A DXT comeza o luns unha campaña de vixilancia de autobuses e camións

Tráfico fará fincapé en verificar os elementos técnicos e de seguridade dos vehículos indicados
Un control de la DGT. DP
photo_camera Un control da DXT. DP

A Dirección Xeral de Tráfico comezará o vindeiro luns unha campaña especial de vixilancia de camións e autobuses nas estradas galegas que durará unha semana, informou a Delegación do Goberno en Galicia. 

No transcurso da acción, a Agrupación de Tráfico da Garda Civil intensificará os controis sobre este tipo de vehículos nas vías, e contará coa colaboración de diferentes policías locais. 

Para o desenvolvemento da campaña, que estará coordinada polas xefaturas provinciais de tráfico, utilizarase "o máximo" número de medios humanos e materiais dispoñibles, subliña a mesma fonte. 

Os axentes farán especial incidencia en verificar aspectos como as condicións técnicas e os elementos de seguridade do vehículo, o seu peso, o acondicionamento da carga, o estado dos pneumáticos ou o adecuado funcionamento da iluminación. Realizarán ademais verificacións de carácter administrativo. 

A pesar de que o 68 % do parque de vehículos en España son turismos, o transporte de mercancías (camións e furgonetas) representa o segundo tipo de vehículo máis numeroso que circula polas estradas (14% do total do parque) e está implicado no 16 % dos accidentes con vítimas ocorridos no ano 2019. 

O parque de autobuses representa ao redor do 0,2% do total do parque automobilístico, estando implicados no 2% dos accidentes con vítimas. 

Este dato, unido a un maior índice de letalidad no caso de accidentes con vehículos de mercancías de máis de 3.500 quilogramos levou á DXT a pór en marcha entre o 8 e 14 de febreiro unha nova campaña de vixilancia e control. 

Ademais, en marzo e novembro está previsto tamén acometer sendas campañas dirixidas ao control de furgonetas. 

No ano 2019 o número de accidentes nos que estiveron involucrados camións e autobuses foi de 8.463, nos que faleceron un total de 298 persoas. 

O risco na condución de camións é maior que en turismos, debido á carga que transportan e a un menor equipamento de seguridade activa e pasiva. 

Segundo os datos da DXT, no ano 2019 os camións de ata 3.500 quilogramos de Masa Máxima Autorizada víronse implicados en 1.532 accidentes con vítimas e a súa incidencia foi similar en vías urbanas (54 %) e en interurbanas (46 %), falecendo 28 persoas neles. 

Mentres que os camións de máis de 3.500 quilos víronse involucrados en 4.252 accidentes con vítimas (236 falecidas). 

No que respecta aos autobuses, nese mesmo ano producíronse 2.392 accidentes con vítimas nos que estivo implicado un autobús, ocorrendo o 88 % deles en vías urbanas.

Comentarios