Educación aposta polas clases presenciais no inicio do curso

A Xunta avanza a contratación de mil docentes. Un comité de expertos asesora aos centros sobre a saúde socioemocional dos menores 
La Consellería de Educación de la Xunta de Galicia descarta, por el momento, acudir al sistema de semipresencialidad en la vuelta a las aulas el próximo curso, aunque ha matizado que la gestión del curso escolar está sujeta a posibles modificaciones, en función de como evolucione la pandemia de

Así lo ha trasladado, en respuesta a los medios de comunicación, la conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, durante una visita al CPI Cova Terreña de Baiona, y ha señalado que, en estos momentos, la Xunta "no baraja la semipresencialidad", aunque las medidas pueden variar. 

A ese respecto, tras reiterar que "hoy por hoy" la intención de la Consellería es que haya un "cien por cien" de clases presenciales, Carmen Pomar ha recordado que los niños necesitan volver a los colegios, después de haber renunciado a ese espacio de socialización y aprendizaje, y de haber sido los "olvidados" durante el confinamiento. En todo caso, ha matizado que, si las autoridades sanitarias recomiendan las clases no presenciales, la medida se aplicaría en alumnos "de edades mayores". 

La conselleira ha insistido en enviar un "mensaje de tranquilidad" a la comunidad educativa, pese a que ha reconocido que el próximo curso será "difícil" por las "incertidumbres". Según ha subrayado, existe un protocolo elaborado según criterios sanitarios, "muy detallado" y sujeto a adaptaciones en función de la evolución de la crisis sanitaria, y habrá equipos Covid en los centros con formación impartida por expertos sanitarios. 

Según ha señalado, ese protocolo recoge, entre otras cuestiones, "la gestión de brotes" y posibles limitaciones por territorios. Además, ha añadido, la Xunta está "preparada" por si hubiera confinamientos por zonas para que los estudiantes puedan tener atención virtual. 

La conselleira ha recordado que su departamento "duplicó esfuerzos" en formación del profesorado en materia de recursos tecnológicos, así como para garantizar la conectividad de las familias que lo necesitan. Asimismo, ha recalcado, "se van a adquirir más recursos tecnológicos".

"LO MÁS BENEFICIOSO" PARA LOS PEQUEÑOS. "Hay que pensar en los más pequeños (...), lo más beneficioso es que vuelvan a las aulas. Creo que el 10 de septiembre estará todo preparado, sabrán por donde tienen que entrar y por donde salir, con sus mascarillas, desinfectándose las manos. Y los niños interiorizan lo que tienen que hacer mejor que los padres, son muy disciplinados y cumplen las normas", ha afirmado Pomar. 

Asimismo, con respecto a la vuelta a los colegios, la conselleira ha recordado que los centros ya conocen las instrucciones con respecto a la necesidad de ser "flexibles" y adaptar el currículo, especialmente en el primer trimestre, a los conocimientos previos que tienen los alumnos. En esa línea, ha recordado que esos primeros meses de curso serán fundamentales para "compensar las lagunas" que pudieran tener debido a los meses de confinamiento.

CONTRATACIÓN DE DOCENTES. Por otra parte, Carmen Pomar ha avanzado que, en términos generales, se contratará a un millar de nuevos profesores. Así, ha recordado que se prevé la incorporación de 250 docentes nuevos por el "desdoblamiento" de aulas en infantil y primaria. 

A ellos se sumarán "otros tantos" en cuanto se conozcan las necesidades de desdoblar aulas en otros ciclos. Además, ha apuntado, se contratarán casi 600 profesores para labores de refuerzo.

SALUD SOCIOEMOCIONAL. La conselleira ha avanzado también que la próxima semana se presentará el Plan de Acollida para el curso 2020-2021, elaborado en coordinación con un grupo de expertos en Psicología y Salud Mental, y en el que "se pondrá énfasis en la salud socioemocional" de los niños, en el que será su período de "adaptación" tras meses sin asistir a los colegios. 

