Fiscalía rebaixa en 25 millóns a petición ao consello de Spanair polo concurso

A fiscal Raquel Amado rebaixou a 47 millóns a petición o consello de Spanair por atrasar a presentación do concurso de acredores, o descontar 25 millóns que a empresa pública Avançsa achegou a partir de setembro de 2011, e considerou probada a "neglixencia" dos xestores da empresa.

A fiscal pedía 72 millóns a Spanair polo agravamento do déficit comercial que supuxo atrasar en cinco meses a presentación do concurso de acredores, a pesar de coñecer que era insolvente a 30 de xuño de 2011, polo que os dous meses de prazo para presentar o concurso venceron o 1 de setembro, e este finalmente presentouse o 30 de xaneiro de 2012, cando a Generalitat retirou o seu apoio á aerolínea.

Nas conclusións da fiscal o último día de xuízo contra o consello de administración de Spanair por atrasar o concurso, Amado rebaixou de 72 a 47 millóns a petición o consello o ter en conta que Avansçsa era unha das administradoras de feito e achegou 25 millóns de euros a partir de setembro de 2011.

Acusou os xestores de non ser diligentes e de que houbo ''neglixencia", e considera á Generalitat corresponsable do agravamento do concurso, xa que foi coadministradora de feito.

Amado considerou "absolutamente carentes de rigor" os informes dos peritos da defensa por non ter en conta as perdas que arrastraba a aerolínea e asegurou que a "perda patrimonial" pode ser valorada como "síntoma ou causa de insolvencia".

A fiscal tamén dixo que as achegas da Generalitat non eran ilimitadas, como os acusados quixeron dar a entender, tal e como quedou demostrado cando deixou de pór financiamento unha vez que fracasou a operación de entrada de Qatar Airways en Spanair.

Pola súa banda, a defensa de Soriano dixo que Spanair era "extraordinaria e excepcionalmente solvente", porque era a única empresa aeronáutica que tiña detrás o "Tesouro Público para as súas necesidades de liquidez".

A defensa de Spanair pediu que se declare o concurso fortuíto e desestímese a súa culpabilidade, porque Spanair atendía as súas obrigacións exixibles a 30 de xuño de 2011 e presentou concurso en xaneiro de 2012, cando a Generalitat deixou de financiala.

Spanair cesou a súa actividade o 27 de xaneiro de 2012, deixando en terra a case 23.000 pasaxeiros, e o 30 de xaneiro presentou concurso de acredores cun pasivo de 474 millóns de euros.

O xuízo acaba hoxe, pero non queda visto para sentenza, á espera dun oficio de Aena, e a sentenza está prevista para setembro.

Comentarios