Encher o depósito será un 21% máis caro que o pasado agosto

A pesar diso, cabe sinalar que nos últimos días os carburantes deron un pequeno respiro tras rexistrar unha leve caída por primeira vez en meses 
Repostaje en una gasolinera. AGN
photo_camera Imaxe de arquivo nunha gasolineira. PEPE FERRÍN (AGN)

O prezo dos carburantes deu esta semana un lixeiro respiro, rexistrando a súa primeira caída nos últimos meses, aínda que encher o depósito nesta operación saída de verán de agosto será ata un 21% máis caro que o ano pasado, cando xa se levantaron as restricións totais á mobilidade polo estado de alarma polo covid-19.

En concreto, o prezo medio do litro de gasolina curta esta semana cunha serie de oito subidas consecutivas e abarátase un 0,039%, ata os 1,408 euros, aínda que manténdose en máximos desde finais de setembro de 2014, segundo datos do Boletín Petroleiro da Unión Europea. 

Pola súa banda, o prezo do gasóleo tamén frea as subidas, logo de doce repuntes consecutivos, e baixa esta semana un 0,31%, ata os 1,263 euros, aínda que se mantén en niveis de novembro de 2018.

Deste xeito, o prezo dos carburantes dá un lixeiro respiro á tendencia alcista dos últimos meses, a pesar de que encher o depósito nesta operación saída de verán será un 21% máis caro, para o caso da gasolina, e case un 19% máis, no gasóleo.

ATA 13 EUROS MÁS. Así, encher un depósito medio de gasolina de 55 litros custa agora uns 74 euros, uns 13 euros máis que hai un ano, mentres que no caso de encher con gasóleo ascende a uns 69 euros, uns 11 euros máis que na operación saída de agosto de 2020.

A operación saída de verán de agosto arrinca este venres e prolongarase ata o domingo, día 1 de agosto, prevendo a Dirección Xeral de Tráfico (DXT) máis de 4,5 millóns de desprazamentos.

Antes da pasada Semana Santa, ambos os carburantes xa recuperaron os niveis preCovid. No que vai de ano, o prezo medio do litro de gasolina acumula xa un encarecemento de máis do 17%, mentres que o do gasóleo remonta máis dun 16%.

Este incremento nos prezos dos carburantes nos últimos meses veu da man da recuperación no prezo do petróleo. Así, o prezo do barril de petróleo de calidade Brent, referencia para o Vello Continente, situábase este xoves nos 74 dólares, mentres que o Texas roldaba os 72,8 dólares.

Fontes da Asociación Española de Operadores de Produtos Petrolíferos (AOP) indicaron que a razón da subida dos prezos dos carburantes no chafariz é "a subida do prezo do cru e das cotizacións internacionais da gasolina e o gasóleo polo aumento da demanda de cru ante o avance da vacinación".

Ademais, recordaron que comparar as variacións porcentuais entre a cotización do cru e o prezo dos carburantes no chafariz "é incorrecto, tanto nas subidas como nas baixadas, xa que o 50% do prezo da gasolina e o gasóleo corresponde aos impostos".

A pesar deste incremento, o prezo da gasolina sen chumbo de 95 está en España por baixo da media da UE, situada en 1,539 euros o litro, e da zona euro, cun prezo medio de 1,592 euros. No caso do diésel ocorre outro tanto, xa que o prezo na UE é de 1,368 e de 1,394 na zona euro.

O menor nivel de prezos finais con respecto aos países da contorna débese a que España, a pesar das subidas do IVE, aos maiores impostos e aos gravames ao biodiésel, segue contando cunha menor presión fiscal, en xeral, que a media comunitaria.

Comentarios