Piden 4 anos para o maquinista e para un alto cargo de Adif porque Angrois "non era seguro"

"O accidente non tería sucedido se Adif e Cortabitarte xestionasen o risco de exceso de velocidade no tramo", sostén 
Un tren pasa por la curva de A Grandeira, en Angrois.AEP
photo_camera Un tren pasa pola curva da Grandeira, en Angrois.AEP

O fiscal Mario Piñeiro pide que se dite auto de apertura de xuízo oral fronte ao maquinista Francisco Garzón Amo e o exdirector de seguridade na circulación de Adif Andrés Cortabitarte López como acusados pola traxedia do tren Alvia, accidente que ocasionou 80 mortes e 145 feridos hai case oito anos no barrio compostelán de Angrois. 

No seu escrito de acusación, con data de entrada do pasado 5 de maio e ao que tivo acceso Europa Press, o representante do Ministerio Público pide catro anos de prisión para cada un deles, ao atribuírlles 80 delitos de homicidio e 145 de lesións por imprudencia profesional grave. 

O competente para o seu enxuizamento é o xulgado do penal e recentemente o TSXG sinalou ao primeiro trimestre de 2022 como o momento en que poderá empezar o procedemento. 

Neste contexto, Fiscalía atribúe ao maquinista unha "conversación extensa e relativa a unha circunstancia que non implicaba urxencia", motivo polo que iniciou tarde o freado antes da curva. 

Pero pon o foco en Adif e no que era o seu responsable de seguridade na circulación, hoxe en día aínda nun posto de libre designación na empresa pública dependente do Ministerio de Transportes. "Tiña que garantir que a liña era segura" e "non o era", sostén. 

A xuízo de Fiscalía, "procede impor a cada un dos acusados as penas de catro anos de prisión coas accesorias de inhabilitación especial para o dereito de sufraxio pasivo durante o tempo da condena". 

Ademais, para Garzón Amo expón a inhabilitación especial para a profesión de maquinista de ferrocarrís por tempo da condena e para Cortabitarte López a inhabilitación especial para o exercicio de calquera "profesión que implique xestión, seguridade ou responsabilidade en infraestruturas ferroviarias polo tempo da condena". 

En concepto de responsables civís cita á aseguradora QBE e Allianz (responsabilidade directa) e ás entidades Renfe e Adif (subsidiaria) e enumera unha a unha as cantidades con que deberán indemnizar aos prexudicados.

"CONXUNTO DE RISCO ÚNICO NESTA CURVA". O fiscal, no seu escrito, relata as responsabilidades de ambos e os feitos ocorridos o 24 de xullo de 2013. "O tráxico accidente non tería sucedido se Adif, máis concretamente a Dirección de Seguridade na Circulación e o acusado Cortabitarte López, avaliasen e xestionasen o risco de exceso de velocidade no tramo do accidente", asevera. 

"A fonte do risco existente no punto do accidente, a fronteira da LAV082, a súa integración coa liña convencional, o cambio significativo de velocidade, a curva, o exceso de velocidade e o erro humano forman un conxunto de risco único nesta curva, que a fan alternativamente vulnerable e perigosa ante o fallo humano", engade. 

Así, Mario Piñeiro entende que "esta fonte de risco debeu ser evitada polo imputado cun deber positivo de actuación, tal e como se fixo con posterioridade ao accidente". 

Pero reproba que "nin se avaliou nin se xestionou para convertelo nun risco tolerable, establecendo unha elemental barreira de protección ante o previsible fallo do maquinista no tramo do accidente, único punto da vía en que existía o problema do control do exceso de velocidade". 

No escrito, enumera os falecidos e os feridos, así como os danos na vía. No apartado da proba, propón o interrogatorio dos acusados así como numerosas testificales, incluídas as dos afectados polo sinistro.

O ANTERIOR ESCRITO. En outubro de 2015, o anterior fiscal encargado do caso, Antonio Roma, solicitou a apertura de xuízo oral contra o maquinista do tren Alvia sinistrado en Angrois o 24 de xullo de 2013, por entón o único imputado na causa, para o que pedía tamén catro anos de prisión. 

Ademais, Roma fixaba en máis de 42,89 millóns a indemnización para as vítimas do sinistro. 

Comentarios