O PSOE galego desmárcase do plan de Fomento de cobrar polas autovías

Caballero pide que as que xa existen sen peaxe "manteñan esa situación"
Gonzalo Caballero. XOÁN REY (EFE)
photo_camera Gonzalo Caballero. XOÁN REI (EFE)

O secretario xeral do PSdeG, Gonzalo Caballero, sinalou este mércores que os socialistas galegos apostan pola manter na situación actual as autovías neste momento non teñen peaxe. 

"Os socialistas, especificamente os socialistas galegos, estamos na liña de que as autovías que non teñen peaxe neste momento deben seguir mantendo esa situación", apostilou Caballero ao ser preguntado nunha rolda de prensa pola información publicada esta semana en 'O País' na que se afirma que o Goberno se expón establecer un pago "simbólico" polo uso das autovías non concesionadas. 

Ademais, este martes a propia ministra de Facenda en funcións, María Jesús Montero, admitiu que o Executivo de Pedro Sánchez está estudando "diferentes fórmulas" para o mantemento da rede de vías de alta capacidade (autovías e autoestradas) e o ministro de Fomento en funcións, José Luís Ábalos, recordou nunha entrevista que as autoestradas e autovías, salvo as que operan baixo unha concesión, son as "únicas" infraestruturas en materia de transporte que non están sometidas a un pago por uso. 

Neste sentido, o líder dos socialistas galegos ha lamentado que Galicia sofre unhas peaxes "esaxeradas" polo que culpou ás "decisións do Goberno de José María Aznar". "O PSOE traballa para cambiar esa situación e busca vías para evitar a subida continua da peaxe", subliñou, polo que indicou que o Goberno "ten que estudar todas as opcións" así como comparar o modelo español co doutros países.

"Non é unha prioridade para o Goberno. Non estaba no programa (electoral)"

"NON É UNHA PRIORIDADE". "Non é unha prioridade para o Goberno. Non estaba no programa (electoral)", insistiu Caballero querendo resolver o tema para non converter en noticia "o que non deixa de ser unha opción en estudo como tantas outras". Con todo, sinalou a necesidade de buscar "vías de financiamento" para reducir os custos das peaxes, en concreto da AP-9. 

Segundo el, trátase dun debate "analítico", polo que pediu fuxir do "alarmismo" e culpou á dereita de facer que un "debate académico" convértase nun "debate mediático". Segundo el, "ninguén tomou" ningunha decisión nese aspecto e "non está na estratexia do Goberno". "é unha utilización perversa da dereita", criticou. 

"Somos conscientes de que se estamos a pedir rebaixar ou eliminar custos de peaxes como os da AP-9 hai que reflexionar sobre como financialo", insistiu, polo que avogou por aprobar uns orzamentos "ben dotados" para que así "posibiliten cubrir os custos das autoestradas". 

Críticas de PPdeG, BNG e Vox
A viceportavoz do grupo parlamentario do PP de Galicia, Paula Prado, advertiu de que é "sorprendente" que unha proposta "de calado" como a cobranza dun prezo simbólico polo uso das autovías "sexa exposta por un Goberno en funcións". 

As críticas á medida fóronse sucedendo desde o martes, entre elas as vertidas por Paula Prado, que considera "sorprendente que unha proposta deste calado sexa exposta por un goberno en funcións". 

A viceportavoz considera que esta posibilidade  desfavorecería aos galegos, que "son unha minoría moi afectada, cando hai unha maioría de españois que non pagan peaxes". 

En Galicia, veríanse afectadas algunhas autovías crave para a comunicación na comunidade que dependen do Estado como a A-6 (autovía do noroeste), a A-52 (das Rías Baixas) e a A-8 (do Cantábrico), entre outras. 

O BNG rexeitou "rotundamente" a posibilidade de implantar peaxes nas autovías, unha medida que tachou de " regresiva" e cunha finalidade "meramente recadador" que obrigaría aos galegos para "pagar dúas veces". 

A deputada nacionalista Olalla Rodil advertiu de que estas cobranzas establecerían barreiras económicas aos cidadáns para o acceso aos servizos básicos, como son estas infraestruturas viarias, á vez que supón "un obstáculo" tanto para o desenvolvemento económico como para a "cohesión social" en Galicia. Ao mesmo tempo, insistiu en que se desbloquee "canto antes" a transferencia da AP9 á comunidade galega, para que se poida "liberala das abusivas peaxes" que a converten "nunha das máis caras de Europa". 

Pola súa banda, o presidente do grupo parlamentario de  Vox en Andalucía, Francisco Serrano, vinculou este mércores a idea do Goberno sobre un posible pago simbólico nas autovías coa inmigración: "De algo haberá que manter a tanto inmigrante ilegal e ocioso subvencionado", escribiu. 

Comentarios