Mercadona alcanzou un beneficio marca de 727 millóns e creou 5.000 empregos en 2020

Facturou 26.932 millóns, un 5,5% máis no ano do estalido da pandemia, e alcanzou os 95.000 traballadores fixos
Dos trabajadores de Mercadona. EFE
photo_camera Dous traballadores de Mercadona. EFE

Mercadona logrou pechar o ano do estalido da pandemia cunha marca de vendas e beneficio. A cadea de supermercados facturou 26.932 millóns de euros, o que supón un 5,5% máis que en 2019 nun contexto no que o peche de bares e restaurantes impulsou a demanda de alimentación na gran distribución. Aínda que a situación sanitaria provocou un aumento dos custos, o grupo fundado por Juan Roig elevou as súas ganancias a un máximo histórico de 727 millóns, un 17% máis que un ano antes tras compartir co persoal 409 millóns en concepto de primas por obxectivos e pagar polo imposto de sociedades 364 millóns, un 29% máis.

Nun escenario de crise económica e destrución de emprego polo impacto do covid, Mercadona xerou 5.000 postos de traballo, o que equivale a unha media de 16 ao día. Así, o seu persoal pasou a estar integrada por 95.000 persoas con contrato fixo: 93.300 en España e 1.700 en Portugal, onde a compañía proseguiu coa súa expansión. Tras pasar de 10 a 20 establecementos, o grupo facturou no país veciño 186 millóns, case seis veces máis que en 2019.

En España, finalizou 2020 con 1.621 supermercados, co que en total sumaba 1.641 puntos de venda tras abrir 70 tendas e pechar 65 que non se axustaban ao seu novo modelo máis eficiente e sostible. Ademais, reformou 152 locais e avanzou na implantación da nova sección de Listo para Comer, que xa está en 650 supermercados, 20 deles en Portugal.

A canle online é rendible a pesar do seu baixo peso no negocio e o exercicio pasado reportoulle vendas por 176 millóns

Foi nun ano no que investiu máis de 1.500 millóns con recursos propios, a mesma contía que prevé desembolsar este 2021 para, principalmente, pór en marcha 97 establecementos (88 en España e 9 en territorio luso), remodelar 88 para que sexan máis eficientes e dar outro empuxón ao Listo para Comer, co convencemento de que cada vez se cociñará menos en casa e o supermercado converterase en Mercaurante.

ECOMMERCE. O grupo prevé tamén reformar e inaugurar bloques loxísticos, destinar recursos á transformación dixital e reforzar o comercio online, unha canle que o ano pasado reportoulle vendas por 176 millóns. Aínda que apenas supón o 1% do volume de negocio total, con maior peso en Valencia, Barcelona e Madrid, cidades onde conta con colmeas —almacéns que dedica só ao ecommerce—, Roig puxo de relevo onte a rendibilidade que agora achega á firma este segmento, que estreou en 2018. "Hoxe Mercadona gáñalle diñeiro a esa venda [online], que era moi importante para nós", destacou o empresario na presentación dos resultados anuais, nos que tamén avanzou os plans de Mercadona de crear máis de 1.600 empregos estable este ano.

Roig quixo agradecer o "compromiso" dos empregados para lograr a que o grupo define como "a mellor xestión" da súa historia. En pleno proceso de inmunización fronte ao covid, lamentou que non se considerou aos traballadores dos supermercados como "un sector esencial" na campaña. "Xa deberiamos estar vacinados", concluíu.

Roig: "Fáltanos máis calidade en Hacendado"
Máis aló de celebrar os resultados económicos de Mercadona nun ano atípico, o seu presidente aludiu tamén aos reveses da crise do covid e recoñeceu carencias na oferta de produtos da cadea. "Fáltanos máis calidade en Hacendado", admitiu sobre a marca branca do grupo. "Estamos a arranxalo e nos dous próximos anos o cliente vaino percibir",  comprometeuse Juan Roig, facendo alusión tamén aos frescos. Con ese obxectivo, descartou entrar nunha "guerra de prezos".

Un dos custos que a pandemia tivo para Mercadona é a perda de medio punto de cota de mercado. O presidente achacouno á falta de turistas e tamén a que "moitos competidores o están facendo mellor". Con todo, máis dun de cada catro euros (26,4%) que se gastan en distribución van parar á caixa da empresa con sede en Valencia.

Comentarios