O coronavirus engorda o recibo da luz entre 15 e 30 euros

O repunte no consumo enerxético súmase ao de fariña e produtos para repostería (60%), cervexa (45%) e aperitivos (44%)
El uso del horno para repostería se ha disparado en dos meses.
DP
photo_camera O uso do forno para repostería disparouse en dous meses. DP

Tras a declaración do estado de alarma, miles de cidadáns víronse obrigados a quedar en casa. Un confinamento que levou novos hábitos cotiáns e tamén de consumo, tanto na cesta da compra como o enerxético.

En termos globais, o consumo de electricidade descendeu notablemente (ata un 10% nos grandes núcleos) froito, entre outras cuestións, da paralización de parte da industria. Isto, ao mesmo tempo, viuse reflectido nunha baixada das emisións de CO2 á atmosfera —nalgúns casos de máis do 70%—-.

As restricións de mobilidade e o descenso de traslados aéreos tamén contribuíron positivamente. E o consumo de gasolina reduciuse ata un 82%, segundo se desglosa nun estudo de ámbito nacional elaborado polo portal Acerto.com.

Os expertos aconsellan prescindir do forno e apostar por outros electrodomésticos como o microondas, que gasta ao redor dun 60% menos

Con todo, a pesar desta redución global, no caso dos fogares ocorreu todo o contrario. A análise, corroborado por diversos colectivos de consumidores, indican que durante estes meses o recibo da luz encarecerase entre os 15 e 30 euros. Un repunte no que teñen gran culpa o forno, o microondas, a vitrocerámica, a televisión e outros aparellos electrónicos como as videoconsolas e ordenadores, que permanecen durante máis tempo acesos. Tamén se modificaron as pautas de consumo: agora a demanda é maior pola mañá.

O encarecemento resulta máis preocupante aínda tendo en conta o contexto actual, cunha crecente preocupación pola economía —9 de cada 10 usuarios móstranse preocupados respecto diso—, a situación na que quedarán as empresas e o paro tras a crise do coronavirus. E estímase que España perderá 300.000 empregos este ano como consecuencia do parón pola pandemia.

Cada vez que se abre a neveira o frigorífico necesita recuperar a súa temperatura e desperdíciase ata un 7% da enerxía acumulada

Outros produtos que tamén se dispararon nestes dous meses están relacionados coa cesta da compra, como a fariña e produtos para repostería (60%), a cervexa (45%) e os aperitivos (44%). Froito do teletrabajo, as redes IP tamén rexistraron subidas de tráfico de máis do 40% e as vendas "online" máis do 55%.

A escalada foi maior noutros artigos, como os de práctica deportiva, que en termos globais creceron case un 200%, como as esterillas (147%) e as bicicletas estáticas (450%), esgotadas en moitas superficies.

Comentarios