O contribuínte poderá elixir o cálculo da plusvalía entre dúas opcións

As persoas que non obteñan unha ganancia pola venda dun inmoble estarán exentos de pagar o imposto 
 
Calculadora. PIXABAY
photo_camera Calculadora. PIXABAY

A reforma do imposto da plusvalía municipal aprobada este luns permitirá ao contribuínte elixir se paga pola ganancia real obtida coa venda de chan ou pola resultante de aplicar o sistema obxectivo, en tanto que estará exento de pago cando a operación non reporte ganancia algunha. 

O Ministerio de Facenda destaca que cos cambios introducidos por decreto-lei devólvese a constitucionalidade ao imposto para que reflicta a realidade do mercado inmobiliario e para garantir que os contribuíntes non teñan que pagalo se venden un inmoble a perdas. 

A norma restablece a esixibilidade do imposto, que quedara en suspenso coa sentenza do Tribunal Constitucional (TC) do pasado 26 de outubro, o que evita o risco de que os concellos sufran unha diminución de recursos que poida supor un aumento do déficit ou a deterioración dos servizos que prestan aos cidadáns. 

A última sentenza do TC estableceu que o imposto local sobre o incremento de valor dos terreos de natureza urbana (IIVTNU), coñecido como a plusvalía, calcúlase cun sistema obxectivo e obrigatorio alleo á realidade do mercado inmobiliario e á capacidade económica demostrada polo contribuínte. 

Para adecuar o imposto a esta sentenza, a reforma establece con claridade que as operacións onde non haxa un aumento de valor non estarán suxeitas a tributación e que se deberá constatar a instancias do contribuínte que non se obtivo ganancia algunha. 

En caso de ganancia, o método de cálculo será optativo, co que o contribuínte poderá elixir entre pagar conforme ao novo sistema obxectivo ou en función da plusvalía real. 

Desta forma, o contribuínte poderá reclamar que se lle aplique a plusvalía real se a diferenza entre o valor de trasmisión e o de adquisición é inferior ao resultante da estimación obxectiva. 

NOVO SISTEMA OBXECTIVO DE CÁLCULO. Substitúense as porcentaxes anuais aplicables sobre o valor catastral do terreo por uns coeficientes máximos, en función do número de anos transcorridos desde a operación. 

Os concellos terán competencia para rebaixar eses coeficientes, en tanto que tamén poderán rebaixar ata un 15 % os valores catastrais para garantir que o tributo se adapte á realidade inmobiliaria de cada municipio. 

Por este método, a base impoñible do imposto será o resultado de multiplicar o valor catastral do chan no momento do deveño polos coeficientes que aproben os Concellos. 

Os coeficientes máximos establecidos na norma estatal van desde o 0,13 cando transcorra un ano entre a compra e a venda ata o 0,45 cando pasen 20 anos ou máis. 

Estes coeficientes actualizaranse anualmente nos orzamentos xerais do Estado en función da evolución do mercado inmobiliario. 

GRÁVANSE AS OPERACIÓNS DE MENOS DUN AÑO. Como novidade, serán gravadas as plusvalías xeradas cando entre a data de adquisición e de transmisión transcorreu menos dun ano e que, xa que logo, poden ter un carácter máis especulativo. 

Esta opción xa se está aplicando nalgunhas cidades. 

Ao redor do 50 % dos Concellos teñen establecido este imposto, o segundo máis importante tras o Imposto sobre Bens Inmobles (IBI) que en 2019 permitiu recadar uns 2.500 millóns de euros. 

Estes municipios teñen agora un prazo de seis meses desde a entrada en vigor do decreto-lei, que será un día logo da súa aplicación no BOE, para adecuar as súas normativas ao novo marco legal. 

A norma, que non poderá aplicarse con carácter retroactivo, pechará o baleiro legal xerado por sentenza do TC, o que -segundo o Goberno- acouta posibles distorsións no mercado inmobiliario, evitando que esta circunstancia se converta nun incentivo para acelerar operacións inmobiliarias que esquivasen a tributación.

Comentarios