"¡Coidado coa Berenguela, taxista!"

Ver a catedral de Santiago asucada por taxis aéreos pode deixar de ser ciencia ficción en 2022, cando Enaire prevé facer voar estes vehículos na capital galega e Barcelona en fase piloto
Varias empresas chinas ya han probado taxis voladores en su país. EP
photo_camera Varias empresas chinesas xa probaron taxis voadores no seu país. EP

"¡Coidado coa torre da Berenguela, taxista, non vaia tan rápido!". Esta frase carece de sentido noutro contexto que non sexa un diálogo de ciencia ficción, pero podería ser realidade en menos de dous anos. É o prazo que manexa Enaire, o xestor estatal de navegación aérea, para pór a voar as súas dous primeiros taxis aéreos en España, con Santiago de Compostela e Barcelona como cidades elixidas para esta fase piloto dun proxecto que pretende, a unha década vista, levar a mobilidade aérea de proximidade a todo o país.

Iso si, poida que a frase haxa que desposuíla do interlocutor, porque todo apunta a que os aerotaxis —similares a un dron pero obviamente dun tamaño moito maior— só poderán ir ocupados por un único pasaxeiro, polo menos nos compases iniciais do seu desenvolvemento. Son, desta forma, vehículos autónomos que se xestionan a través de tecnoloxía 5G: para chamalos o procedemento será similar ao que xa se utiliza con Uber ou Cabify, indicando a localización nun smartphone, mentres que unha vez a bordo realizarase idéntico procedemento pero sobre unha pantalla equipada no cadro de mandos da aeronave. Os pagos realizaranse tamén vía dixital.

O salto dos aerotaxis da ficción á realidade leva moitas vantaxes, aínda que tamén incógnitas, como que pasará cando decenas deles asuquen á vez os ceos das cidades e xurda a necesidade dunha regulación específica —como a que xa rexe os drons—. De como estea de avanzado este aspecto dependerá que os primeiros pasaxeiros nos voos de proba sexan persoas ou ‘dummies' —maniquíes que se utilizan no test de impactos dos automóbiles—. Serán, de todos os xeitos, aspectos que se irán analizando conforme avance a implantación destes futuristas vehículos.

Os aerotaxis son drons de gran tamaño e sen piloto. Chamaranse vía smartphone e, unha vez dentro, indicarase o destino nunha pantalla

E están moito máis preto do que asemella, se se cumpren os prazos que deu antonte o director xeral de Enaire, Ángel Luís Arias, no congreso The future is waiting for us: the new urban air movility, organizado polo Colexio Oficial de Enxeñeiros Aeronáuticos de España. A noticia máis destacada que deixou o conclave foi o anuncio da adxudicación de dous proxectos a Enaire, financiados cos fondos europeos Horizon 2020, que contarán con voos de aerotaxis en fase de proba en Barcelona e Santiago para 2022.

¿POR QUÉ SANTIAGO? A elección dunha urbe de apenas 100.000 habitantes como a capital galega para o proxecto pode sorprender a priori, aínda que non tanto se cae na conta de que hai moitas papeletas de que o Xacobeo 2021, que porá Compostela no centro do mundo, esténdase un ano máis por mor da pandemia. A inclinación por Barcelona podería deberse, de igual modo, á reactivación do turismo que se prevé na cidade condal de face a 2022, cando podería facerse realidade ver un aerotaxi esquivando a Berenguela ou a Sacra Familia.

Comentarios