Celaá apunta que "se fose necesario" terán que abrirse aulas fóra dos centros o próximo curso

Recoñece que a pandemia ensinou que os resultados da presencialidade escolar son "insubstituíbles" 
 
La ministra de Educación, Isabel Celaá.
photo_camera A ministra de Educación, Isabel Celaá. EFE

A ministra de Educación e Formación Profesional, Isabel Celaá, recoñeceu este xoves 30 de xullo que se poden abrir aulas fóra dos centros "se fose necesario". "Sempre que se poida, teranse que abrir aulas fóra dos centros. Debemos innovar en todo: en metodoloxías e en espazos", asegurou. 

Ao seu xuízo, se algo ensinou a pandemia do coronavirus é que os resultados da presencialidade escolar son "insubstituíbles". "Se algo aprendemos da pandemia é que ademais de que a escola é insubstituíble, os resultados da presencialidad tamén o son", salientou nunha entrevista á Cadena Ser que recolle Europa Press. 

Así, destacou o esforzo realizado por alumnos, profesores e familias poñendo como exemplo os resultados obtidos nas probas de Avaliación para o Acceso á Universidade (EVAU) á que este ano se presentaron 30.000 alumnos máis e lográronse resultados moi similares". 
"Os alumnos traballaron ben. As xuntas de avaliación avaliaron ben e a universidade abriulles as portas. O curso puido culminarse con éxito a pesar das circunstancias", destacou. 

En calquera caso, reiterou que "os resultados da presencialidade son insubstituíbles" polo que as escolas "deben permanecer abertas". "Este é un obxectivo irrenunciable", insistiu para engadir que, no caso de que haxa un rebrote, conviría "identificalo con rapidez, notificalo, perimetrar ao grupo burbulla ou pechar o nivel pero o obxectivo é que a escola funcione". "Pero non coñecemos a canto chega a pandemia. Traballamos coa gran esperanza de poder contar cunha vacina antes de que termine o curso", apostilou. 

"Hai que coidar ás persoas, é o obxectivo do curso", proseguiu a ministra, que avanzou que os nenos máis pequenos poden asistir ás clases "en burbullas", é dicir, "grupos pequenos de alumnos que só se relacionan cun ou dous docentes e móvense a modo de familia". 

"Como os nenos pequenos non observan esas distancias de seguridade, poden traballar en burbullas, en módulos. Isto é aplicable ata 10-11 anos, pero depende das autoridades sanitarias das Comunidades Autónomas", explicou. "Todos son conscientes de que a pandemia evoluciona e presenta escenarios diferentes cada día pero o noso propósito é poder seguir a actividade académica", dixo.

MENSAXE DE TRANQUILIDADE AOS PAIS. Por iso, lanzou unha mensaxe de tranquilidade aos pais aos que pediu que "non teñan dúbidas", sinalando que leva traballando coas comunidades autónomas desde marzo co obxectivo de que o curso "comece en setembro con pautas temporais análogas ás doutros cursos". 

A ministra aposta pola colaboración e a coordinación coas comunidades autónomas. "O sistema educativo viña de moita falta de recursos e recortes e respondemos non con máis recortes senón con máis recursos", salientou, á vez que afirmou que "a educación non un gasto, é un investimento de presente e futuro". Precisamente, o presidente do Goberno, Pedro Sánchez, anunciou este mércores 29 de xullo que a finais de agosto celebrarase unha Conferencia de Presidentes para "ultimar" a 'volta ao cole'.

O CRITERIO PARA DISTRIBUÍR Os 2.000 MILLÓNS, DOS CC.AA. "Respondemos á crise con máis recursos", destacou a ministra que puxo en valor que haxa moitos máis terreos de acordos que de desacordos", á vez que se mostrou confiada de que, na distribución de fondos aprobados para os CC.AA, "haxa responsabilidade e se atenda primeiro aos alumnos máis vulnerables". "Os 2.000 millóns distribuiranos as comunidades autónomas en función do que consideren as súas prioridades", indicou. 

Para rematar, puxo en valor o papel da Formación Profesional en España que, ao seu xuízo, "está a competir nestes momentos con moito éxito, pola súa empregabilidade e pola calidade dos postos de traballo".

Comentarios