domingo. 07.03.2021 |
El tiempo
domingo. 07.03.2021
El tiempo

Calvo reinventa a lata de atún lanzando un envase 'envorca fácil'

El nuevo envase de las conservas de atún de Calvo en su fábrica de Carballo. EP
O novo envase das conservas de atún de Calvo na súa fábrica de Carballo. EP
O produto sae dunha peza e leva menos aceite ▶ Redeseñou o proceso de produción na súa factoría de Carballo con 30 millóns de investimento

Dos creadores do atún claro, a lata redonda e o pack de tres chega ao mercado un novo envase que ao darlle a volta permite que o atún caia nunha soa peza sen ter que recorrer ao tenedor. é a última innovación desenvolvida por Grupo Calvo tras catro anos de traballo e o redeseño case ao completo do proceso de produción na súa fábrica do municipio coruñés de Carballo para lanzar o packaging que a partir de febreiro empezará a substituír ás tradicionais latas da marca nos lineais dos supermercados sen que o consumidor pague máis. Bautizado como envorca fácil, é un envase pioneiro no mundo de conservas que ten detrás un investimento de 30 millóns de euros e obrigou a Calvo a reinventar a súa forma de producir e a transformar as instalacións, cun cambio ata de máquinas.

"Darlle a volta á lata e que caia o produto parece sinxelo pero industrialmente ten moita complexidade", puxo de relevo este xoves o conselleiro delegado do grupo, Manei Calvo, no evento online de presentación da nova embalaxe. A idea partiu do seu tío Luciano, un dos tres fillos do fundador da compañía, Luís Calvo Sanz, quen en 1940 puxo en marcha unha pequena fábrica de conservas en Carballo. Facía xa dúas décadas que Luciano Calvo tiña na cabeza impulsar un envase destas características. Froito do seu tesón, o que entón era tecnicamente imposible, hoxe é unha realidade.

En certo xeito, os consumidores tamén teñen parte neste proxecto, pois a compañía escoitou as súas suxestións antes de dar forma a un envase que leva a mesma cantidade de produto pero con menos aceite e ten un sistema de apertura máis sinxelo. Estas foron precisamente dúas das demandas que se repetiron na consulta que a compañía realizou entre centos de persoas durante meses para coñecer como sería a súa lata de atún ideal. Adeus á anilla que rompe antes de abrir a conserva. A nova tapa, de aluminio, leva unha lengüeta grande. Ademais, cada envase contén 15 gramos netos menos de aceite, ese que tres de cada catro consumidores non usan e que moitos tiran polo fregadeiro. Con todo, a clave desta revolución reside en que o produto sae enteiro ao envorcar en envase, máis sostible que o tradicional. O aceiro e aluminio co que se fabrica son reciclables e a súa contribución ao cambio climático é un 35% inferior.

O grupo estenderá a tecnoloxía que patentou para desenvolver o novo envase ás súas plantas en Brasil e O Salvador

DESPEGUE. "Con este lanzamento rompemos literalmente o molde", sinalou Enrique Orge, director xeral en Europa de Grupo Calvo, que para reinventar a lata de atún patentou a tecnoloxía Real Peel. Os plans da firma pasan por que a nova embalaxe se estree nos puntos de venda a partir da terceira semana de febreiro co atún claro en aceite de oliva e se estenda a toda a gama Calvo en España ao longo do ano. Entre finais de 2021 e inicios de 2022 esperan estrear este envase na marca coa que operan en Italia, Nostromo. Dese país é Bolton, o xigante alimentario que posúe o 40% de Calvo. A medio prazo, o grupo prevé estender "as habilidades adquiridas" na súa planta de Carballo ás instalacións que ten en América, concretamente en Brasil e O Salvador.

A multinacional despregará unha potente campaña de publicidade en televisión e outros medios para dar a coñecer o lanzamento cun investimento de 4 millóns.

Unha porta para crecer en vendas e abrir mercados
O coronavirus non minguou o negocio de Calvo. Dentro dun sector alimentario que logrou esquivar o golpe da pandemia, o mercado de consérvaa aumentou un 5% e a compañía galega "acompañou ese crecemento". "Estamos nunha situación privilexiada", admitiu o director xeral de Europa do grupo, Enrique Orge. A compañía, que en 2019 rozou os 600 millóns de facturación, aínda non ten pechadas as contas de 2020.
O lanzamento dun envase que definen como pioneiro pode axudar á firma a reforzar o seu volume de negocio e tamén a expandirse máis aló dos máis de 70 países nos que está presente coas súas tres marcas: Calvo, Nostromo e Gomes da Costa. Estados Unidos nunha das espiñas que teñen cravadas. "É un mercado no que sempre quixemos entrar, oxalá este produto o permita". 

A remontada
Orge sinala que a extensión da vacina será clave para iniciar a recuperación, que augura "moito máis rápida" que en crises pasadas. Explica que aqueles que lograron manter o seu emprego pese ao impacto da pandemia axudarán á remontada en canto regrese a normalidade.

600
É o número de traballadores que suma a factoría de Calvo en Carballo. Entre esta planta e as que o grupo ten en Brasil e O Salvador emprega a máis de 4.600 persoas.

Calvo reinventa a lata de atún lanzando un envase 'envorca fácil'
comentarios
ç