A comisión de investigación do Alvia estenderase catro meses máis

O PSOE solicitou 45 comparecencias, entre elas as de José Blanco e Ana Pastor

El presidente de la comisión de investigación sobre el accidente ferroviario de Angrois, Feliu Joan Guillaumes, durante la reunión de este miércoles en el Congreso de los Diputados. ZIPI (EFE)
photo_camera O presidente da comisión de investigación sobre o accidente ferroviario de Angrois, Feliu Joan Guillaumes, durante a reunión deste mércores no Congreso dos Deputados. ZIPI (EFE)

A comisión parlamentaria que investiga o accidente ferroviario ocorrido en Santiago de Compostela o 24 de xullo de 2013 e no que morreron 80 persoas, estenderase catro meses máis, tal e como acordou o Pleno do Congreso dos Deputados.

A comisión de investigación do Congreso, presidida polo deputado do PDeCAT Feliu Guillaumes, constituíuse formalmente o pasado 18 de abril para esclarecer o accidente do Alvia que deixou ademais máis de 140 feridos.

Desde que iniciou os seus traballos, pola comisión pasaron, entre outros, o maquinista do tren Alvia sinistrado, que asegurou que se tratou dun "accidente anunciado" porque toda a seguridade da liña e, en concreto, na curva de Angrois onde se produciu a catástrofe quedaba só "en mans do maquinista".

Ademais, compareceron os exdirectores de Seguridade na Circulación de Adif e Renfe Operador Andrés María Cortabitarte e Antonio Lanchares, respectivamente, quen insistiron no erro do maquinista como o principal desencadenamento do accidente, ou o exdirector da Liña de Alta Velocidade (LAV) Ourense-Santiago de Adif cando descarrilou, Carlos Díez Arroyo.

Pola súa banda, o xefe de Maquinistas de Renfe Operador José Ramón Iglesias comunicou a existencia de varios riscos na liña de alta velocidade a Santiago e sinalou que, a pesar diso, non se incrementou a formación dos maquinistas.

Así mesmo, o técnico de Renfe Operador José Enrique Valdivielso afirmou na comisión que existiu responsabilidade política no accidente do tren Alvia, que se trasladou unha mensaxe "falaz e inexacta" de que chegara a alta velocidade a Galicia cando non era así, e que foi todo unha "chapuza" na que primou a súa inauguración e non a seguridade.

Tamén compareceron na comisión de investigación o expresidente da Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) Vicente Rallo; o presidente de Thales España, Jesús Sánchez Bargos; o xefe de Tráfico de Renfe Operador en 2013, Nicolás Izquierdo ou o técnico de Renfe Operador José Enrique Valdivielso.

O interventor do tren Alvia accidentado, Antonio Martín Marugán, que tamén compareceu, asegurou durante a súa intervención que nunca antes do sinistro tivo coñecemento ou escoitou dalgún compañeiro que a curva de Angrois fose "perigosa", e que para el tanto o tren como a liña eran seguros.

O pasado maio o PSOE rexistrou a solicitude de 45 comparecencias na comisión de investigación, entre as que destacaban preto de corenta técnicos de Adif e Renfe e os seus ex presidentes; os exministros de Fomento José Blanco e Ana Pastor; o ex secretario de Estado de Infraestruturas e exministro de Xustiza Rafael Catalá, así como o seu antecesor, o socialista Víctor Morlán.

Comentarios