Corsair dá un xiro ao accionariado de Itínere, concesionaria da AP-9

O fondo americano declara a guerra a Globalvía cunha contraoferta para facerse co 59,2% da man de APG

Cabinas en un peaje de la AP-9. DAVID FREIRE
photo_camera Cabinas nunha peaxe da AP-9. DAVID FREIRE

O fondo estadounidense Corsair deu este luns un xiro na guerra polo control de Itínere, a concesionaria a través de Audasa da principal arteria galega, a AP-9; á que se suman a AG-55 (A Coruña-Carballo) e a AG-57 (Puxeiros-Val Miñor) por medio de Autoestradas de Galicia, e o 18,3% de Acega, a sociedade que explota a AP-53 (Santiago-Lalín), entre outras infraestruturas de peaxe do norte de España. Como accionista maioritario, Corsair (37,9%) selou un acordo coa xestora holandesa de fondos de pensións APG para facerse co control do 59,2% do capital de Itínere por 770 millóns de euros, o que supón valorar o 100% en 1.300 millóns.

O fondo estadounidense esgotou os 45 días dos que dispuña para exercer a súa opción preferente de compra despois de que en xullo Abanca (23,8%), Kutxabank (16,3%) e Sacyr (15,5%) acordasen a venda por 722,8 millóns do 55,6% que ostentan en Itínere ao grupo de infraestruturas Globalvía. A contraoferta de Corsair e APG supón igualar a do grupo que preside Juan Béjar. Agora, o máximo accionista dispón de 15 días máis para pechar a operación.

Nun comunicado, APG indicou que o acordo se fraguou tras obter o respaldo de certos "accionistas minoritarios", cuxa identidade optou por non revelar, aínda que todo indica que se trata de Liberbank (5,8%), que xa estaba aliñado con Corsair, e a construtora Sacyr, que cun 15,5% podería descolgarse do acordo con Globalvía, aínda que o luns fontes do grupo negaron en declaracións a Europa Press aceptar vender a Corsair.

O certo é que o pacto selado a inicios do verán con Globalvía incluía unha cláusula pola que Sacyr, Abanca e Kutxabank se expoñen a unha penalización de 100 millóns de romper o pacto e decidir vender por separado. Sacyr debe agora analizar cal das dúas saídas resultaralle menos gravosa. "Ten que aclararse", apuntaron este luns en declaracións a AGN fontes coñecedoras da negociación.

Nas últimas semanas, Globalvía propuxo a algúns dos fondos socios de Corsair en Itínere (a través de Gateway Investments) sumarse á súa oferta. Entre eles está APG.

En canto aos plans do fondo americano e o seu aliado holandés, este luns indicaron que tratarán de facilitar "unha solución para os accionistas restantes", que hai dous anos activaron a procura dun comprador para desinvestir, chocando coa negativa de Corsair a facilitarlles a saída. O conflito acabou na Corte de Arbitraxe de Madrid, ante a que Abanca, Kutxabank e Sacyr, que esperan o ditame, levaron ao fondo.

Entre tanto, APG e Corsair esperan pechar as "diferentes transaccións" a finais deste ano, unha vez que as autoridades da competencia aproben a operación.
 
ACTIVOS DE INTERÉS. "Os 552 quilómetros de autoestradas que Itínere xestiona son infraestrutura vital e plenamente operativos", recalcou este luns Ron Boots, directivo de APG.

Entre os atractivos de Itínere, a xestora destaca que a duración das súas concesións é "a máis longa de España", duns 22 anos de media. En caso das infraestruturas galegas, a explotación da AP-9, que achega máis da metade da facturación da concesionaria, está atada ata 2048, en tanto que a da AG-55 e a AG-57 expira tres anos antes. 

Mentres o Parlamento de Galicia reclamou en sucesivas ocasións a transferencia da titularidade da autoestrada do Atlántico polas elevadas tarifas que se aplican aos usuarios, fóra da comunidade, Itínere afronta en novembro a reversión ao Estado da AP-1 (Burgos-Armiñón). En conxunto, as 5 autoestradas que controla —incluídas a AP1, AP-66 e AP-8— totalizan 552 quilómetros, ao que se suman as participacións en Acega, Audenasa (AP-15) e na empresa de telepeaxe Bip&Drive.

Neste escenario, o executivo de APG recalca que o papel do fondo é "buscar investimentos" atractivos no vello continente para obter "uns rendementos estables a longo prazo" para os seus clientes de fondos de pensións. A firma holandesa contou con Deutsche Bank como asesor na operación.

Pola súa banda, desde Corsair, Hari Rajan, o responsable de infraestruturas, asegurou que a alianza servirá para "levar a Itínere a unha nova fase na súa evolución". 

Comentarios