Case 1.600 escolares en Galicia son considerados superdotados

Hai 11.500 estudantes con altas capacidades en Andalucía, a comunidade na que máis funcionan os programas para detectar estes alumnos

Alumnos estudiando en una biblioteca. XESÚS PONTE
photo_camera Alumnos estudando nunha biblioteca. XESÚS Ponche

Un total de 27.133 escolares de toda España -1.590 en Galicia- están considerados con altas capacidades intelectuais, segundo os últimos datos dispoñibles, correspondentes ao curso 2016/2017, dos que máis de 11.500 son de Andalucía, a comunidade que na que máis funcionan os programas para detectar aos alumnos superdotados.

Tras Andalucía, as comunidades con máis alumnos con altas capacidades detectadas son Murcia (3.698), Madrid (2.190) e Canarias (2.122), mentres que Galicia ocupa o quinto lugar, con 1.590.

O Ministerio de Educación e Formación Profesional publicou recentemente estes datos nos que se reflicte o número de alumnos con altas capacidades desde Educación Infantil de segundo ciclo ata Bacharelato e Formación Profesional de grao superior.

Na base de datos "educabase" do Ministerio de Educación atópanse os datos do alumnado con altas capacidades detectado por comunidade autónoma, e detallado segundo provincia, sexo e nivel de ensino.

A psicopedagoga, experta en altas capacidades e coordinadora do grupo de investigación en altas capacidades do Colexio de Pedagogos de Cataluña Mónica Fernández explicou a Efe que os datos non reflicten que os alumnos andaluces sexan máis capacitados que o resto de españois senón que "son a evidencia de que nalgunhas comunidades os programas para detectar aos alumnos con altas capacidades funcionan, e noutro non".

A Asociación Española para Superdotados e con Talento (AEST) denunciou o pasado mes de xaneiro que os mozos e mozas con altas capacidades non están a recibir a atención educativa que establece a Lomce, que os considera como "alumnos con necesidade específica de apoio educativo".

Esta asociación explica que, ao estar transferidas as competencias en materia educativa, as comunidades son as encargadas da identificación e atención destes alumnos, a través dos equipos de orientación educativa e psicopedagóxica e os colexios, polo que non existe un protocolo común de identificación e atención.

Mónica Fernández lamentou que en Cataluña "non se aplique o protocolo que existe para a detección dos alumnos con altas capacidades", polo que se lles nega a atención específica que requiren".

Nin os profesionais que forman os Equipos de Asesoramento e Orientación Psipedagóxica (EAP), nin os docentes "están suficientemente preparados", asegurou a especialista, que engadiu que "clama ao ceo que nos plans de estudo de ningunha facultade de educación catalá se estuden as altas capacidades de xeito específico e que non exista ningún posgrao específico".

 A pesar de que a administración catalá "é consciente do problema e mostra cada vez maior sensibilidade" co tema das altas capacidades, a realidade é que "a falta de orzamento frea iniciativas e os recursos séguense orientando aos nenos con dificultades", lamentou Fernández.

Os estudantes que polo seu xeito máis rápido e profundo de pensar "non se adaptan aos estándares do sistema educativo, tamén necesitan apoio na escola, como evidencia que o 33 % destes alumnos acaba en abandono escolar por desmotivación", sentenciou a experta.

Comentarios