Hijos de Rivera blinda o emprego e prevé  recuperar este ano as vendas precovid 

O impacto da pandemia reduciu o seu beneficio a 53 millóns pero renunciou a aplicar un Erte e mantivo o investimento
Ignacio Rivera. EP
photo_camera Ignacio Rivera. EP

Hijos de Rivera confía en recuperar este ano todo o terreo que perdeu o seu negocio nun 2020 "complicadísimo" que a compañía afrontou sen aplicar axustes sobre o persoal nin renunciar a investimentos. O impacto da pandemia, sobre todo co freo en seco da hostalería, o que era o principal nicho de actividade do grupo coruñés, impediulle pulverizar unha vez máis marcas. As súas vendas baixaron a 479,1 millóns de euros, o que supón un 10% menos que en 2019. Esa caída é, con todo, un punto inferior á que rexistrou de media o sector.

O volume de negocio que move a cervexa dentro da corporación —con Estrella Galicia e 1906 como insignias se reduciu un 22% nun exercicio no que Fillos de Rivera vendeu 341 millóns de litros da pocima da felicidade, un 1,4% menos.

Maior foi a caída no caso da auga: os 162 millóns de litros colocados no mercado de Cabreiroá, Auga de Cuevas e Fontarel supuxeron un 18% menos, o que contribuíu a que a facturación por este produto descendese un 48,1%.

As crises do covid, un dos maiores obstáculos aos que se enfrontou a compañía nas súas 115 anos de historia, lastrou o beneficio neto de Hijos de Rivera un 27,4%, ata os 52,9 millóns. Aínda así, o grupo investiu 68,3 millóns e blindou os postos de traballo. Renunciou a aplicar un expediente de regulación temporal do emprego (Erte) e incluso aumentou lixeiramente o seu persoal, un 1,1%. Así, pechou 2020 con 1.250 persoas en persoal, o 89% cun contrato indefinido. á pregunta de como o conseguiron, o conselleiro delegado do grupo, Ignacio Rivera, respondeu cun "decidíndoo". Na presentación dos resultados, este ano cun acto semipresencial, o directivo recordou a mensaxe que gardaba do seu avó: "o importante é protexer aos teus colectivos". A empresa optou por axustar outros gastos.

Tamén tivo que adaptarse ao envorco que as restricións impostas para conter a propagación do virus deron ao mix de canles de venda de Fillos de Rivera: mentres o de alimentación creceu un 44%, o horeca perdeu peso cun descenso do 18%.

Coa retirada progresiva das limitacións e o avance da vacinación, Rivera confía en recuperar este ano o perdido polo covid e incluso superar os resultados de 2019. "O ano empezou forte e iso fainos ser optimistas", afirmou o directivo, apuntando aos meses de verán como claves para a remontada das vendas. "Que non haxa cuarta onda é unha boa noticia", dixo, e reiterou o seu defensa da hostalería: "é a solución, non o problema". 

IMPACTO. Fillos de Rivera presentou tamén un estudo sobre o impacto socioeconómico da corporación que revela que máis de 25.300 empregos en España están vinculados dalgún modo coa súa actividade, 7.200 en Galicia. O grupo achega o 0,7% do PIB da comunidade, uns 385 millóns entre salarios, beneficio e impostos.

No conxunto do país son 1.290 millóns, o 0,12% do PIB.

Rivera confirmou que a empresa seguirá fiel " súa filosofía familiar" ao pechar a porta á venda de participacións ou a alianzas. E ratificou  plans de elevar o peso das vendas no exterior, agora no 9%.

NOVA FÁBRICA. O gran proxecto que Hijos de Rivera ten entre mans é a construción da nova fábrica de Estrella Galicia no parque empresarial de Morás, en Arteixo. O obxectivo é que a planta inicie a produción de cervexa entre finais de 2023 e principios de 2024. A compañía recibirá o terreo no primeiro trimestre de 2022 e activará xa as obras. Nunha primeira fase investirá 150 millóns, pero a intención é ampliar unhas instalacións que permitirán á empresa crecer sen límites, pois a planta da Grela ten un teito de produción de 500 millóns de litros.

Ademais, o grupo mantén o seu soño de implantar unha fábrica en Brasil.

Comentarios