O xogo, un negocio que move case 42.000 millóns ao ano

O 92 % dos españois considera que este tipo de actividade está plenamente integrado na sociedade
Apuestas por Internet. PEPE FERRÍN
photo_camera Apostas por Internet. PEPE FERRÍN

 O sector do xogo en España move 41.828 millóns ao ano, representa o 0,9 % do PIB, xera en impostos específicos ao redor de 1.700 millóns de euros, dá emprego directo a máis de 84.700 persoas e orixinou varias empresas multinacionais en Europa e Sudamérica.

Son as principais cifras das que presume o sector, legalizado en España desde 1977, para defender un negocio cuestionado por diversos colectivos sociais que alertan do perigo da ludopatía.

Os datos recóllense no Anuario do xogo en España 2018 publicado pola empresa Codere en colaboración coa Universidade Carlos III de Madrid, que serán actualizados dentro dunhas semanas co balance de 2019.

O sector divide o seu negocio entre a parte pública (45 %) e privada (55 %)

O 92 % dos españois considera que o xogo está plenamente integrado na sociedade, segundo unha enquisa do Consello Empresarial do Xogo (Cejuego), que representa á patronal.

O sector divide o seu negocio entre a parte pública (45 %) e privada (55 %), é dicir, por unha banda a Sociedade Española de Loterías e Apostas do Estado, Selae -que agrupa a Lotería Nacional, Primitiva e A Quiniela, e a ONCE- e doutra banda os casinos, bingos, salóns, máquinas de hostalería e o xogo 'online'.

A continuación resúmense as principais cifras do xogo en España e que a patronal enxalza para defenderse:

EMPREGO. O sector do xogo crea emprego desde 2015 e representaba 84.712 empregos directos en 2017. Ademais xerou de xeito indirecto outros 167.400 postos de traballo, o que supón un total de 252.112 postos de traballo (só en hostalería crea 64.000).

Por comunidades autónomas, o xogo en Cataluña é o que suma máis diñeiro en impostos específicos

IMPOSTOS. O sector contribuíu ás arcas públicas hai dous anos con 1.657 millóns de euros en impostos específicos (taxa de xogo), cantidade á que hai que sumar os impostos derivados do desenvolvemento da súa actividade económica como, por exemplo, as cotizacións á Seguridade Social.

Desa cantidade total de impostos, de 450 millóns tivéronse que facer cargo os gañadores de premios e outros 1.207 millóns as empresas.

Por comunidades autónomas, o xogo en Cataluña é o que suma máis diñeiro en impostos específicos (212 millóns de euros) mentres que a que menos é A Rioxa (7 millóns).

SALóNS DE XOGO. En España existen 3.150 salóns de xogo que pertencen a máis de 20 cadeas nacionais ou rexionais. En 2017 foron visitados por tres millóns de persoas, maioritariamente homes novos.

O 30 % dos visitantes dos salóns de xogo tiñan entre 18 e 24 anos

Nos salóns de xogo existen máis de 37.300 máquinas "B" (a cambio dun prezo por partida conceden un tempo para xogar), pero en total en España hai 199.410 máquinas operativas, incluíndo as que se colocan en establecementos hostaleiros (158.573). 

O perfil dos xogadores de máquinas (cada vez son máis avanzadas tecnoloxicamente) é distinto en salóns que na hostalería.

Así, segundo o citado Anuario, nos salóns de xogo a maioría eran novas. O 30 % dos visitantes tiñan entre 18 e 24 anos e case o 20 % entre 25 e 34 anos. é dicir, o 58 % dos clientes eran menores de 35 anos, cun forte compoñente de clases medias e altas.

Con todo, os clientes de máquinas de hostalería (1,8 millóns) tiñan de media 35 anos e eran de clase media-baixa e baixa.

Os salóns de xogo, en xeral, proporcionan 18.200 postos de traballo, e xeráronse 134 millóns de euros en impostos en 2017.

Os casinos, que achegan ás arcas do Estado 68 millóns en impostos, dan emprego a máis de 7.100 persoas

CASINOS E BINGOS. Os 53 casinos de España cos seus 463 mesas e 1.863 máquinas reciben 5 millóns de visitas ao ano, que se xogan 350,6 millóns de euros.

