A federación galega de gasolineiras carga contra as estacións desatendidas

Aínda que en Galicia só hai seis estacións automatizadas, a Fegaes insiste en reclamar que se lles obrigue a contar con polo menos un traballador e demanda un endurecemento das esixencias en materia de seguridade

Directiva de la Federación Gallega de Estaciones de Servicio (Fegaes). EP
photo_camera Directiva da Federación Galega de Estacións de Servizo (Fegaes). EP

O temor a unha proliferación "indiscriminada" das estacións de servizo desatendidas nunha comunidade na que o 63% das gasolineiras están en mans de Repsol, Cepsa e Galp e que destaca por soportar os prezos dos carburantes máis elevados da Península levou á Federación Galega de Estacións de Servizo (Fegaes) a rearmarse ante un modelo ao que a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) chamou a impulsar. Aínda que, de momento, en Galicia só existen seis chafarices automatizados —tres na provincia da Coruña (Petroprix) e outros tantos en Lugo (Saras) dos 560 que hai en España—, a patronal reclama á Administración unha regulación específica para estes negocios sen persoal, co fin, din, de br blindar a seguridade dos usuarios e garantir o acceso a persoas con algún tipo de discapacidade.

A pesar de argumentar que por cada estación deste tipo que se abre destrúense 5,4 postos de traballo, a Fegaes —que integra unhas 300 estacións que facturan 900 millóns ao ano e sosteñen 2.300 empregos— insiste en que non se sitúa en contra da apertura deste tipo de negocios. "A competencia non é mala e fainos evolucionar", afirma a vicepresidenta, Fara Pérez, que onte recalcou en Vigo que o seu obxectivo é "pór en valor" o modelo das gasolineiras tradicionais e incidir na necesidade dunha lexislación específica, visto que as dúas fórmulas de negocio «non son equiparables» no seu funcionamento.

Estendido en Cataluña, Valencia, Andalucía e Madrid, en Galicia a Xunta permite a instalación deste modelo de estacións, visto que a regulación estatal non obriga a que dispoñan de persoal contratado. Pola contra, a Fegaes afirma que a súa implantación debería estar prohibida ao entender que choca con leis de protección ambiental, en materia de seguridade e de dereitos dos consumidores.

Nestes momentos, Andalucía, Aragón, Castela-A Mancha, Baleares, Murcia, Navarra e Valencia obrigan a contar polo menos cun traballador, unhas restricións contra as que a CNMC cargou en 2016, á vez que instou a apostar por un modelo que, en países como Suecia ou Dinamarca copa máis do 60% da rede de chafarices, mentres en España roldan o 5% do total.

Os gasolineiros galegos chaman a pór o foco nas lexislacións de países como Francia, onde as coñecidas como estaciones 'pantasma' están obrigadas a cumprir preceptos como «contar cun operario ou empresa especializada capaz de responder con rapidez ante unha urxencia» ou manter distancias mínimas cos inmobles que se duplican en relación ás estacións convencionais.

A Federación Galega de Estacións de Servizo afirma que por cada chafariz desatendido que se abre destrúense 5,4 empregos

En España, en xullo de 2017 o Goberno aprobou unha instrución que reforzou as medidas de seguridade, estipulando a obrigación de contar cun sistema fixo de detección e extinción de incendios, un circuíto pechado de cámaras conectado cun centro de control remoto e un interruptor de paro de urxencia pensado para que os clientes actíveno e así corten a corrente no caso de que sobreveña unha urxencia. Tamén se obriga a estas empresas a contar cun número de teléfono para resolver as dúbidas do usuario.

Con todo, a patronal galega segue vendo lagoas e pide un endurecemento normativo, pois constata que ao non haber persoal resulta imposible impedir que un cliente fume ou encha co motor en marcha ou as luces acesas. Outras das carencias que percibe son a imposibilidade de realizar "comprobacións de metrología" para verificar que os chafarices serven realmente os litros polos que se paga ou a posibilidade de cubrir unha folla de reclamación. 

Petroprix vendía este xoves en Narón o carburante máis barato de Galicia
A pesar das críticas, o certo é que os prezos das estacións desatendidas son máis competitivos. De feito, este xoves Petroprix dispensaba en Narón o diésel e a gasolina máis baratos de Galicia, a 1,148 e 1,225 euros o litro, respectivamente. Así, encher un depósito medio de 55 litros saía ata 12 euros máis barato que en Cepsa na Pastoriza, co gasóleo máis caro da comunidade, a 1,373.

1,28€
Era o prezo medio do diésel este xoves en Galicia. A gasolina cotizaba a 1,362.

 

Comentarios