O novo plan de peaxes podería afectar en Galicia a 785 quilómetros de viarios

O Goberno insiste en custear o mantemento das autovías con orzamentos e co cobro por uso
Viaducto de Noceda, en la A-6 a su paso por As Nogais. EP
photo_camera Viaduto de Noceda, na A-6 ao seu paso polas Nogais. EP

O plan para gravar a circulación polas autovías podería afectar en Galicia a 785 quilómetros de viarios, dos cales 560 son de titularidade estatal, caso da A-6, a A-8, a A-54 (Lugo- Santiago), a AP -56 (Lugo- Ourense) e a A-52, que enlaza Benavente e O Porriño.

GOBERNO. O Goberno está decidido a seguir adiante coa implantación en 2024 do cobro por utilización das autovías de titularidade estatal, coa vontade de que se estenda ás redes de deputacións e autonomías. A ministra de Facenda, María Jesús Montoro, incidiu este venres en que quedan por diante "tres anos para o diálogo e o consenso" e recalcou que 23 países europeos aplican este tipo de peaxes, o que reverte nun mellor mantemento dos viarios. Nesta liña, o secretario de Estado de Transportes e Mobilidade, Pedro Saura abundou en que esta medida obedece a un criterio de coherencia "" tendo en conta que España recibirá 140.000 millóns en axudas directas e financiamento custeados por todos "os cidadáns europeos", que na súa maioría pagan por circular por estas vías de alta capacidade.

Ante unha medida, o Goberno abre a porta a establecer compensacións, especialmente aos transportistas. Así o indicou Saura, que incidiu en que é "xusto" que os usuarios destas estradas paguen. En todo caso, o Executivo aspira a contar co maior consenso social e económico, sobre todo dos camioneiros. Aínda que o plan de recuperación enviado a Bruxelas recolle que se impulsarán as condicións normativas necesarias" para que o custo das novas peaxes repercútanse nas empresas cargadoras, os transportistas rexeitan a medida e avisan de que desencadeará un aumento dos prezos que impactará nos consumidores. No documento, o propio Executivo recoñece que "o principal risco de rexeitamento" está neste colectivo e asume que, á vista do sucedido en Francia, será necesario "chegar a un acordo" antes de implantar a medida.

Fronte ao descontento do sector, o secretario de Estado de Transporte afirmou que "non ten por que trasladarse ese pago aos prezos" do tráfico de mercancías, "polo que non habería unha perda de competitividade da economía española".

"As estradas hai que mantelas", recalcou, pola súa banda, o ministro de Seguridade Social, José Luís Escrivá

DESFAVORECIDOS. á marxe do transporte, o documento tamén avanza a opción de expor "reducións ou bonificacións a certos colectivos menos favorecidos economicamente ou usuarios habituais en certos tramos".

"As estradas hai que mantelas", recalcou, pola súa banda, o ministro de Seguridade Social, José Luís Escrivá, convencido de que "parece razoable" custear unha parte da factura "cos impostos de todos" e outra con cargo "a quen usan" os viarios.

Reducir a contaminación é outro dos argumentos dos que tira Moncloa. Neste punto, Pedro Saura augurou que as peaxes reverterán nun maior uso do tren, unha infraestrutura na que, recordou, investíronse 65.000 millóns nos últimos 30 anos.

Ante unha medida longamente reivindicada pola patronal Seopan, a titular de Facenda, pola súa banda, recalcou que estas peaxes "estaban sobre a mesa" cando Sánchez chegou a Moncloa, apuntando así ao Goberno de Rajoy.

Comentarios