Primeira sentenza en Galicia que condena a un banco polo 'phishing'

A entidade bancaria terá que devolver os 19.632 euros que os estafadores roubaron a unha muller tras suplantar a súa identidade
Estafa cibernética. DP
photo_camera Estafa cibernética. DP

A Audiencia de Pontevedra condenou a Abanca a devolver o diñeiro estafado a unha clienta que foi vítima de phishing, que consiste en suplantar a identidade do banco para obter datos ou credenciais de acceso e dispor de diñeiro alleo.

É a primeira sentenza que se rexistra en Galicia na que se condena á entidade suplantada a reintegrar todo o seu diñeiro a unha acode vítima deste tipo de ciberestafa.

A vítima presentou unha reclamación ante o banco tras realizarse unha transferencia desde a súa conta á do estafador por valor de 19.632 euros, sen o seu coñecemento nin consentimento.

Abanca, con todo, negouse a devolverlle o diñeiro ao entender que pola súa banda se adoptaron todas as medidas de seguridade precisas para impedir a fraude e apreciar un comportamento neglixente por parte da súa clienta ao facilitar as súas claves persoais.

O xulgado de primeira instancia número 2 de Vigo fallou inicialmente a favor do banco ao coincidir en que houbo unha actitude "descoidada" por parte da vítima, sendo "de tal calibre" que absorbería a posible responsabilidade de Abanca, que autorizou a transferencia a pesar de que se superaban os 10.000 euros de dispoñibilidade máxima pactados coa súa clienta.

Pero os maxistrados da Audiencia revogaron esta sentenza de primeira instancia e resolveron a favor da vítima da estafa, obrigando a Abanca a strong <>devolverlle todo o diñeiro.

Consideran que o banco non demostrou debidamente nin que tivese un comportamento "diligente" tras ser coñecedor da estafa nin que a súa clienta actuase de xeito neglixente.

Aínda que os xuíces recoñecen que a mensaxe recibida pola vítima do phishing tiña "certas peculiaridades" que deberían habela alertado da estafa, insisten en que iso "non permite deducir sen máis" un comportamento "culposo" pola súa banda.

A sentenza reflexa que as comunicacións recibidas pola clienta desde Abanca, despois de que o estafador clonase a súa banca electrónica, "non son indicativo" de que a entidade a estivese advertindo sobre unha presunta fraude "se non todo o contrario".

Os maxistrados aprecian nese SMS unha "normalidade operativa", xa que estas mensaxes limitáronse a informar de que se estaba instalando a banca móbil da clienta noutro dispositivo e que este proceso se completou con éxito.

O banco Abanca, segundo o fallo xudicial, era "coñecedor" de que se iniciou devandita operación e nas súas comunicacións "non hai sospeita ningunha de fraude", o que provocou que a vítima "saíse de toda posible dúbida inicial" que lle puido xerar o correo fraudulento.

O SMS do banco, engaden os juzgadores, revelan "palmaria e inequivocamente" que o banco coñecía a fraude e, aínda así, "non temos a máis mínima constancia" de que investigase esta operación nos tres días que pasaron entre clonación da conta e a retirada do diñeiro.

"Se o banco cos medios técnicos ao seu alcance non detectou o inicio da fraude, alertando diso á súa clienta, non pode evidentemente tachar de non dilixente a actitude dela", subliñan os maxistrados, que reprochan á entidade que non bloquease devandita transferencia.

A operación fraudulenta, que segundo recordan os xuíces, case duplica a cantidade máxima autorizada entre o banco e a súa clienta, "confirma e agranda" a responsabilidade da entidade.

Comentarios