Os casinos, que achegan ás arcas do Estado 68 millóns en impostos, dan emprego a máis de 7.100 persoas

Ademais, existen 310 salas de bingo (chegou a haber máis de 900) con 35 millóns de visitas en 2017, e xogáronse 1.973 millóns de euros, cunha devolución de premios de case o 70 % (1.371 millóns).

XOGO EN LÍNEA. No xogo en liña circularon en 2017 máis de 13.000 millóns de euros, pero a marxe para as empresas foi de 560 millóns, o que equivale ao 6,1 % de total do xogo en España.

A maior parte do xogo en liña son apostas deportivas (310,8 millóns), seguidas polos xogos de casino (85,3 millóns) e o póker (59,7 millóns).

Dos 178,35 millóns, o 48,47 % corresponderon a apostas

A través de comercio electrónico, Selae vendeu 135 millóns de euros e a ONCE 24 millóns.

Os xogadores activos en liña ao mes incrementáronse considerablemente, pasando de 361.078 en 2014 a 804.111 en 2018.

No segundo trimestre de 2019 movéronse 178,35 millóns de euros en xogo en liña (deducidos os premios satisfeitos aos participantes), o que supón unha diminución do 7,85 % respecto ao trimestre anterior pero un aumento respecto ao mesmo trimestre de 2018 do 6,69 %, sinala o informe da Dirección Xeral de Ordenación do Xogo (DGOJ), dependente de Facenda.

Dos 178,35 millóns, o 48,47 % corresponderon a apostas, o 38,71 % a casino, 10,86 % a póker, 1,70 % a bingo e 0,26 % a concursos.

LOTERÍA NACIONAL e PRIMITIVAS. En 2017 vendéronse 5.145 millóns en Lotería Nacional, que repartiu 3.667 millóns en premios. O 53,6 % das vendas corresponderon ao Sorteo de Nadal, no que xogaron 24 millóns de persoas.

As apostas deportivas presenciais e en liña crearon "un novo entretemento".

Tamén se venderon 3.500 millóns nas loterías primitivas, que repartiron 1.900 millóns a 14 millóns de xogadores.

A ONCE. Pasou de vender o cupón a unha oferta diversificada (cupóns, loterías instantáneas e o Euro Jackpot), cuxo marxe de xogos achegouse en 2017 aos 1.000 millóns de euros, e a maior parte destinouse a retribuír aos axentes vendedores e ás achegas sociais.

APOSTAS DEPORTIVAS. As apostas deportivas presenciais e en liña crearon "un novo entretemento". Mentres a tradicional Quiniela converteuse nunha "aposta do pasado" porque non interesa aos clubs de fútbol dado o seu escaso rendemento, as apostas convertéronse "nunha fonte esencial do financiamento do deporte profesional", sinalan os autores do Anuario do Xogo.

De feito, case o 90 % das apostas deportivas foron presenciais e en liña e o 10 % restante é da Quiniela.

As apostas presenciais deportivas xeraron 32,2 millóns de euros en impostos

Fronte aos 100 millóns de euros que se xogaron o A Quiniela e o Quinigol en 2017, nas apostas presenciais a cifra ascendeu a 330 millóns e a 305 millóns nas de en liña. 

As apostas presenciais deportivas xeraron 32,2 millóns de euros en impostos para as comunidades.

REGULACIÓN. O xogo privado presencial está regulado por cada comunidade autónoma, mentres que o xogo público e o privado en liña estao polo Estado.

En 2011 regulouse o xogo en liña (Lei do Xogo 13/2011) pero está pendente por desenvolver a regulación da publicidade, tanto do xogo público como do en liña privado.

Catorce das dezasete comunidades contemplan na súa regulación medidas de planificación (distancias entre salas de xogo, a centros escolares e para o xogo privado presencial).

Doutra banda, Facenda traballa na elaboración dun decreto para impulsar unha regulación estatal da publicidade dos xogos de azar e as apostas en liña.

E o Goberno aprobou en 2018 un anteproxecto de lei de loita contra a fraude para reforzar o control da actividade do xogo e as apostas deportivas, coa elaboración dunha "lista negra" de operadores que non están autorizados.

Comentarios