O Goberno, decidido a pór peaxes nas autovías

Transportes confirma que xa se realizan estudos ► A Xunta pide "menos présa" e Race lamenta a medida
Tramo de la Autovía do Salnés. GONZALO GARCÍA (ADP)
photo_camera Tramo de la Autovía do Salnés. GONZALO GARCÍA (ADP)

A ministra de Transportes, Movilidad e Axenda Urbana, Raquel Sánchez, anunciou que o Goberno presentará "nuns meses" a súa proposta para implementar o pago de uso nas autovías da rede de estradas do Estado para partir do ano 2024. 

Na rolda de prensa posterior ao Consello de Ministros, Sánchez avanzou que xa se están realizando diferentes estudos e análises para determinar que sistema implementarase, aínda que asegurou que será unha  tarificación "xusta, rigorosa e sostible". 

O obxectivo desta medida, que xa implantaron 24 dos 27 países da Unión Europea, segundo a ministra, é obter recursos adicionais para manter a conservación das estradas en bo estado de seguridade, unha partida que agora acumula un déficit de 9.000 millóns de euros debido á gratuidade actual das autovías, cuxos recursos procedentes dos Orzamentos do Estado non son suficientes. 

Debido ás críticas que esta medida levantou desde que o seu predecesor no cargo, José Luis Ábalos, a anunciase hai uns meses, a ministra insiste en que se tratará dun sistema "que se someterá ao debate e á análise dos axentes sociais, económicos e do sector do transporte". 

FORO. O Goberno quere impor unha taxa a quen circulen por autovías porque "o modelo de que toda a nosa rede viaria sexa gratis non é algo que suceda en Europa", razón pola cal hai unha discusión desde maio e o seu resultado, no caso de Euskadi, quedaría en mans do seu Executivo ao ter transferidas as competencias.

"Queremos que se chegue a un consenso, expor o debate con honestidade e con claridade", sinalou este martes o secretario xeral de Infraestruturas, Sergio Vázquez, tras participar no foro Conversa organizado pola Ser en Galicia, no cal expuxo a necesidade de abordar "con rotundidade unha reforma que introduza unha tarificación". 

O obxectivo, contou, é dispor dunha ferramenta financeira "para non pagar cos impostos de todas as nosas estradas", e que á vez sirva para "modular os usos de transportes máis contaminantes e que sirva de beneficio tamén ás alternativas de transporte máis sostible, como é o ferrocarril".

"Hai que facelo. Estamos decididos", indicou, para afirmar a continuación que é "unha cuestión de responsabilidade que temos que asumir" do mesmo xeito que ocorre cos outros países da Unión.

Pediu Sergio Vázquez non falar de "peaxe", porque con ese termo veñen á mente tarifas similares ás autoestradas, e incidiu na idea de que "non ten sentido" que o mantemento e conservación da infraestrutura viaria "sígase sufragando cos impostos de todos os españois, que teñen necesidades máis urxentes, como as políticas sociais". "Non ten sentido que haxa este baleiro", remarcou.

"O modelo de que toda a nosa rede viaria sexa gratis non é algo que suceda en Europa. Temos un problema coa conservación das nosas estradas. Este ano imos destinar 1.400 millóns de euros á conservación das estradas do Estado. Un esforzo moi grande de todos os cidadáns que pagan cos seus impostos", profundou en declaracións posteriores á súa intervención neste encontro.

E baseouse nesta argumentación para manifestar que por todos estes motivos "cremos que o camiño é orientar" os pasos para que "a ese gasto no mantemento das nosas estradas contribúan os que máis as utilicen".

"É algo que sucede noutros países europeos e que nos poría a niveis do século XXI en políticas de mobilidade. Pero en todo caso non terían nada que ver (esas taxas) coas peaxes que hoxe coñecemos", fixo fincapé.

Os prazos, con todo, non son curtos; para empezar, de inicio toca analizar cal sería "o mecanismo máis adecuado e a forma de tarificarlo", proceso que leva tamén un desenvolvemento tecnolóxico importante e cambios legais, subliñou. "Polo tanto non é algo que vaia suceder mañá", asegurou Vázquez, sen maior concreción.

E, para rematar, volveu a pór o acento en que "seriamos uns irresponsables se non expuxésemos esta reforma. Queremos deixala apontoada para que no futuro España teña un sistema viario e unhas estradas en condicións e tamén que teña un sistema de transporte sostible medioambientalmente falando".

Xa o pasado luns a secretaria de Estado de Infraestruturas, Mobilidade e Axenda Urbana, Isabel Pardo de Vera, apelara en Pontevedra a non "aprazar máis" a aprobación dunha taxa de uso nas autovías españolas.

A XUNTA PIDE "MENOS PRÉSA". A conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, reclamou ao Goberno central que teña "menos présas" para implantar o pago nas autovías e apelou a que haxa "máis diálogo, reflexión e transparencia".

Neste contexto, Vázquez mostrouse este martes "sorprendida" polas declaracións de Pardo de Vera, xa que "non hai unha proposta concreta" no Congreso, no Senado ou coas comunidade. Por iso, cualificou de "alarmante" esa falta de "transparencia e diálogo" do Executivo. 

Ademais, a conselleira considera que esta é unha medida de "moito calado" e que coa crise que sofre o sector de mercadorías "quizais non é o momento máis oportuno". Ethel Vázquez tamén ve unha "incoherencia" falar do pago destas infraestruturas cando "se están liberando peaxes noutras comunidades autónomas". 

Race oponse: "Os condutores buscarán estradas máis perigosas"
O Real Automóbil Club de España (Race) reiterou este martes a súa oposición frontal por ser unha medida que "volve cargar de problemas as costas e petos dos condutores" e, sobre todo, supón un problema para a seguridade viaria, porque obriga aos condutores para buscar vías alternativas "moito máis perigosas". 

Tres de cada catro condutores opóñense a pagar baixo ningún concepto, segundo os datos dunha enquisa do Race en decembro, e oito de cada dez compartían a mesma preocupación: o tráfico derivarase a estradas secundarias, algunhas con déficit de mantemento e conservación, e os condutores estarán máis expostos á posibilidade de sufrir un accidente de peores consecuencias. É nas estradas secundarias onde se produce o 78% dos accidentes mortais.

Comentarios