Máis de cen accidentes de patinetes en 2020: 109 feridos e seis mortos

Un terzo das vítimas neste tipo de sucesos sofre traumatismo cranioencefálico
Un patinete. PIXABAY
photo_camera Un patinete. PIXABAY

En 2020 producíronse máis de cen accidentes de circulación con patinetes eléctricos, nos que faleceron seis condutores destes vehículos e 109 persoas resultaron lesións leves e graves.

Son datos propios -non existen cifras oficiais ao tratarse de vehículos non matriculados- da Fundación Mapfre, que este mércores presentou un informe sobre a sinistralidade dos patinetes eléctricos nos últimos dous anos, os riscos para os seus condutores e as recomendacións para un uso seguro.

No seu estudo, Mapfre recorda que a utilización do patinetes eléctricos aumentou progresivamente nos últimos anos, o que ten unha consecuencia directa nos accidentes. En 2020 rexistráronse 24 sinistros máis, 26 feridos máis e un falecido máis que en 2019.

Un terzo das vítimas neste tipo de accidentes sofre traumatismo cranioencefálico que precisa de ingreso nunha Uci.

Na maioría dos casos o condutor do patinete accidentado ten entre 16 e 35 anos

Ademais, sete de cada dez sinistros tiveron lugar na calzada e o resto en beirarrúas e zonas peonís, lugares polos que desde o 1 de xaneiro os patinetes teñen prohibido circular, como tamén facelo a máis de 25 km/h.

O informe da Fundación Mapfre detalla que un 80 por cento do accidente son resultado de colisións: contra coches (66%), con furgonetas (8%) e con peóns (11%). Neste último caso, quen salguen peor parados do impacto son os viandantes, en tanto que os usuarios do patinete sofren danos en bonecas e mans.

Na maioría dos casos o condutor do patinete accidentado ten entre 16 e 35 anos e as principais causas de falecemento ou feridas graves débense a ir sen casco, un 40 por cento, por diante das imprudencias doutros vehículos, un 20%, e ao feito de circular por vías interurbanas.

Segundo os responsables da Fundación Mapfre, para evitar atropelos a peóns, ademais de non circular por zonas reservadas para os viandantes, recomendan aos condutores de patinetes usar chalecos reflectores e casco de tipo integral, non levar auriculares para escoitar música e non empregar o pé como freo.

Mapfre tamén fai un chamamento aos fabricantes para que incorporen nos seus deseños tecnoloxía que permita absorber a enerxía en caso de impacto ou atropelo e aconsella aos propietarios destes vehículos que non manipulen a velocidade nin a potencia dos patinetes porque poden provocar sobrecalentamientos e curtocircuítos. 

Comentarios