Os pilotos españois de Ryanair apoian masivamente ir á folga

O Sepla di que esgotará as vías de negociación, pero non descarta convocar paros nas próximas semanas
Un avión de Ryanair. SASCHA STEINBACH (EFE)
photo_camera Un avión de Ryanair. SASCHA STEINBACH (EFE)

Os pilotos de Ryanair apoiaron masivamente a adopción de medidas legais, entre elas a folga, como medida de protesta polo anunciado peche das bases de Tenerife Sur, Las Palmas de Gran Canaria e, posiblemente, Xirona, uns peches que "suporán o despedimento de máis de 100 pilotos en toda España".

No seu comunicado, Sepla sinala que "aínda non convocou ningunha folga", aínda que "non descarta facelo nas próximas semanas". A pesar diso, esgotará en todo momento as vías de negociación coa compañía.

Os pilotos españois de Ryanair protestan agora polo anunciado peche de bases, que non está fundamentado con ningún argumento legal nin económico e suporía o despedimento de máis de cen pilotos. "Esperamos que a compañía recapacite na súa decisión, que non está amparada por ningunha motivación económica xa que Ryanair segue anunciando beneficios ano tras ano", sinalan desde a sección sindical do Sepla na compañía aérea irlandesa.

O Sepla denuncia que Ryanair anunciou o peche de bases "sen realizar o procedemento legal obrigatorio para levar a cabo un despedimento colectivo" e igualmente, considera que estes despedimentos "non se axustan á legalidade, ao non estar motivados nin legal nin economicamente". O equipo legal do Sepla está a estudar de que forma dar saída á vontade do colectivo e sinala que as medidas que se adopten finalmente serán debidamente comunicadas á opinión pública, "co fin de prexudicar o menos posible aos pasaxeiros".

FOLGA DE AUXILIARES DE VOO. Mentres tanto, e á espera do próximo encontro entre as partes, segue en pé a folga de dez días dos tripulantes de cabina (TCP) en Ryanair, convocada polos sindicatos USO e Sitcpla, para setembro en contra dos peches anunciados, tras fracasar a primeira reunión de mediación.

Os mediadores propuxeron unha nova reunión entre as dúas partes para a próxima semana, ás portas dos paros convocados, na que han convidado a Ryanair a achegar datos que xustifiquen a súa decisión de peches. USO e Sitcpla acusaron a Ryanair de querer "baleirar" a empresa e "pasar" ao persoal das tres bases que ameaza con pechar a filiais como Laudamotion ou Ryanair Sun, onde os dereitos laborais "se ven reducidos".

A aerolínea xa avanzou en febreiro posibles axustes nas súas bases pola evolución do negocio derivada da incerteza do 'Brexit', tras incrementos máis moderados que nas tempadas anteriores, ao que se suma o atraso do pedido dos 737 MAX a Boeing, co que contaba para verán e cuxas entregas están suspendidas.

Ryanair pechou o primeiro trimestre do seu exercicio fiscal, finalizado o pasado 30 de xuño, cun beneficio de 243 millóns de euros, un 21% menos que un ano antes. En 2018, no que afrontou a primeira folga a nivel europeo en seis países que afectou a 75.000 pasaxeiros, reduciu o seu beneficio anual nun 29%. Tras presentar as súas contas trimestrais, o conselleiro delegado do grupo, Michael O'Leary, anticipou nun vídeo que se verá obrigada a acometer despedidos, a finais de setembro, e tras o Nadal, e cifrou en 500 pilotos e 400 asistentes de voo os efectivos que sobran no seu persoal.

Comentarios