A DGT proponse sancionar con seis puntos o uso do móbil ao volante

Aumentará de 6 a 8 os puntos recuperables nos cursos de reeducación a través dunha orde que entrará en vigor o 1 de xullo de 2019

Un conductor habla por el móvil en el interior de un coche. AEP
photo_camera Unha condutor fala polo móbil no interior dun coche. AEP

A Dirección General de Tráfico (DGT) propón aumentar a perda de puntos do carné por utilizar o móbil ao volante. En concreto, pretende quitar 6 puntos por utilizar o móbil ao volante, equiparando así este comportamento ao consumo de alcol ou drogas, que tamén se penarían con 6 puntos menos. Así se desprende do borrador do anteproxecto de lei pola que se modifica a Lei de Tráfico -e que se prevé que entre en vigor en 2019-, que fixa a perda de 6 puntos por usar o móbil durante a condución.

O director xeral de Tráfico, Pere Navarro, xa anunciou en setembro que se perseguiría esta acción aumentando a retirada de puntos -actualmente penado con 3 menos-, pero non chegou a fixar esta sanción, sinalando que a proposta da DGT oscilaba entre os 4 ou 6 puntos de retirada.
 
En concreto, retiraríanse 6 puntos por utilizar, "sostendo ou suxeitando coa man, dispositivos de telefonía móbil conducindo, conducir utilizando manualmente dispositivos de telefonía móbil en condicións distintas á anterior, conducir utilizando manualmente navegadores ou calquera outro medio ou sistema de comunicación". 

Así, este comportamento suporía perder os mesmos puntos que conducir con presenza de drogas no organismo, superando a taxa máxima de alcol permitida, conducir de forma temeraria, circular en sentido contrario ao establecido, participar en carreiras ou competicións non autorizadas ou utilizar mecanismos de detección de radares.
 
"Desta forma, estas infraccións quedan claramente identificadas como os comportamentos máis reprochables en materia de seguridade viaria, e a mensaxe aos condutores é nítido neste sentido", sinala o borrador, que destaca que os cambios se centran naqueles comportamentos que os expertos identifican como "os máis perigosos na actualidade". 

A reforma céntrase tamén no aumento no número de puntos que se recuperan tras a superación dos cursos de sensibilización e reeducación viaria, xa que se busca "compensar aspectos que aumentan a presión punitiva aos condutores" con medidas "que favorecen o cambio de comportamento dos condutores, e que recompensan a aqueles que se adaptan e interiorizan unha condución que minimiza os riscos". 

Así, o texto propón incrementar o número de puntos que se poden recuperar pola superación dos cursos de sensibilización e reeducación, pasando a un máximo de 6 a 8 puntos. 

Estes cursos quedarían regulados nunha orde ministerial que se espera que entre en vigor o 1 de xullo de 2019. Segundo o proxecto desta orde ministerial, os cursos de recuperación parcial de puntos terán unha duración de 12 horas, mentres que os de recuperación do permiso constarán de 24 horas. 

Esta orde ten por obxecto determinar o contido, a duración e os requisitos dos cursos de sensibilización e reeducación viaria. Segundo o texto, nos cursos de recuperación parcial haberá un apartado dedicado á velocidade, o alcol, as drogas, os medicamentos e as distraccións como "os principais factores de risco dos accidentes".

RECUPERACIÓN DO SALDO INICIAL. Por outra banda, a modificación lexislativa quere que os cursos de condución segura, que segundo o texto "gañaron prestixio co tempo", sirvan para bonificar ao condutor con 2 puntos adicionais, podendo ter ata un máximo de 15 puntos e cunha frecuencia máxima dun curso cada dous anos.
 
Ademais, unifícase a dous anos o prazo para recuperar o saldo inicial de puntos, desaparecendo a distinción existente ata agora entre dous anos cando constan sancións graves e tres anos cando constan sancións moi graves, a condición de que durante eses dous anos o condutor non sexa sancionado. 

Outro aspecto que sofre unha modificación é a chamada condución profesional. O primeiro cambio a destacar é que se habilitará un sistema telemático que permitirá comunicar ás empresas de transporte de persoas ou de mercancías as declaracións de perda de vixencia dos condutores profesionais que teñen empregados, ao considerar a DGT "lóxico" que a empresa teña coñecemento diso. 

Ademais, tamén se prevé desenvolver un sistema 'en liña' que favorecerá que as empresas de transporte poidan coñecer se un condutor profesional que traballa nestas empresas atópase en situación legal de poder conducir vehículos de transporte. 

Comentarios