Luvas inalámbricas españolas para Pfizer

A peza utilízase para simulacións da Nasa e dos operarios da farmacéutica para desenvolver a vacina
Los guantes de la empresa valenciana Neurodigital Technologies. EFE
photo_camera As luvas da empresa valenciana Neurodigital Technologies. EFE

O sentido do tacto de forma inalámbrica chega á realidade virtual coa empresa española Neurodigital Technologies, cuxas luvas hápticas utilízanse para simulacións no Exército estadounidense ou a Nasa e adestran aos operarios da farmacéutica Pfizer para o desenvolvemento da súa vacina covid.

Así o explica o confundador da empresa, Luís Castelo, que resalta que actualmente están baixo a tutela da aceleradora valenciana Lanzadeira co reto de expandirse e crear un centro de operacións ou hub en Valencia e pasar de ser unha empresa emerxente a outra "escalable e situada a nivel mundial".  

Un drástico pivotaje para chegar á luva actual


Xunto ao seu socio Francisco Neto, Castelo empezou a andaina da empresa en 2012 para "dar resposta á necesidade de unir neurociencia e enxeñería" e os seus primeiros pasos foron fabricar máquinas para a investigación básica con animais, aínda que, tras un pivotaxe "drástico", actualmente dan "solucións tecnolóxicas de tacto". 

"Movémonos de aparellos para investigación básica con animais a software para humanos, de aí a aparellos para humanos e acabamos no mundo de realidade virtual con hardware medicinal que enchía a oportunidade de mercado ao traer o sentido do tacto e a interacción natural a realidade virtual", relata.

Recoñece que a tecnoloxía das luvas non é nova e provén do mundo militar de mediados dos 70, pero tiña a "barreira do seu custo e que non estaba lista para ser comercial". 

"Reunimos o coñecemento científico e deseñamos e creamos un produto susceptible de adoptarse por grandes masas, particulares ou empresas", apunta. Recoñece que o primeiro prototipo "tiña hándicaps que non o facían competitivo" porque dependían "de tecnoloxía de terceiros". 

"Tiñamos a primeira xeración da luva que achegaba sensación táctil pero non había unha tecnoloxía que permitise situar esa man no espazo", sostén. En 2016 deron un paso con Avatar VR: "O noso propio sistema podía dicir non só onde estaba a man, senón outras partes como dedo, brazo ou torso". 

O sentido táctil na realidade virtual


Tras tres anos de desenvolvemento, entre finais de 2019 e principios de 2020 crearon as luvas hápticas Sensorial XR, coas que se pode sentir e tocar o virtual e ter por primeira vez sensación de inmersión total" nesa contorna, segundo Castelo.

Aínda que ao principio se dirixiron a particulares, en 2017 deron un xiro para focalizarse no mundo empresarial: defensa, aeroespacial, industria e saúde.

O seu actual modelo de negocio é con empresas de defensa e simulación aeroespacial e son provedores desde outubro do Exército dos Estados Unidos e incluso achegan tecnoloxía á Nasa, que a proba e dálle a súa feedback, e tamén teñen clientes "recorrentes" como as compañías aéreas Airbus e Lockheed Martin.

Entre os seus clientes tamén se atopan empresas como Microsoft, Disney, Alston, BMW e Seat, e compañías do ámbito da saúde como Siemens Healthineers, BT e Pfizer.

Adestramentos para facer a mellor vacina do mundo


"Onde somos moi fortes é en saúde", apunta Castelo, que explica que coa farmacéutica estadounidense están "a axudar a baixar a curva de aprendizaxe dun operario" que grazas á súa luva "é capaz de absorber en 30 minutos un coñecemento que antes tardaba catro horas". 

A diferenza é que coa súa tecnoloxía, "calquera traballador de Pfizer a nivel mundial pode formarse co mellor coñecemento do mellor experto que está no pobo onde fabrican a vaccina do covid, en Puurs (Bélxica), onde está a unidade de adestramento" que usa o sistema de Neurodigital Technologies.

"O equipo que adestra e certifica está en poucos sitios e o adestramento é custoso, lento e de pouca accesibilidade. Co noso sistema, democratizamos o acceso ao coñecemento e asegurámonos de que a curva de aprendizaxe sexa o máis rápida posible e iso ten un impacto directo de esforzo e custo económico", valora o cofundador da empresa.

"Sobre todo, asegurámonos de que cada operario fai a mellor vacina do mundo", apostila, para recoñecer que o seu sistema non está creado só para a vacina do covid senón para vacinas en xeral.

A realidade virtual, subliña, abre novas fronteiras na dixitalización do coñecemento. É "unha nova era", di, porque se substitúen procesos físicos de acceso restrinxido por procesos dixitais que "aseguran a mesma ou mellor calidade de adestramento, accesibilidade mundial e custo ínfimo".  

É o primeiro dispositivo háptico inalámbrico do mundo que estende a súa funcionalidade a todo o corpo (dedos, mans e outras partes) e é compatible cos maiores fabricantes de tecnoloxía para realidade expandida, aínda que coa diferenza de ser capaz de funcionar tanto con PC como con dispositivos móbiles.

Comentarios