Así, además de una guía de actividades para los profesores, habrá una "comisión permanente de expertos en salud mental" para asesorar a los centros en todo lo que tiene que ver con el bienestar emocional de los alumnos.
photo_camera Carmen Pomar na súa visita ao CPI Cova Terreña de Baiona. XUNTA

A Consellería de Educación da Xunta de Galicia descarta, polo momento, acudir ao sistema de semipresencialidad na volta ás aulas o próximo curso, aínda que matizou que a xestión do curso escolar está suxeita a posibles modificacións, en función de como evolucione a pandemia.

Así o trasladou, en resposta aos medios de comunicación, a conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, durante unha visita ao CPI Cova Terreña de Baiona, e sinalou que, nestes momentos, a Xunta "non baralla a semipresencialidad", aínda que as medidas poden variar. 

A ese respecto, tras reiterar que "neste momento" a intención da Consellería é que haxa un "cento por cento" de clases presenciais, Carmen Pomar recordou que os nenos necesitan volver aos colexios, logo de renunciar a ese espazo de socialización e aprendizaxe, e de ser os "esquecidos" durante o confinamento. En todo caso, matizou que, se as autoridades sanitarias recomendan as clases non presenciais, a medida aplicaríase en alumnos "de idades maiores". 

A conselleira insistiu en enviar unha "mensaxe de tranquilidade" á comunidade educativa, a pesar de que recoñeceu que o próximo curso será "difícil" polas "incertezas". Segundo subliñou, existe un protocolo elaborado segundo criterios sanitarios, "moi detallado" e suxeito a adaptacións en función da evolución da crise sanitaria, e haberá equipos Covid nos centros con formación impartida por expertos sanitarios. 

Segundo sinalou, ese protocolo recolle, entre outras cuestións, "a xestión de brotes" e posibles limitacións por territorios. Ademais, engadiu, a Xunta está "preparada" por se houbese confinamentos por zonas para que os estudantes poidan ter atención virtual. 

A conselleira recordou que o seu departamento "duplicou esforzos" en formación do profesorado en materia de recursos tecnolóxicos, así como para garantir a conectividade das familias que o necesitan. Así mesmo, recalcou, "vanse a adquirir máis recursos tecnolóxicos".

"O MÁS BENEFICIOSO" PARA OS PEQUENOS. "Hai que pensar nos máis pequenos (...), o máis beneficioso é que volvan ás aulas. Creo que o 10 de setembro estará todo preparado, saberán por onde teñen que entrar e por onde saír, coas súas máscaras, desinfectándose as mans. E os nenos interiorizan o que teñen que facer mellor que os pais, son moi disciplinados e cumpren as normas", afirmou Pomar. 

Así mesmo, con respecto á volta aos colexios, a conselleira recordou que os centros xa coñecen as instrucións con respecto á necesidade de ser "flexibles" e adaptar o currículo, especialmente no primeiro trimestre, aos coñecementos previos que teñen os alumnos. Nesa liña, recordou que eses primeiros meses de curso serán fundamentais para "compensar as lagoas" que puidesen ter debido aos meses de confinamento.

CONTRATACIÓN DE DOCENTES. Por outra banda, Carmen Pomar avanzou que, en termos xerais, contratarase a un milleiro de novos profesores. Así, recordou que se prevé a incorporación de 250 docentes novos polo "desdobramento" de aulas en infantil e primaria. 

A eles sumaranse "outros tantos" en canto coñézanse as necesidades de desdobrar aulas noutros ciclos. Ademais, apuntou, contrataranse case 600 profesores para labores de reforzo.

SAÚDE SOCIOEMOCIONAL. A conselleira avanzou tamén que a próxima semana presentarase o Plan de Acollida para o curso 2020-2021, elaborado en coordinación cun grupo de expertos en Psicoloxía e Saúde Mental, e no que se porá énfase na saúde socioemocional" dos nenos, no que será o seu período de adaptación "" tras meses sen asistir aos colexios. 

Así, ademais dunha guía de actividades para os profesores, haberá unha "comisión permanente de expertos en saúde mental" para asesorar aos centros en todo o que ten que ver co benestar emocional dos alumnos. 

Comentarios