España baralla prohibir os voos que teñan alternativa en tren de menos de 2,5 horas

O Goberno fixa como obxectivo promover o ferrocarril tanto para a mobilidade das persoas como das mercancías e os trens nocturnos 
Un avión despega del aeropuerto bilbaino de Loiu. EFE
photo_camera Un avión despega do aeroporto bilbaino de Loiu. EFE

O Goberno recomendou prohibir os traxectos que se realizan en avión e que teñan unha alternativa para viaxar en tren inferior ás 2,5 horas de duración, co obxectivo de diminuír o impacto ambiental do transporte aéreo. Así figura no informe presentado este xoves polo presidente do Goberno, Pedro Sánchez, no que fai un diagnóstico da situación social e económica de España e detalla as propostas para alcanzar unha estratexia nacional coa vista posta en 2050.

Esta medida alíñase cunha lei aprobada recentemente en Francia que marca o camiño lexislativo necesario para prohibir nese país os voos de curto percorrido que teñan alternativa en tren, o medio de transporte máis sostible. "Recoméndase prohibir os voos naqueles traxectos que poidan realizarse en tren en menos de 2,5 horas", sinala o plan nun dos seus obxectivos ambientais orientado a reducir a 2 millóns de toneladas as emisións do sector do transporte español para ese ano. 

Representantes de Adif, o xestor público da infraestrutura ferroviaria, xa trasladaron en varias ocasións que a eliminación dos voos de curto percorrido ocorrerá "máis temperán que tarde", algo que aseguran que non impactaría nas aerolíneas, cuxo modelo de negocio baséase sobre todo no tráfico internacional. 

O Executivo tamén propón a introdución dunha taxa de viaxeiro frecuente ou o establecemento de impostos sobre os billetes de avión segundo a proximidade do destino, o que axudaría a limitar os seus externalidades negativas e a aproximar o seu tratamento fiscal ao doutros medios de transporte.

ESTRADA. Para conseguir ese obxectivo, o Goberno tamén expón axustar a fiscalidade do transporte por estrada ao uso real do vehículo, é dicir, pasando das actuais figuras fiscais sobre a compra, circulación e combustibles, a un imposto sobre o uso medido real do vehículo que teña en conta as súas características, como o peso, potencia, emisións de contaminantes atmosféricos e gases de efecto invernadoiro. 

Así mesmo, expón levar a cabo unha mellora da rede ferroviaria tanto para o transporte de persoas como de mercancías, unha actividade esta última que aínda se realiza na súa maioría por estrada, coas elevadas emisións que isto supón. 

O Goberno xustifica que o maior uso das estradas para o transporte, sector que máis emisións xera, responde á construción a gran escala de autovías, en detrimento delas liñas de ferrocarril, a dependencia do vehículo privado na mobilidade interurbana, o aumento do tamaño e a potencia media dos automóbiles durante os últimos anos, a baixa presión fiscal sobre o transporte e a distribución desigual da poboación no territorio. 

"No que respecta as mercancías, é necesario ampliar a electrificación da rede ferroviaria, utilizar trens híbridos con hidróxeno renovable para os tramos non electrificados, aumentar a eficiencia das terminais intermodais, e incorporar vía férrea naqueles portos e aeroportos que carecen dela", describe o texto. 

En canto ao transporte de persoas, expón ampliar as redes de proximidade existentes, modernizar as liñas que non son de alta velocidade, relanzar os servizos de tren nocturno, actualizar e finalizar as conexións transfronteirizas e fomentar a demanda aplicando un sistema tarifario xusto que contemple o menor impacto no medio ambiente e en saúde do ferrocarril fronte a outros medios de transporte. 

Outra das medidas incluídas no informe 'España 2050' no ámbito da estrada é seguir implementando zonas de emisións baixas e ultrabajas, como as que ha hai en Barcelona ou Madrid, peaxes urbanas, como os establecidos en Estocolmo, Londres, Milán, ou supermanzanas, como en Barcelona tamén, co obxectivo de reducir a contaminación do aire e a contaminación acústica ata os niveis recomendados pola OMS, así como a sinistralidade viaria. 

Comentarios