domingo. 05.12.2021 |
El tiempo
domingo. 05.12.2021
El tiempo

Luvas inalámbricas españolas para Pfizer

Los guantes de la empresa valenciana Neurodigital Technologies. EFE
As luvas da empresa valenciana Neurodigital Technologies. EFE
A peza utilízase para simulacións da Nasa e dos operarios da farmacéutica para desenvolver a vacina

O sentido do tacto de forma inalámbrica chega á realidade virtual coa empresa española Neurodigital Technologies, cuxas luvas hápticas utilízanse para simulacións no Exército estadounidense ou a Nasa e adestran aos operarios da farmacéutica Pfizer para o desenvolvemento da súa vacina covid.

Así o explica o confundador da empresa, Luís Castelo, que resalta que actualmente están baixo a tutela da aceleradora valenciana Lanzadeira co reto de expandirse e crear un centro de operacións ou hub en Valencia e pasar de ser unha empresa emerxente a outra "escalable e situada a nivel mundial".  

Un drástico pivotaje para chegar á luva actual


Xunto ao seu socio Francisco Neto, Castelo empezou a andaina da empresa en 2012 para "dar resposta á necesidade de unir neurociencia e enxeñería" e os seus primeiros pasos foron fabricar máquinas para a investigación básica con animais, aínda que, tras un pivotaxe "drástico", actualmente dan "solucións tecnolóxicas de tacto". 

"Movémonos de aparellos para investigación básica con animais a software para humanos, de aí a aparellos para humanos e acabamos no mundo de realidade virtual con hardware medicinal que enchía a oportunidade de mercado ao traer o sentido do tacto e a interacción natural a realidade virtual", relata.

Recoñece que a tecnoloxía das luvas non é nova e provén do mundo militar de mediados dos 70, pero tiña a "barreira do seu custo e que non estaba lista para ser comercial". 

"Reunimos o coñecemento científico e deseñamos e creamos un produto susceptible de adoptarse por grandes masas, particulares ou empresas", apunta. Recoñece que o primeiro prototipo "tiña hándicaps que non o facían competitivo" porque dependían "de tecnoloxía de terceiros". 

"Tiñamos a primeira xeración da luva que achegaba sensación táctil pero non había unha tecnoloxía que permitise situar esa man no espazo", sostén. En 2016 deron un paso con Avatar VR: "O noso propio sistema podía dicir non só onde estaba a man, senón outras partes como dedo, brazo ou torso". 

O sentido táctil na realidade virtual


Tras tres anos de desenvolvemento, entre finais de 2019 e principios de 2020 crearon as luvas hápticas Sensorial XR, coas que se pode sentir e tocar o virtual e ter por primeira vez sensación de inmersión total" nesa contorna, segundo Castelo.

Aínda que ao principio se dirixiron a particulares, en 2017 deron un xiro para focalizarse no mundo empresarial: defensa, aeroespacial, industria e saúde.

O seu actual modelo de negocio é con empresas de defensa e simulación aeroespacial e son provedores desde outubro do Exército dos Estados Unidos e incluso achegan tecnoloxía á Nasa, que a proba e dálle a súa feedback, e tamén teñen clientes "recorrentes" como as compañías aéreas Airbus e Lockheed Martin.

Entre os seus clientes tamén se atopan empresas como Microsoft, Disney, Alston, BMW e Seat, e compañías do ámbito da saúde como Siemens Healthineers, BT e Pfizer.

Adestramentos para facer a mellor vacina do mundo


"Onde somos moi fortes é en saúde", apunta Castelo, que explica que coa farmacéutica estadounidense están "a axudar a baixar a curva de aprendizaxe dun operario" que grazas á súa luva "é capaz de absorber en 30 minutos un coñecemento que antes tardaba catro horas". 

A diferenza é que coa súa tecnoloxía, "calquera traballador de Pfizer a nivel mundial pode formarse co mellor coñecemento do mellor experto que está no pobo onde fabrican a vaccina do covid, en Puurs (Bélxica), onde está a unidade de adestramento" que usa o sistema de Neurodigital Technologies.

"O equipo que adestra e certifica está en poucos sitios e o adestramento é custoso, lento e de pouca accesibilidade. Co noso sistema, democratizamos o acceso ao coñecemento e asegurámonos de que a curva de aprendizaxe sexa o máis rápida posible e iso ten un impacto directo de esforzo e custo económico", valora o cofundador da empresa.

"Sobre todo, asegurámonos de que cada operario fai a mellor vacina do mundo", apostila, para recoñecer que o seu sistema non está creado só para a vacina do covid senón para vacinas en xeral.

A realidade virtual, subliña, abre novas fronteiras na dixitalización do coñecemento. É "unha nova era", di, porque se substitúen procesos físicos de acceso restrinxido por procesos dixitais que "aseguran a mesma ou mellor calidade de adestramento, accesibilidade mundial e custo ínfimo".  

É o primeiro dispositivo háptico inalámbrico do mundo que estende a súa funcionalidade a todo o corpo (dedos, mans e outras partes) e é compatible cos maiores fabricantes de tecnoloxía para realidade expandida, aínda que coa diferenza de ser capaz de funcionar tanto con PC como con dispositivos móbiles.

Luvas inalámbricas españolas para Pfizer
comentarios
ç