Bruxelas aproba atrasar o despregamento do ERTMS

O Executivo comunitario pretende que o 50% da rede ferroviaria estratéxica europea estea equipada en 2023 co sistema de freado automático que tería evitado en 2013 o accidente de Angrois
Operarios trabajando en la curva de A Grandeira, en Angrois
photo_camera Operarios trabajando en la curva de A Grandeira, en Angrois

A Comisión Europea aprobou un novo plan máis realista para facilitar o despregamento do modelo europeo de xestión do tráfico ferroviario (ERTMS) co obxectivo de mellorar as garantías ás empresas do sector e fomentar os investimentos necesarios para que ao redor do 50% da rede estratéxica europea estea equipada con esa ferramenta á altura do 2023. Este sistema, que inclúe a función de freado automático cando se supera a velocidade permitida, acaparou titulares en xullo de 2013 cando, tras o accidente do Alvia que segou 80 vidas en Angrois, sóubose que a traxedia podería terse evitado de estar instalado en toda a liña e activado a bordo do tren que descarrilou nas proximidades da estación compostelá.

O plan antigo aprobado en 2009 incluía seis corredores co sistema ERTMS que representaban o maior volume de tráfico de mercancías e que debían estar completados nalgúns casos en 2015 e noutros en 2020. "Unha parte significativa destes corredores deberían estar finalizados hoxe. Isto lamentablemente non é o caso", xustificou o Executivo comunitario para aprobar o novo plan.

A Unión Europea destinou máis de 700 millóns de euros nos últimos dous anos para despregar o sistema do ERTMS



A Comisión recoñeceu que "moitos" dos estados membro non podían cumprir "estes prazos estritos" para o despregamento do sistema, algo patente desde 2013, "debido á falta de financiamento, o limitado número de expertos cualificados dispoñibles" como enxeñeiros, xestores de proxectos e condutores con coñecementos necesarios, por "problemas técnicos durante a fase de implementación" do sistema e "a falta de confianza na seguridade do ERTMS", ademais de "a resistencia inicial ao cambio das autoridades nacionais".

Por iso e a pesar de "os resultados significativos logrados ata agora", había unha necesidade "urxente" de promover un plan "realista" de despregamento a nivel europeo, segundo a Comisión Europea, que recordou ademais a necesidade de aliñar o plan á proposta de 2014 de estender de seis a nove os corredores prioritarios, incluído o Corredor do Mediterráneo, que deben completarse para 2030.  "O sistema europeo de xestión do tráfico ferroviario ou ERTMS contribúe directamente á competitividade e á seguridade dos nosos trens", defendeu a comisaria de Transportes, Violeta Bulc, que explicou que o plan de despregamento adoptado este xoves "prevé a súa instalación progresiva" na rede ferroviaria europea e permitirá avanzar "un pouco máis" en "un espazo ferroviario único, no que os trens poden cruzar máis facilmente as fronteiras".

A Unión Europea destinou máis de 700 millóns de euros nos últimos dous anos para despregar o sistema do ERTMS.

España, xunto con Dinamarca, Bélxica, Países Baixos, Luxemburgo, Italia, Austria atópanse entre os países que máis esforzos fixeron para despregar o sistema, aínda que Alemaña e Francia entre outros tamén están a traballar en estratexias para acelerar o seu despregamento no seu territorio e outros como República Checa, Eslovenia, así como Polonia, Hungría, Romanía e Eslovaquia teñen plans ambiciosos e esperan equipar co sistema a maior parte dos seus corredores para 2023.  O Executivo comunitario recoñeceu o investimento "forte" realizado desde principios do 2000 en España, especialmente na rede de alta velocidade, cuxa "maior parte" xa está equipada co sistema.

En 2022 haberá un proceso de revisión para fixar as datas para o despregamento das seccións restantes logo de 2023.

Comentarios