Consumo prohibirá a publicidade para menores de chocolate, azucre ou xeados

Alberto Garzón dixo que este marco regulatorio é similar ao de países como Reino Unido, Portugal e Noruega
El ministro de Consumo, Alberto Garzón. EMILIO NARANJO (Efe)
photo_camera El ministro de Consumo, Alberto Garzón. EMILIO NARANJO (Efe)

O ministro de Consumo, Alberto Garzón, anunciou que un real decreto regulará a emisión publicitaria de alimentos e bebidas "non saudables" dirixida a público infantil e adolescente, e afectará á publicidade en televisión, radio, salas de cine, Internet, redes sociais, webs e apps con contidos dirixidos a menores de 16 anos.

Anunciouno este xoves nunha rolda de prensa no Concello de Barcelona xunto á alcaldesa, Ada Colau, e enmarcou este anuncio no papel de Barcelona como Capital Mundial da Alimentación Sostible 2021.

Garzón dixo que o procedemento será rápido e prevese para 2022: "O traballo está feito. Temos infórmelos pertinentes para adaptar estes perfís nutricionais da Organización Mundial da Saúde (OMS) ao sistema de regulación e xa se falou coa Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia".

Ver máis: Garzón recomenda reducir o consumo de carne e recibe unha onda de críticas

"En España o exceso de sobrepeso é do 23,3% e a obesidade do 17.3%. A suma supera o 40% para os nenos de entre 6 e 9 anos. Son cifras alarmantes e preocupantes", alertou o ministro, e engadiu que estas cifras son o dobre entre as familias máis humildes que entre as máis adiñeiradas, segundo o informe Aladino.

Así mesmo, engadiu que hai evidencias de que as distintas estratexias postas en marcha desde fai máis dunha década para diminuír a obesidade e o sobrepeso infantil, como o código de autorregulación Paos establecido pola propia industria, foron algo "do todo insuficiente".

CINCO CATEGORÍAS. A norma afectará á publicidade para cinco categorías de produtos: a primeira é a de confeitería de chocolate e azucre, barritas enerxéticas e coberturas doces e sobremesas; séguelle o grupo de alimentos que inclúe pasteis, galletas doces e demais produtos de pastelería, e tampouco se poderán anunciar outras tres categorías que inclúen os zumes, as bebidas enerxéticas e os xeados.

Enquisa | ¿Cre necesario regular a publicidade para menores de alimentos "non saudables"?

Para o resto de categorías de produtos, establécese un límite de contido en nutrientes por cada 100 gramos, e neste caso, poderanse anunciar a condición de que as graxas totais e saturadas, o azucre total e engadido e os niveis de sal mantéñanse por baixo dos límites establecidos cada produto.

Garzón dixo que este marco regulatorio —que non será necesario que pase polo Congreso e entraría en vigor cando pase o trámite do Consello de Ministros— é similar ao países como Reino Unido, Portugal e Noruega, e explicou que, a partir destas premisas, as empresas poderán ter a súa propia autorregulación sempre que supoñan unha protección superior á norma.

Comentarios