Un xulgado suspende o rescate a Plus ultra e dá 5 días para que o xustifique

O pasado 9 de marzo, o Goberno deu luz verde á concesión de nbsp;53&millóns de euros en préstamos do Fondo de Apoio á Solvencia das Empresas Estratéxicas da Sepi
Un avión de Plus Ultra. EUROPA PRESS
photo_camera Un avión de Plus ultra. EUROPA PRESS

Un xulgado madrileño ha suspendido o rescate á aerolínea Plus ultra, á que deu un prazo de cinco días para que acredite a necesidade de recibir os 34 millóns de euros pendentes do préstamo de 53 acordado pola Sociedade Estatal de Participacións Industriais (SEPI).

O pasado 9 de marzo, o Goberno deu luz verde ao rescate de Plus ultra con 53 millóns de euros en préstamos do Fondo de Apoio á Solvencia das Empresas Estratéxicas da Sepi.

Plus ultra foi a segunda liña aérea, tras Air Europa, en recibir axuda deste fondo, creado en xullo de 2020 para dar apoio a empresas estratéxicas solventes e viables ás que a pandemia do covid-19 puxo nunha situación difícil.

Fontes próximas á Sepi explicaron que o pasado 14 de xullo o organismo, por un principio de prudencia vinculado á apertura da investigación xudicial, puxo en coñecemento do xulgado a súa intención de abonar a Plus ultra o préstamo participativo, cuxo segundo pago estaba previsto para o 28 deste mes.

Ademais de dirixirse ao xulgado, a Sepi solicitou un informe á consultora Deloitte, asesor xurídico da operación, así como á avogacía do Estado.

Deloitte concluíu que non existe impedimento legal algún para abonar á compañía aérea a cantidade pendente, en tanto que a avogacía do Estado advertiu de que sen este desembolso violentaríase a obrigación contractual contraída coa liña aérea e recomendou contar co beneplácito dos tribunais.

Así mesmo, proseguen as mesmas fontes, a Sepi enviou un informe elaborado polo Fondo de Apoio á Solvencia con destino ao Tribunal de Contas por mor da denuncia presentada por Cidadáns, que o pasado 15 de xuño dirixiuse ao tribunal para que analizase se había indicios de responsabilidade contable no rescate da aerolínea.

O documento, que inclúe o expediente e o proceso que se seguiu para contratar aos asesores legal e financeiro e elixir a oferta económica máis vantaxosa entre firmas profesionais de primeiro nivel, indica que dos 10.000 millóns de euros con que está dotado o Fondo, máis do 50 % (5.400 millóns) están aínda sen solicitar.

Parte dos 4.600 restantes foron pedidos por seis compañías aéreas, engade o documento.
En poder do xulgado obra tamén un informe da Intervención Xeral do Estado que constata que a concesión da axuda a Plus ultra non supuxo prexuízo ou menoscabo contable algún.

Comentarios