Blanco nega présas na estrea da liña de Angrois por motivos electorais

O exministro reitera no Congreso as súas "desculpas" ás vítimas da traxedia do Alvia ►Apunta ao maquinista e nega un "pacto de silencio" co PP 

José Blanco comparece en la comisión de investigación del accidente del Alvia. EFE
photo_camera José Blanco comparece na comisión de investigación do accidente do Alvia. EFE

O exministro de Fomento José Blanco sinalou este luns no Congreso que na construción e posta en servizo da liña de Alta Velocidade de Madrid a Santiago na que se produciu en 2013 o accidente do Alvia, "non se tivo en conta o tempo electoral" e recorda que se cumpriron os prazos de execución marcados polos contratos. Durante a súa intervención na comisión que investiga o accidente que causou 80 mortos e deixou 144 feridos, apuntou ademais que os modificados que se expuxeron "levaron atrasos" e non un recorte no tempo de execución para chegar a inaugurar antes das eleccións de 2011. 

Neste sentido, puntualizou que as obras que se adiantaron foron as de electrificación do tramo de Santiago á Coruña, "pero iso non ten nada que ver con montaxe ou seguridade da vía". Ademais, recalcou que tras as eleccións do 20 de novembro de 2011, trasladou á comisión entre Goberno e PP, que se xerou para o trapaso de poderes, a posibilidade de atrasar a posta en servizo da liña e deixala en mans do novo Goberno. Segundo apuntou, a resposta que recibiu foi que "non había problema algún na posta en servizo".

Insiste en que o accidente se produciu polo descoido do maquinista

ERTMS EMBARCADO E O MAQUINISTA. Durante a súa intervención inicial, Blanco recalcou que nunca se lle informou nin tivo coñecemento do cambio do sistema ERTMS embarcado no tren —un sistema de seguridade ante excesos de velocidade que cando os detecta para o tren—, polo sistema ASFA —que é un sinal de aviso— no tramo anterior ao accidente. Segundo determinados expertos que pasaron pola comisión, de estar en funcionamento o ERTMS o accidente non se tería producido. 

Blanco, a preguntas dos comisionados, matizou este extremo, e explicou que outros expertos e técnicos defenderon que a pesar de estar en funcionamento o ERTMS, o accidente poderíase ter producido de todos os xeitos, e puntualizou que o accidente tivo lugar polo descoido do maquinista. 

Así, sinalou que "o anormal" foi que o tren pasase a unha velocidade por encima do recomendable pola curva de Angrois.

A CHAMADA Ao MAQUINISTA. "O maquinista dixo que cando tiña que empezar o tempo de freada, recibiu unha chamada telefónica e que iso o descolocou", recordou, para engadir que "priorizou a chamada sobre o tempo de freada". Neste punto mostrouse sorprendido das últimas declaracións do maquinista, José Garzón, quen asegurou que non sentía culpable, ao que engadiu: "Alá cada cal coa súa conciencia". 

Non houbo pacto de silencio, houbo un silencio que me autoimpuse tras o accidente para non xerar polémica

Blanco explicou ademais que tampouco autorizou persoalmente a posta en servizo da liña nin dos trens híbridos que circulaban por ela xa que esa non era a súa competencia senón da Dirección Xeral de Infraestruturas Ferroviarias. Desta forma, volvía negar que puidese influír en adiantar prazos de execución.

Así mesmo, en reiteradas ocasións, subliñou que a pesar de ser ministro, el non é "experto" polo que non ten "criterio" técnico para valorar os traballos e o informe da Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF). A isto, apostilou que a Axencia Ferroviaria Europea (ERA) emitiu unha opinión sobre a necesidade de realizar unha avaliación independente antes da posta en servizo da vía, pero que se trataba dunha mera "opinión" e non dun ditame ou resolución. "Houbo expediente de infracción, como tantos outros, corrixiuse, pedíuselle á CIAF que emitise outro informe, e eles dixeron que non o facían porque consideraban que se axustaba ao que tiñan que facer", engadiu. 

As miñas máis sinceras desculpas se por acción ou omisión, de feito, ou de palabra, non puiden ou non souben contribuír a paliar a dor causada por esta traxedia

NON HOUBO NINGUNHA ESTRATEXIA PARA OFRECER UN RELATO. O exministro de Fomento José Blanco sinalou en reiteradas ocasións que nunca suxeriu, alentou ou participou de ningunha estratexia, "só ou con terceiros", para promover un relato sobre o accidente ferroviario de Angrois.  Ante a acusación de que existise unha estratexia entre PSOE e PP para centrar as culpas no maquinista e de que houbese un pacto de silencio entre Blanco e Pastor (sucesora á fronte do ministerio), o agora eurodiputado Blanco engadiu que tampouco tivo conversación algunha durante o seu mandato con quen lle substituíu no cargo á fronte de Fomento, e matizou que tampouco o tivo con ningunha persoa do Ministerio de Fomento nin do Partido Popular. "Non houbo pacto de silencio, houbo un silencio que me autoimpuse tras o accidente para non xerar polémica", concluíu. 

DESCULPAS. Blanco aproveitou para reiterar as súas "desculpas" ás vítimas daquela traxedia. Ao termo da súa intervención inicial, quixo dedicar unhas palabras ás vítimas mentres os seus representantes manifestábanse ás portas do Congreso. "Finalmente, e unha vez máis, as miñas máis sinceras desculpas se por acción ou omisión, de feito, ou de palabra, ao longo deste tempo non puiden ou non souben contribuír a paliar a dor causada por esta traxedia", sinalou. 

Blanco subliñou que "sempre" fixo o posible e dedicou "os recursos necesarios" para garantir a construción dunha liña de alta velocidade competitiva na súa integridade a Galicia, en beneficio dos cidadáns. 

Comentarios