación alcanzou o seu mellor rexistro desde o exercicio 2015 e que os 114,9 millóns lográronse con 154 puntos de venda menos que hai cinco anos. Ademais, a cifra de negocio creceu en todos os mercados, unha vez máis, con México e Xapón á cabeza, cun repunte das vendas comparables (tendas que levan abertas máis dun ano) do 9,5 e o 9%, respectivamente. No mercado nacional o aumento quedou no 3%, superior aínda así á media do sector (+1%), segundo o dato da patronal Acotex. Con todo, a marxe bruta contraeuse lixeiramente, un 0,5%, debido á revalorización do dólar, divísaa na que a compañía realiza a maior parte das súas compras das súas subministracións.

VOLTA ÁS ORIXES. "Sentimos orgullosos do traballo feito, pero levantar dez anos de resultados negativos ten a súa resistencia", asumiu a presidenta, que reiterou a súa aposta por regresar ás orixes da marca: a moda de autor. "Somos unha empresa galega, cremos que o que de verdade é internacional e moderno hoxe en día é ter un sabor, ser dalgún sitio en concreto e achegalo aos nosos clientes", recalcou Domínguez, que puxo como exemplo a gran resposta dos mercados xaponés, mexicano e de Oriente Medio á colección Galicia.

O IMPACTO DA PANDEMIA. Inmersa nun expediente de regulación temporal de emprego (Erte) por causas de forza maior derivadas da pandemia en España, a firma ten operativas no mundo 196 dos seus 390 tendas. Para aliviar o impacto que supuxeron o confinamento e o peche de puntos de venda, a firma negociou diferir os seus prazos de pago con provedores, aprazar o abono de alugueres en centros comerciais e incluso unha condonación dalgúns arrendamentos de tendas de rúa que estean clausuradas e "un reaxuste á baixa" das rendas para os próximos meses, segundo referiu o director xeral. Neste punto, a presidenta mostrouse confiada en que as negociacións emprendidas pola fronte que integra con outro centenar de compañías de retail cos grupos políticos para reclamar unha lei que abra a porta á renegociación dos alugueres dea os seus froitos. En caso contrario, avisou de que "haberá moitas quebras de empresas que non van conseguilo".

En canto á evolución da demanda co desconfinamento en marcha a nivel global, Ponte explicou que o consumo "segue débil", aínda que si se percibe "unha intención de compra máis alta".

Comentarios