Un informe policial identifica a Álvarez Cascos comoperceptor de comisións da trama

Un informe da Policía Nacional identifica ao ex secretario xeral do PP Francisco Álvarez Cascos como unha das persoas dese partido que intermedió xunto co suposto xefe de Gürtel, Francisco Correa, para favorecer a unha empresa con contratos públicos a cambio de comisións.

O informe da Unidade de Delitos Económicos e Fiscais da Policía Nacional (UDEF), notificado hoxe e remitido ao xuíz instrutor Pablo Ruz, cre que Álvarez Cascos é "a persoa cuxa identidade se oculta baixo as siglas 'PAC'" nos documentos intervidos da trama, algúns vinculados a campañas electorais de 2003 e 2004, baseándose nos apuntamentos contables do extesureiro Luis Bárcenas onde tamén se lle identifica con ese acrónimo.

A Policía tamén ve unha conexión entre Correa e Álvarez Cascos porque o primeiro manifestou nunha gravación que levou "importantes cantidades de diñeiro" a Bárcenas procedentes de adxudicacións do Ministerio de Fomento cando estaba ao seu mando, e porque dixo logo ante o xuíz que o ex secretario xeral do PP deulle traballo relacionado con Aena.

25 MILLÓNS EN 13 AÑOS

O informe a UDEF indica ademais que a trama manexou máis de 25 millóns de euros en diñeiro negro desde os seus comezos en 1996 ata a súa desarticulación en 2009.

O documento analiza o pendrive que lle foi intervido a José Luis Izquierdo, presunto responsable do control da caixa B, no rexistro das oficinas principais do conglomerado empresarial da trama Gürtel na rúa Serrano 40, o 6 de febreiro de 2009.

A UDEF calculou o diñeiro que circulou por esa caixa B a partir dos apuntamentos que constan nos arquivos informáticos extraídos dese pendrive e estimou que os movementos de efectivo rexistrados en negro entre 1996 e 2009 ascende a 25.570.757,84 euros, sendo os anos de maior abundancia; correspondéndolle 6.037.740,21 euros ao curso de 2007, 4.076.513,04 ao de 2006 e 3.894.167,37 a 2002.

As principais fontes de recursos derivan da transformación de fondos obtidos de actos realizados polas sociedades de eventos que forman parte da trama (talles como Special Events ou Orange Market) e derivados no seu maior parte de adxudicacións públicas nas que non se garantiron e cumprido "os principios que rexen a contratación administrativa".

Tamén, "da recepción de cantidades con orixe na repartición de comisións pagadas por entidades adxudicatarias de contratos públicos onde interveu a organización en calidade de intermediario para dirixir os concursos", sinala a UDEF no seu informe.

Segundo a UDEF, de 2002 a 2004, a principal fonte de ingresos eran as achegas das sociedades de servizos da trama debido ao elevado número de contratos adxudicados polas Administracións Públicas e aos eventos realizados para o Partido Popular.

Tamén, a recepción de comisións pola mediación en operacións de natureza urbanística, así como de contratación de servizos públicos e infraestruturas.

No que se refire a 2007 as entradas máis importantes procedían da caixa B de Orange Market que obtiña eses fondos da adxudicación de contratos públicos e na prestación de servizos ao PP na Comunidade Valenciana.

As principais fontes de recursos derivan xa que logo da transformación de fondos obtidos de actos realizados polas sociedades de eventos que forman parte da trama (Special Events ou Orange Market) e derivados no seu maior parte de adxudicacións públicas nas que non se garantiron e cumprido "os principios que rexen a contratación administrativa".

Tamén, "da recepción de cantidades con orixe na repartición de comisións pagadas por entidades adxudicatarias de contratos públicos onde interveu a organización en calidade de intermediario para dirixir os concursos".

Este sistema de ingresos, engade a UDEF, é unha constante no período obxecto de investigación, de forma que existen entradas por cobros derivados de actos para a formación política desde 1999, así como unha persistencia no pago de comisións por parte de entidades adxudicatarias de contratos públicos como é o caso de Construtora Hispánica, que xa en 2001 cónstanlle entregas de diñeiro á organización.

Así mesmo a aparición de persoas politicamente expostas (PEP's) e persoas do medio político tamén é unha constante nos apuntamentos da caixa B como receptores de contraprestacións ou como beneficiarios de agasallos a cambio de favorecer os intereses das sociedades de Correa para a obtención de contratos públicos das Administracións Públicas.

Entre eles, a ODEF menciona ao extesoureiro do PP Luis Bárcenas, ao exconselleiro da Comunidade de Madrid Alberto López Vello ou aos exalcaldes deste partido nas localidades madrileñas de Pozuelo de Alarcón, Jesús Sepúlveda (exmarido da ministra de Sanidade, Ana Mato); de Boadilla, Arturo González Panero ou de Majadahonda Guillermo Ortega.

Noutro dos cinco informes da UDEF que foron remitidos agora a Ruz, analízase a documentación incautada na nave do polígono de Ventorro do Cano de Alcorcón (Madrid) que tiña a empresa vinculada a Gürtel Easy Concept.

Eses documentos proban, segundo a UDEF, que distintas corporacións locais e autonómicas de Madrid e da Comunidade Valenciana fraccionaban os contratos públicos outorgados ás empresas de Correa en cantidades máximas de 12.020 euros para evitar a publicidade.

Indican ademais que unha das empresas da trama, Special Events, organizou actos para o PP a nivel autonómico e nacional entre 1999 e 2004 que se abonaron cunha "dinámica" na que se incluía a catro fundacións vinculadas a ese partido, entre elas FAES.

A Policía explica que este método consistía en emitir por estes actos unha serie de facturas que logo se anulaban, tras o que se emitían unhas novas facturas "ficticias", dirixidas esta vez a fundacións vinculadas ao PP, nas que se alteraba o concepto.

Diso resultaba que "unha parte do custo de distintos actos levados a cabo polo Partido Popular -destaca o informe- son finalmente asumidos por entidades vinculadas orgánicamente ao mesmo, tras unha adaptación dos conceptos".

Estas entidades son, segundo a Fundación para a Análise e os Estudos Sociais (FAES), a Fundación Popular Iberoamericana, a Fundación Instituto de Formación Política e a Fundación para o Desenvolvemento Económico e Social da Comunidade de Madrid.

Comentarios